Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Alt vedrørende teknikken på 3L
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af David Walbum »

Ja senardo.

Det er ens for alle steder som har forstand på Lupo som 3liter.dk i havdrup eller autopit.dk i Herlev ved Silver
Den side der er linket til er bare den eneste side som pensler det ud så man kan se hvad der skal laves ved hvilke kilometer tal.
Så kan du selv holde øje med hvornår hvad skal laves og danne dig et økonomisk overblik og hvis du har lyst kan du lave en drejebog så du kan holde øje med hvad der er lavet.

Kan også varmt anbefale vagshop.dk de har super og hurtig betjening og har originale reservedele og man kan altid ringe og få rådgivning.

Vil også anbefale at give den en omgang bell add http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... iesel-p-81

Mvh.
David walbum
Senardo
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 1. dec 2013 21:32
Geografisk sted: Nordsjælland/Frederiksværk

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af Senardo »

David Walbum skrev:Ja senardo.

Det er ens for alle steder som har forstand på Lupo som 3liter.dk i havdrup eller autopit.dk i Herlev ved Silver
Den side der er linket til er bare den eneste side som pensler det ud så man kan se hvad der skal laves ved hvilke kilometer tal.
Så kan du selv holde øje med hvornår hvad skal laves og danne dig et økonomisk overblik og hvis du har lyst kan du lave en drejebog så du kan holde øje med hvad der er lavet.

Kan også varmt anbefale vagshop.dk de har super og hurtig betjening og har originale reservedele og man kan altid ringe og få rådgivning.

Vil også anbefale at give den en omgang bell add http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... iesel-p-81

Mvh.
David walbum
Tak for den nyttige info. Kan godt være Autopit.dk er gode og ved hvad de laver, men må da godt nok indrømme at det er en tynd hjemmeside de har, faktisk så tynd at man ikke engang kan tage dem seriøst :)

Har søgt lidt og kan forstå at bell add 1D+ skal i tanken, nogen der har billeder/video med hvor man bruger 2D+3?
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af David Walbum »

Der er 3 produkter..

Den ene skal i tanken den anden skal i olien før olie skift og den sidste skal i indsugningen.

http://www.landberg.dk/shop/servicerens-2161c1.html
Der er en lille video her af den som skal i indsugningen


Med hensyn til autopit ja hjemmesiden er ikke den bedste men man skal aldrig dømme på udseende.
kan anbefale at tage en snak med Morten derfra.

Mvh.
David Walbum
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af Vyffe »

Morten (Silver herinde) fra Autopit er super kompetent. Han har faktisk haft et indlæg herinde hvor han søger om hjælp til at forbedre sin hjemmeside :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af sussi »

Det er jo så nemt at udtale sig om noget, man ikke ved en pind om :roll: :cry:
Google er din ven, bl.a. Landberg har videoer ;)
Senardo
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 1. dec 2013 21:32
Geografisk sted: Nordsjælland/Frederiksværk

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af Senardo »

David Walbum skrev:Der er 3 produkter..

Den ene skal i tanken den anden skal i olien før olie skift og den sidste skal i indsugningen.

http://www.landberg.dk/shop/servicerens-2161c1.html
Der er en lille video her af den som skal i indsugningen


Med hensyn til autopit ja hjemmesiden er ikke den bedste men man skal aldrig dømme på udseende.
kan anbefale at tage en snak med Morten derfra.

Mvh.
David Walbum
Tror da på jer når i varmt anbefaler ham :D

Hvorfor skal 3éren i motorolien før og ikke efter at man har skiftet olie og oliefilter?
Senest rettet af Senardo lør 7. dec 2013 19:18, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af Vyffe »

Fordi du ikke må køre med det i olien.

Du hælder det i olien og lader den stå i tomgang i 15-30 min( mener jeg).

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af David Walbum »

ServiceRens 3

Special rens til smøresystem på benzin- og dieselmotorer.

ServiceRens 3 er et motorrensemiddel som bruges i forbindelse med olieskift på benzin- og dieselmotorer.

Produktet opløser og fjerner urenheder i smøreoliesystemet. ServiceRens 3 tilsættes den gamle smøreolie før olieskift, og motoren kører i tomgang ca. 20-60 minutter, før olien tappes af og den friske olie hældes på.

ServiceRens 3 er IKKE et smøreolieadditiv og indeholder ikke stoffer, som virker efter olien er skiftet.

Bilen må ikke køre med produktet i olien.

Brug en flaske pr. 4 liter motorolie.

Taget fra landberg.dk http://www.landberg.dk/shop/bell-add-se ... -545p.html
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af SvenP »

Egentlig en sjov tråd.
Særligt for Lupo 3L, vil jeg anbefale at skifte gearolien. Ved at kigge i olien, kan du få en indikation af gearkassens tilstand. Og du kan sikre at den korrekte mængde bliver fyldt på. Hvis din ven er mekaniker kan i sagtens gøre det , hvis i følger rådene her på siden.
Det at du spørger om helt almindelige service ting, gør at jeg bliver noget i tvivl om du har erfaring med at lave bil selv. Hvis du ikke har, kan Lupoen blive en hård læremester. Og jeg vil så anbefale dig at kontakte et af de værksteder der bliver anbefalet andre steder på dette forum, for at få din bil kigget efter.

Mvh. Sven
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af sussi »

+1
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Min første lupo, hvad vil i råde til af skifte på den?

Indlæg af KMDTHY »

Jeg, ligesom andre(dykker), skifter olie på kassen for hver 60.000km. Det kan jeg kun opfordre alle andre til at gøre. Det er en stor hjælp til din gearkasse.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar