Problemer med lupo :(

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Hej

Jeg har en lupo til og stå hvor der er en DEL problemer med, Om det så kommer af den samme ting har jeg ingen idé om :(


Pumpen kører ikke når man åbner døre ( Som den burde) ligeledes tænder lyset ikke= har tjekket ledninger i panel og de fejler intet (Hvordan tjekker jeg den microswitch?) (Den kørte heller ikke inden bilen ikke ville starte)

Når jeg skifter mellem R N E i gear så viser den bare S i displayet = Kan ikke finde noget om det nogen steder :(

Har haft en til og kigge på grundjustering, Men i anden felt fra venstre skriver den 3.79v og det samme når man trykker på bremsen, Selvom man justerer koblingskabel ud eller ind sker der intet.. = Har søg om det også og synes ikke jeg kan finde noget der ligner det...

Bilen vil ikke starte overhovedet, den kan fint sættes til tænding men når man drejer nøglen det sidste stykke sker der intet..

Bilen kørte fint indtil jeg parkerede den og skiftede LMM og nr plade lys, Går ikke udfra det kan have noget med det og gøre :)

Batteriet er nyt og fuldt opladt..


Nogen der har en idé til bare lidt af tingene ville virkelig være en stor hjælp..

På forhånd tak!
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af ph. »

årg. stop lige frem eller til venstre ?
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Det er en 01 i stel nr og stop er ligefrem
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Bandit »

Prøv lige at pille begge poler af batteriet og hold dem sammen i 10-20 sekunder.
Det lyder som om der er nogle fejl, som trænger til at bliver fjernet.
Ulven kommer, ulven kommer
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Kim B Olesen »

Det burde ikke have noget med det du har lavet at gøre ;)
Prøv det med polerne ja !
Når du har skruet på koblingskablet, skal du næsten 100 % sikkert grundjustere for at få gang i den igen !
Det er ikke altid de lige gider når man vil have den til at koble ud/ind, nogle gange skal man lige rode lidt rundt med gearstangen, jeg tror også en enkelt gang jeg bare har startet geundjusteringen for at få den til at makke ret ;)
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Ja man bliver overrasket hvergang man hører noget med den bil.. :)

Det vil jeg lige prøve så melder jeg lige tilbage om hvordan det går ;)

Og yes havde regnet med en Grundjustering igen.. men vil bare gerne have den til og starte først :)
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Ingen ændringer ved og sætte poler sammen.. :(
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af sussi »

Nissen3L skrev:Og yes havde regnet med en Grundjustering igen.. men vil bare gerne have den til og starte først :)
Den går ikke Granberg :lol: :lol: http://da.wikipedia.org/wiki/Den_g%C3%A ... ,_Granberg
Den skal som regel grundjusteres, før den vil starte (hvis man har rodet med koblingen) :geek:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Ja men jeg kan ikke ændre på volt ved og stramme eller løsne kabel.. den bliver på 3.79v

Hvad gør man så lige :(
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Vyffe »

Er det så ikke noget med din bremsekontakt eller noget? Den ligger jo på ca. 4 volt med bremsepedalen sluppet og den falder til ca. 1.8 ved bremsepedal trådt ned.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af sussi »

Nissen3L skrev:Ja men jeg kan ikke ændre på volt ved og stramme eller løsne kabel.. den bliver på 3.79v
Hvad gør man så lige :(
Læs lige dette indlæg.
viewtopic.php?f=22&t=4169
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Tak for info, Jeg prøver lige begge ting imorgen.. :D
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Nå fik lige lidt tid alligevel idag :P

Det hjalp ikke og hive og flå i kablet desværre...


Men det kan vel ikke være rigtig at bilen kan skubbes uden problemer uanset hvor gearstang står..??

Så må det vel være en død eller slidt eller byt til nyt koblingscylinder?
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af sussi »

Nissen3L skrev:Nå fik lige lidt tid alligevel idag :P
Det hjalp ikke og hive og flå i kablet desværre...
Men det kan vel ikke være rigtig at bilen kan skubbes uden problemer uanset hvor gearstang står..??
Så må det vel være en død eller slidt eller byt til nyt koblingscylinder?
Hvis f.eks. armen mellem gangsteller og gearkasse er faldet af/knækket og kassen står i frigear, så jo.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

sussi skrev:
Nissen3L skrev:Nå fik lige lidt tid alligevel idag :P
Det hjalp ikke og hive og flå i kablet desværre...
Men det kan vel ikke være rigtig at bilen kan skubbes uden problemer uanset hvor gearstang står..??
Så må det vel være en død eller slidt eller byt til nyt koblingscylinder?
Hvis f.eks. armen mellem gangsteller og gearkasse er faldet af/knækket og kassen står i frigear, så jo.
M.v.h. Sussi

Nå men så ved jeg da hvad jeg skal kigge efter når der bliver lyst igen :)

Og det skulle være den eneste grund udover defekt koblingscylinder eller andet dyrt :)
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Kim B Olesen »

Nej - det kan også sagtens være en grundjustering kan klare den ;)
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

sussi skrev: Hvis f.eks. armen mellem gangsteller og gearkasse er faldet af/knækket og kassen står i frigear, så jo.
M.v.h. Sussi

Hmm den arm sidder fint nok, så problemet lå heller ikke der :(

Sidder der nogle sikringer eller noget i motorrum som har noget forbindelse til gear/kobling?
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Problemer med lupo :(

Indlæg af Nissen3L »

Nå det ser ud til det er slavecylinderen der er træls.. den koblede ikke fra og derfor kunne den ikke starte, det er semi rettet og bilen er blevet grundjusteret og den kører nu nogenlunde dog hakker den stadig en del når den skifter gear, Men regner med og smide en ny slave ting på i løbet af ugen.. Så håber jeg det vil virke bedre :D


Tak for info og et godt forum ;)
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
Besvar