Alternativ Reset knap,

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af KMDTHY »

kneit skrev: Funktionen GRA er slået fra i Lupo'en, så der er mange andre maps og parametre, der skal/burde justeres, når man "kobler" det til.
Den er ikke bare "slået fra" - Den eksisterer slet ikke i firmware koden. Derfor der skal flashes....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af sussi »

kneit skrev:Jeg vil ikke sidde her og sige det ene er mere rigtigt end det andet, men eftersom det er samme styring som der sidder i mange andre biler, så kan det selvfølgelig adapteres til.
Som KMDTHY skriver, det er netop hvad det IKKE er :geek:
Det program der kodes i ECUen er "hacket" fra en anden VW af Mirco i Berlin.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
kneit
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 10. dec 2013 16:30
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af kneit »

Hej begge..

Jeg tror det er godt vi får startet debatten :-) Der er tydeligvis noget usikkerhed på dette område.

Softwaren skal flashes som KMDTHY nævner og det er i den "nye" firmware man ændrer cowfun_fgr til 03 i stedet for 00. Der er ikke andre end VW, der har rettighederne til den software :-) At der så er en tysker der har samme dokumenter at læse i som mig, giver ham jo ikke ophavsrettighederne :-)

Ellers går det bare ud på at læse Funktionsbeskrivelsen for EDC15+ og sammenholde den med en damos/a2l fil på samme ecu og ændre de parametre der skal til, for at aktivere at fartpilot kan kodes til bilen. Igen.. ingen låst softwareeller noget, det er kun er spørgsmål om at vide hvad, der skal ændres, så er det muligt. Du har i princippet samme funktioner til rådighed som i en anden edc15p VAG bil.

Softwaren er dog heller ikke den samme i alle lupo'er, hvorfor man ikke "bare" kan bruge samme fil til alle biler. Det skal rettes i den enkelte bils software/firmware om du vil.

Og igen, så skulle dette ikek være et spørgsmål om, hvad der var mest rigtigt at gøre, kun at informere om, at det altså er muligt, hvis man ønsker at løse det med en original VW T4 arm.

Håber ovenstående gav lidt klarhed på området.

Fortsat god eftermiddag.
Senest rettet af kneit man 20. jan 2014 16:08, rettet i alt 1 gang.
kneit
Indlæg: 8
Tilmeldt: tirs 10. dec 2013 16:30
Geografisk sted: Vestjylland

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af kneit »

Hej igen,

Nu læste jeg lige sussi*s indlæg..

Nej det er korrekt 100% identisk ecu, men den har nøjagtig samme funktioner som de andre i samme "serie" EDC15P. Softwaren er selvfølgelig tilpasset en Lupo/A2 :-) MEN.. de samme funktioner er stadig tilrådighed.. nogle er aktiveret og nogle er deaktiveret :-)
Vidoco
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 17:40
Geografisk sted: Haverslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Vidoco »

Hej alle sammen.

jeg startede for et godt stykke tid siden i at interessere mig for hvordan man aktiverer fartpilot ( cowfun_fgr ) i filen fra motorstyringen, og har efterspurgt mange steder og fik til sidst fat i kneit igennem et andet forum, han hjalp mig med at finde den ene byte der skal ændres fra 00 til 03 i den originale fil som altid har været i motorstyringen ( altså ingen hacket fil af nogen art )

Bilen kører upåklageligt, både sænker og hæver fart og skifter gear uden at fartpiloten slår fra ved gearskifte.

Mvh
Leon andersen
Vw Lupo 3L 1.2 TDI 2003, Webasto thermo top E, OE fartpilot, Fjernbetjent centrallås
Vidoco
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 17:40
Geografisk sted: Haverslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Vidoco »

Vidoco skrev:Hej alle sammen.

jeg startede for et godt stykke tid siden i at interessere mig for hvordan man aktiverer fartpilot ( cowfun_fgr ) i filen fra motorstyringen, og har efterspurgt mange steder og fik til sidst fat i kneit igennem et andet forum, han hjalp mig med at finde den ene byte der skal ændres fra 00 til 03 i den originale fil som altid har været i motorstyringen ( altså ingen hacket fil af nogen art )

Bilen kører upåklageligt, både sænker og hæver fart og skifter gear uden at fartpiloten slår fra ved gearskifte.

Mvh
Leon andersen
Kickdown virker også selvom fartpilot er slået til.
Vw Lupo 3L 1.2 TDI 2003, Webasto thermo top E, OE fartpilot, Fjernbetjent centrallås
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af KMDTHY »

Vidoco skrev:Hej alle sammen.

jeg startede for et godt stykke tid siden i at interessere mig for hvordan man aktiverer fartpilot ( cowfun_fgr ) i filen fra motorstyringen, og har efterspurgt mange steder og fik til sidst fat i kneit igennem et andet forum, han hjalp mig med at finde den ene byte der skal ændres fra 00 til 03 i den originale fil som altid har været i motorstyringen ( altså ingen hacket fil af nogen art )

Bilen kører upåklageligt, både sænker og hæver fart og skifter gear uden at fartpiloten slår fra ved gearskifte.

Mvh
Leon andersen
Det lyder interessant. Vi bliver sgu klogere for hver dag der går :)
Kunne sgu godt tænke mig at rode i det. Hvilke værktøjer bruger du ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Vidoco
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 17:40
Geografisk sted: Haverslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Vidoco »

Jeg har bare en kwp2000+ flasher/reader

Og så winols.
Vw Lupo 3L 1.2 TDI 2003, Webasto thermo top E, OE fartpilot, Fjernbetjent centrallås
Vidoco
Indlæg: 24
Tilmeldt: søn 22. sep 2013 17:40
Geografisk sted: Haverslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Vidoco »

Vidoco skrev:Jeg har bare en kwp2000+ flasher/reader

Og så winols.
Men det er bestemt ikke det bedste da det er en kina version af kwp2000+ jeg har så den kan fejle når som helst:)

Kneit ved hvad der skal til af godt kabler.
Vw Lupo 3L 1.2 TDI 2003, Webasto thermo top E, OE fartpilot, Fjernbetjent centrallås
Michaelbak
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 5. maj 2015 20:09
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Michaelbak »

Hej

Jeg håber lidt i kan hjælpe mig,

Jeg har forsøgt at flashe min motorstyring, jeg har ændret 2 blokke til 03, for enable gra, men det virker stadig ikke.

Dem jeg har ændret er 71d01 og 71c72.

Bilen er en lupo 3l, med en edc15p+ AE.

Kender i nogle andre blokke som evt skal ændres før det virker ?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu ved jeg ikke noget om selve programmeringen, men du skal aktivere den med VCDS bagefter :) ved ikke om det bare var det du ikke gjorde ;)
Haverslev
Indlæg: 8
Tilmeldt: ons 11. maj 2016 18:09
Geografisk sted: Haverslev

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Haverslev »

Hvis du stadig har problemer med aktivering af fartpilot så send filen til mig så skal jeg finde den bit for dig :)
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Alternativ Reset knap,

Indlæg af Skipper »

Skal også gerne lave det for dig ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar