Start Problemer i Stop.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af Qaxius »

Det kan de sikkert også klare.
JP auto har flere holdende som de sætter i stand og sælger.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af sussi »

Qaxius skrev:90% af Danske Lupoer bliver serviceret og repareret ved en Lupo mekaniker, så VW kender dem ikke godt nok.
Der tager du desværre fejl med de 90% :cry:
Det gælder nok medlemmerne her i klubben, men desværre ikke "den brede befolkning" og der er mindst 3 grunde til at VAG værkstederne ikke kender dem, de har aldrig "gidet" sætte sig ind i teknikken i 3L, de har heller ikke "gidet" sende deres mekanikere på kursus, for at lære noget mere om 3L. Og den 3. og nok vigtigste grund, er at de IKKE opdaterer deres database når de har specielle fejl, og de få der måske gør det, skriver på et "ikke dansk" sprog, derfor gider danske mekanikere ikke slå op i databasen, når de står med et problem, de ikke kan løse, og HVIS de løser det "gider" de ikke beskrive problemet og løsningen i databasen, så andre kan få glæde af det.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af ph. »

Zila skrev:Problemet er bare at jeg SKAL have en bil i bytte. da jeg har unger og arbejde der skal passes.
går ud fra at du mener leje/lånebil Det Har 3liter.dk/ jp-havdrup også
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af Silver »

Næste gang den ikke vil starte.. i stop eller N...

Gå ud af bilen mens der stadig er tænding på...

Åben ned til maskinhallen.....

ta din klør 5 og rør skub føl og eller HIV i koblingskablet... så vil du høre eller se at koblingen med ET trækker sig tilbage og du kan nu roligt gå ind og starte din bil....


Årsag... helt død koblingscylinder.... prøv at justere helt ud i den anden ende af scalaen.. f.eks har du justeret den til 1.95 så juter den til 1.80 og HUSK at gennemføre en grundjustering derefter.....

Således "læser" din cylinder nu på nogle andre steder på det lille potentiometer der sidder inde i koblingscylinderen... nogle områder er mere slidte end andre,...

-Moe
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af Qaxius »

Det forklarer måske hvorfor at min kobling var skruet helt ned på 1,35Volt da jeg købte den.
Lyder som en god idé, da jeg stillede min omkring 1,95Volt da jeg grundjusterede den.
Måske man skulle prøve 1,8Volt imorgen.

Jeg melder lige tilbage ihvert fald, om det har hjulpet.
Og om den skifter blødere fra 1. til 2. gear.

Så kan Zila overveje om det er noget som bilen skal igennem.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af VAGtech.dk »

Qaxius skrev:Det forklarer måske hvorfor at min kobling var skruet helt ned på 1,35Volt da jeg købte den.
Lyder som en god idé, da jeg stillede min omkring 1,95Volt da jeg grundjusterede den.
Måske man skulle prøve 1,8Volt imorgen.

Jeg melder lige tilbage ihvert fald, om det har hjulpet.
Og om den skifter blødere fra 1. til 2. gear.

Så kan Zila overveje om det er noget som bilen skal igennem.
En anden forklaring på de 1,35 V kan være, at den aldrig er blevet justeret på kolibngen. med det resultat at koblingscylinderens potmeter bliver slidt meget på samme sted, som Silver også sagde, dette er specielt ved kørsel i friløb - ECO mode.. her pulser koblingen et par mm frem og tilbage.
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af Qaxius »

Det kan godt være.
Jeg grundjusterede den for 5000km siden, til 1,92V og mandags stod den på 1,88Volt så helt gal er den ikke.
Jeg tror at mit føringsrør er færdigt, for når den er kold, så kobler den ikke altid helt ind.
Det sker ved at jeg starter motoren, bakker ud, kører 50 meter til udkørslen fra P-pladsen og sætter farten så langt ned at den kobler ud.
Nu får den så ikke koblet helt ind i og hænger i fedteområde hvor den stort set ikke trækker og kun lige nøjagtig har fat.
Giver jeg for meget gas, så skifter den jo til 2. gear hvorefter den opdager at den er gal og skifter ned til 1. igen.
Hvis jeg slipper gassen helt ned til stop, så kobler den ud og tager så et forsøg mere på at ramme det rigtige koblingspunkt og her rammer den oftere rigtigt.
Den kobler også hårdt mellem 1. og 2. når den er kold.
Jeg tænker lidt og noget ind i koblingen "sidder fast", når den er kold og glider bedre når den er varm.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af Thore J »

Zila skrev:Problemet er bare at jeg SKAL have en bil i bytte. da jeg har unger og arbejde der skal passes.
Så kunne du jo leje en anden bil i mens (det er jo heller ikke gratis med en "lånebil") ..
Det bliver stadig billigere, alene forskellen i timepris kan du komme langt for!

Yderligere er det overvejende sandsynligt at VW fucker din bil grundigt op, så den enten slet ikke er repareret eller at de skifter så reservedele der ikke fejler noget som helst for en formue..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Start Problemer i Stop.

Indlæg af sussi »

Zila skrev:hjælp :( eller skal jeg smide den ind til VW ?
Hvis du har 15-25.000kr. du ikke ved hvad du skal bruge til, så gør det, ellers LAD VÆRE. :twisted:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar