Start Problemer i Stop.
Start Problemer i Stop.
Hej forum.
Jeg har nu oplevet nogle gange at min lupo ikke vil starte i stop funktionen inden for de sidste 2 uger.
Kontakten til ( græn fod lys i instrument ) er lige blevet skiftet for 5 dage siden og problem er der fortsat.
der er bremselys på i alle 3 lys.
der er også bak lys på.
tager jeg + fra batterri i ca 10sec+ så vil den atter starte igen for det meste har prøvet at den kun ville starte i N,
Grund justering og krybepunkt er stillet for 1 dag siden.
fra Zila.
Jeg har nu oplevet nogle gange at min lupo ikke vil starte i stop funktionen inden for de sidste 2 uger.
Kontakten til ( græn fod lys i instrument ) er lige blevet skiftet for 5 dage siden og problem er der fortsat.
der er bremselys på i alle 3 lys.
der er også bak lys på.
tager jeg + fra batterri i ca 10sec+ så vil den atter starte igen for det meste har prøvet at den kun ville starte i N,
Grund justering og krybepunkt er stillet for 1 dag siden.
fra Zila.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
Det lyder som en døøøø koblingscylinder....
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
den kan først starte i "P" når der er tryk nok på systemet
i morgen tidlig så åben førerdøren og lyt efter om den starter (brummelyd fra motorrum) hydraulikpumpen... Hvis den starter så vent til den stopper! ... drej nøgle til "tænding på" ...når gløderørlampe slukker så træd på bremsen, drej nøgle til start! Starter motoren så?
starter pumpen IKKE når du åbner døren... så drej nøgle til "tænding på" vent til pumpen slukker, træd på bremsen og drej nøgle til start! starter motoren så?
starter motoren ikke i "P" i morgen tidlig... så start den i "N", hold i tomgang i 30-40.sekunder, sæt den i "P" ...drej nøgle til "tag nøgle ud stilling" ...drej nøgle til tænding på, træd på bremsen og drej nøgle til start! ??...Starter den så...??
i morgen tidlig så åben førerdøren og lyt efter om den starter (brummelyd fra motorrum) hydraulikpumpen... Hvis den starter så vent til den stopper! ... drej nøgle til "tænding på" ...når gløderørlampe slukker så træd på bremsen, drej nøgle til start! Starter motoren så?
starter pumpen IKKE når du åbner døren... så drej nøgle til "tænding på" vent til pumpen slukker, træd på bremsen og drej nøgle til start! starter motoren så?
starter motoren ikke i "P" i morgen tidlig... så start den i "N", hold i tomgang i 30-40.sekunder, sæt den i "P" ...drej nøgle til "tag nøgle ud stilling" ...drej nøgle til tænding på, træd på bremsen og drej nøgle til start! ??...Starter den så...??
Senest rettet af ph. man 18. nov 2013 22:49, rettet i alt 1 gang.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
klassikerVAGtech.dk skrev:Det lyder som en døøøø koblingscylinder....
syntes bare at den så plejer at være rimeligt konsekvent
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
Det kan være føringsrør også..
Men ja prøv at gøre som ph skriver ang vent md start til pumpen er færdig.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
Men ja prøv at gøre som ph skriver ang vent md start til pumpen er færdig.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Start Problemer i Stop.
Kan man måle det nogle steder ???ph. skrev:den kan først starte i "P" når der er tryk nok på systemet
Pumpen starter IKKE når jeg åbner føredøren. så eventuelt en ny dørkontakt ? ( hvor kan man få sådan en ? )ph. skrev:i morgen tidlig så åben førerdøren og lyt efter om den starter (brummelyd fra motorrum) hydraulikpumpen... Hvis den starter så vent til den stopper! ... drej nøgle til "tænding på" ...når gløderørlampe slukker så træd på bremsen, drej nøgle til start! Starter motoren så?
Pumpen starter men bilen på tænding og køre i 10 - 15 sec. Men vil ikke starte i stop...ph. skrev:starter pumpen IKKE når du åbner døren... så drej nøgle til "tænding på" vent til pumpen slukker, træd på bremsen og drej nøgle til start! starter motoren så?
Bilen ville gerne starte i N og lod den være i tomgang i 30-40sec. og derefter i stop med skidtet. og ville stadig ikke starte i Stop.ph. skrev:starter motoren ikke i "P" i morgen tidlig... så start den i "N", hold i tomgang i 30-40.sekunder, sæt den i "P" ...drej nøgle til "tag nøgle ud stilling" ...drej nøgle til tænding på, træd på bremsen og drej nøgle til start! ??...Starter den så...??
Har lige skiftet kobling og førings rør for ca 3000km siden.VAGtech.dk skrev:Det kan være føringsrør også..
Men ja prøv at gøre som ph skriver ang vent md start til pumpen er færdig.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Start Problemer i Stop.
Du skal bruge en dørlås til dit problem med at pumpen ikke starter ved åben dør:
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-186
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-186
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
Går ud fra at den slukker "Grøn fod" når du træder på bremsenZila skrev:
Kontakten til ( græn fod lys i instrument ) er lige blevet skiftet for 5 dage siden og problem er der fortsat.
Hvem har monteret (og alt efter hvilken) bremselyskontakt (der er tale om justeret den) ?
og hvem har kørt grundjustering og krybepunkt justering?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
Så er det nok en død koblingscylinder.Zila skrev:Kan man måle det nogle steder ???ph. skrev:den kan først starte i "P" når der er tryk nok på systemet
Pumpen starter IKKE når jeg åbner føredøren. så eventuelt en ny dørkontakt ? ( hvor kan man få sådan en ? )ph. skrev:i morgen tidlig så åben førerdøren og lyt efter om den starter (brummelyd fra motorrum) hydraulikpumpen... Hvis den starter så vent til den stopper! ... drej nøgle til "tænding på" ...når gløderørlampe slukker så træd på bremsen, drej nøgle til start! Starter motoren så?
Pumpen starter men bilen på tænding og køre i 10 - 15 sec. Men vil ikke starte i stop...ph. skrev:starter pumpen IKKE når du åbner døren... så drej nøgle til "tænding på" vent til pumpen slukker, træd på bremsen og drej nøgle til start! starter motoren så?
Bilen ville gerne starte i N og lod den være i tomgang i 30-40sec. og derefter i stop med skidtet. og ville stadig ikke starte i Stop.ph. skrev:starter motoren ikke i "P" i morgen tidlig... så start den i "N", hold i tomgang i 30-40.sekunder, sæt den i "P" ...drej nøgle til "tag nøgle ud stilling" ...drej nøgle til tænding på, træd på bremsen og drej nøgle til start! ??...Starter den så...??
Har lige skiftet kobling og førings rør for ca 3000km siden.VAGtech.dk skrev:Det kan være føringsrør også..
Men ja prøv at gøre som ph skriver ang vent md start til pumpen er færdig.
Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
pas! ...nogen med VCDS som ved det ?Zila skrev:Kan man måle det nogle steder ???ph. skrev:den kan først starte i "P" når der er tryk nok på systemet
men umiddelbart så burde den først stoppe med at pumpe når der er rigeligt tryk til at den kan starte ...ved ikke om en evt. defekt trykkugle kan gøre at den stopper med at pumpe men ikke kan registrere nok tryk til at ku starte i "P"
hvad er kobling justeret til a værdi?
og er den stadig det hvis du sætter VCDS på og kontrollerer
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
Kan den starte i N efter pumpen er stoppet skal den også kunne starte i P..ph. skrev:pas! ...nogen med VCDS som ved det ?Zila skrev:Kan man måle det nogle steder ???ph. skrev:den kan først starte i "P" når der er tryk nok på systemet
men umiddelbart så burde den først stoppe med at pumpe når der er rigeligt tryk til at den kan starte ...ved ikke om en evt. defekt trykkugle kan gøre at den stopper med at pumpe men ikke kan registrere nok tryk til at ku starte i "P"
hvad er kobling justeret til a værdi?
og er den stadig det hvis du sætter VCDS på og kontrollerer
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
ja men det kan den så ikkeVAGtech.dk skrev:
Kan den starte i N efter pumpen er stoppet skal den også kunne starte i P..
men det du har skrevet, var sikkert ikke det du mente...
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Start Problemer i Stop.
Det skulle nok lige have været tilføjet, at forudsat koblingscylinderen fungerer skal den kunne starte i P når pumpen er færdig med at pumpe, hvis den kan starte i N.. Som kommentar til tidligere skrevet, om en defekt trykkugle kan give samme symptomer, og dertil vil jeg med ovenstående svar sige umiddelbart nejph. skrev:ja men det kan den så ikkeVAGtech.dk skrev:
Kan den starte i N efter pumpen er stoppet skal den også kunne starte i P..
men det du har skrevet, var sikkert ikke det du mente...
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Start Problemer i Stop.
er vi uenige hvis:
jeg hævder at den kan starte i "N" uden at der er tryk nok... men ikke kan starte i "P" hvis der ikke er tryk nok...
Hvis den af en eller anden grund stopper med at pumpe tryk inden der er tryk nok på så vil overstående stadig gælde
jeg hævder at den kan starte i "N" uden at der er tryk nok... men ikke kan starte i "P" hvis der ikke er tryk nok...
Hvis den af en eller anden grund stopper med at pumpe tryk inden der er tryk nok på så vil overstående stadig gælde
Re: Start Problemer i Stop.
den er justeret og slukker fint. er 100% sikker på at det ikke er problemet.ph. skrev:Går ud fra at den slukker "Grøn fod" når du træder på bremsenZila skrev:
Kontakten til ( græn fod lys i instrument ) er lige blevet skiftet for 5 dage siden og problem er der fortsat.
Hvem har monteret (og alt efter hvilken) bremselyskontakt (der er tale om justeret den) ?
og hvem har kørt grundjustering og krybepunkt justering?
Jeg gjorde moterrum rent igår og startede bilen. det viser sig at mit hydraulik anlæg er utæt et eller andet sted. så har bestilt 3 nye slanger, klemmer og clips + ny tryk kugle og ny hydraulik olie.
Re: Start Problemer i Stop.
Wednesday,20,November,2013,16:16:47:32264
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 BC
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 5208
Software Coding: 00102
Work Shop Code: WSC 00046
Additional Info: WVWZZZ6EZ5B000300 VWZ1Z0D2680144
VCID: 57B79585B516451
1 Fault Found:
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 - 35-00 - Implausible Correlation
Readiness: 0 1 0 0 0
Har fået den fejl idag. hvad kan det være ?
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Control Module Part Number: 045 906 019 BC
Component and/or Version: 1,2l R3 EDC 0001DS 5208
Software Coding: 00102
Work Shop Code: WSC 00046
Additional Info: WVWZZZ6EZ5B000300 VWZ1Z0D2680144
VCID: 57B79585B516451
1 Fault Found:
18000 - Altitude Sensor / Boost Pressure Sensor
P1592 - 35-00 - Implausible Correlation
Readiness: 0 1 0 0 0
Har fået den fejl idag. hvad kan det være ?
Re: Start Problemer i Stop.
Hvad gav du for de slanger, clips osv?
Min taber det der kan være i et shot glas på en måneds tid og vil heller ikke starte i S.
Det har den så aldrig villet, men nok om det.
Tænker lidt på at kaste mig ud i en gangsteller renovering, så er nysgerrig efter priserne.
Min taber det der kan være i et shot glas på en måneds tid og vil heller ikke starte i S.
Det har den så aldrig villet, men nok om det.
Tænker lidt på at kaste mig ud i en gangsteller renovering, så er nysgerrig efter priserne.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Start Problemer i Stop.
du kan finde dem på vagshop. men er nu ikke der jeg bestilte det. var ved den lokale mekaniker.
men det hjalp ikke noget....
bilen vil ikke starte i stop.
og pumpen køre fint i ca 8 til 10 sec. men når bilen ikke vil starte og pumpen har kørt står den og summer fra den nye kugle ( Klokke )
vil heller ikke starte i N når problemet er der.
hjælp eller skal jeg smide den ind til VW ?
der er heller ingen yderlige fejl på computeren.
men det hjalp ikke noget....
bilen vil ikke starte i stop.
og pumpen køre fint i ca 8 til 10 sec. men når bilen ikke vil starte og pumpen har kørt står den og summer fra den nye kugle ( Klokke )
vil heller ikke starte i N når problemet er der.
hjælp eller skal jeg smide den ind til VW ?
der er heller ingen yderlige fejl på computeren.
Re: Start Problemer i Stop.
Send ALDRIG nogensinde din ind til VW.
90% af Danske Lupoer bliver serviceret og repareret ved en Lupo mekaniker, så VW kender dem ikke godt nok.
Du bør enten vælge VagTech, hvis du er nærmest Jylland eller J.P. Auto i Havdrup, hvis du er nærmest Sjælland.
Jeg kunne ikke drømme om at sende min bil andre steder hen.
90% af Danske Lupoer bliver serviceret og repareret ved en Lupo mekaniker, så VW kender dem ikke godt nok.
Du bør enten vælge VagTech, hvis du er nærmest Jylland eller J.P. Auto i Havdrup, hvis du er nærmest Sjælland.
Jeg kunne ikke drømme om at sende min bil andre steder hen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Start Problemer i Stop.
Problemet er bare at jeg SKAL have en bil i bytte. da jeg har unger og arbejde der skal passes.