Airbag lampe lyser.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
RuneL
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 20:08
Geografisk sted: vestjylland

Airbag lampe lyser.

Indlæg af RuneL »

Hej alle..
Jeg er ny her og ny lupo ejer. min slæbering i rattet skurrede, så jeg har haft rattet af og rense slæberingen. men da det hele var samlet og jeg satte tænding på og startede, så lyste airbag lampen :evil: Det ser ud til den lige går ud 1 sec, ca. 10 sec efter start. er der nogen der har oplevet lignende? og evt. kan hjælpe mig med at få fejlen væk?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis ikke der er en fejl i airbagen skal fejlen bare slettes, så er du kørende igen :)
hvor er du fra ?
Tillykke med vognen ;)
RuneL
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 20:08
Geografisk sted: vestjylland

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af RuneL »

tak for svar.. troede os det var noget i retning med den har logget fejlen, og så skal den slettes. Jeg er fra videbæk, lille by mellem herning og ringkøbing.
RuneL
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 20:08
Geografisk sted: vestjylland

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af RuneL »

og er det med obd stik eler hvordan? og er det noget der er til at købe for penge på ebay?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det er fra OBD stik - søg lidt herinde hvis du vil købe noget, det RIGTIGE kabel er NETECH VCDS og koster godt 3000 kr, de billige kina kopier kan du få fra en 50'er, på ebay, men de kan være næsten håbløse at få til at virke, medmindre man selv er lidt en nørd eller kender en der er :?
Måske er der en herinde eller på VAGCARS der lige kan hjælpe med at slette den fejl :D Jeg ville gerne hjælpe, men synes der er langt imellem os :?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af KMDTHY »

Jeg har et kabel i struer ;)

Eller kig her, og spørg den nærmeste :) https://maps.google.dk/maps/ms?msid=218 ... d8e3222e3b

Et kina kabel til 100kr kan gøre arbejdet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af sussi »

De fleste smatphones kan også udlæse og slette fejlkoder.
En bluetooth sender til OBD stikket koster lidt over 100kr. og og et program til telefonen koster fra gratis til 28kr.
En Scangauge kan også. begge dele kan desuden udlæse en masse data "on the fly"
Kører du Apple kan du kun bruge WIFI og den er noget dyrere end Bluetooth
M.v.h. Sussi
Senest rettet af sussi man 21. okt 2013 12:52, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: opdateret
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
RuneL
Indlæg: 4
Tilmeldt: fre 18. okt 2013 20:08
Geografisk sted: vestjylland

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af RuneL »

mange tak for de fine svar.. Jeg vil lige se på ebay om der ikke er et obd bluetooth stik til mig der..
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af Thore J »

Bemærk dog.. Hvis slæberingen eller dens forbindelser er defekte, så virker airbaggen ikke - og lampen vil blive ved med at lyse uanset, hvor mange gange den bliver slettet!
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
ace2kill4
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 23. mar 2013 16:14
Geografisk sted: Nørreåby

Re: Airbag lampe lyser.

Indlæg af ace2kill4 »

Hejsa i fredags da jeg skulle hjem fra arbejde kørte jeg i kraftigt regnvejr og ud af det blå på motorvejen begyndte alle lamper at lyse incl lade lampe .... Holdt ind til siden og kiggede og jeg kunne se nogle fejl ... Da jeg startede igen lyste airbag lampen ... Er der nogle der har prøvet noget lignende og er det evt en fejl der kan slettes ?

Arbejder pt i København fra mandag til fredag så er ved at blive tosset af at se på den lampe


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Besvar