Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Hej 3L Klub.
Har et problem med mit nummer 2 gear i min gearkasse den Hugger når den skal i gear og hugger igen når den skal i næste gear det er kun ind og ud af nr2 gear ikke andre.
og har søgt efter et total rep kit til min gearkasse og kobling og hvad der nu høre til. har ikke for meget forstand på det men har en bror der er mekaniker og han vil gerne lave det hvis jeg selv kunne finde hvad jeg skulle bruge.
Alle gear er dejlige untaget nr2.
PS. den ryster også når jeg bakker i bilen når den er kold. ( regner med at det bare er en ny kobling da den jeg har nu har snart rundet 200.000km. )
Har også VAG program til den så jeg selv kan grundjustere og det er prøvet og gav ikke noget resultat.
EDIT: Når bilen også er meget kold om morgenen tager den en evighed om at starte. ( knager en smule Også ved varm når man holder for rødt. )
På forhånd mange tak.
Mvh Poul
Har et problem med mit nummer 2 gear i min gearkasse den Hugger når den skal i gear og hugger igen når den skal i næste gear det er kun ind og ud af nr2 gear ikke andre.
og har søgt efter et total rep kit til min gearkasse og kobling og hvad der nu høre til. har ikke for meget forstand på det men har en bror der er mekaniker og han vil gerne lave det hvis jeg selv kunne finde hvad jeg skulle bruge.
Alle gear er dejlige untaget nr2.
PS. den ryster også når jeg bakker i bilen når den er kold. ( regner med at det bare er en ny kobling da den jeg har nu har snart rundet 200.000km. )
Har også VAG program til den så jeg selv kan grundjustere og det er prøvet og gav ikke noget resultat.
EDIT: Når bilen også er meget kold om morgenen tager den en evighed om at starte. ( knager en smule Også ved varm når man holder for rødt. )
På forhånd mange tak.
Mvh Poul
Senest rettet af sussi man 23. sep 2013 21:01, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Ændret overskrift til en mere sigende
Begrundelse: Ændret overskrift til en mere sigende
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Lupo 3L Repkit.
Hvornår er den sidste grundjusteret, ligger der evt. noget i fejlloggen?
Min kobling holdt til 400.000km.
/Stig Allan
Min kobling holdt til 400.000km.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: Lupo 3L Repkit.
Min hugger fra 1. til 2. gear og nogle gange fra 2. til 1. gear. ( min har rundet 343.000km )
David´s gør det samme ( hans har rundet 248.000km )
Der er ikke rigtig noget at gøre, udover at du kan grundjustere den og virker det ikke, så er det koblingen, udrykkerlejet eller koblingsaktuatoren, som den er gal med.
Det er det jeg efterhånen har lært herinde.
David´s gør det samme ( hans har rundet 248.000km )
Der er ikke rigtig noget at gøre, udover at du kan grundjustere den og virker det ikke, så er det koblingen, udrykkerlejet eller koblingsaktuatoren, som den er gal med.
Det er det jeg efterhånen har lært herinde.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Husk lige, at efter en grundjustering, skal bilen bruge adskillige kilometer til at tillære sig din kørestil.
M.v.h. Sussi
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Der er selvfølgelig huske at justere Krybepunkt efter grundjustering...
/Stig Allan
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: Lupo 3L Repkit.
det er ca 10.000km siden den er grundjusteret og nej der er intet i fejlloggen.batmann67 skrev:Hvornår er den sidste grundjusteret, ligger der evt. noget i fejlloggen?n
syntes faktisk også at det blev lidt slemmere efter grund justering.
og hvordan stiller man krybe punkt ?
Re: Sv: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Jeg synes når jeg justeres ktybepunkt så kobler den meget tidligt ind, så det punkt plejer jeg at springe over.batmann67 skrev:Der er selvfølgelig huske at justere Krybepunkt efter grundjustering...
/Stig Allan
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Lupo 3L Repkit.
Det er ret sikkert udrykkerleje og føringsrør der er defekt...Qaxius skrev:Min hugger fra 1. til 2. gear og nogle gange fra 2. til 1. gear. ( min har rundet 343.000km )
David´s gør det samme ( hans har rundet 248.000km )
Der er ikke rigtig noget at gøre, udover at du kan grundjustere den og virker det ikke, så er det koblingen, udrykkerlejet eller koblingsaktuatoren, som den er gal med.
Det er det jeg efterhånen har lært herinde.
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Hvad koster det i reservedele at lave, hvis man selv skal lave det og kan det laves på et betongulv med 2 donkrafte?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Min hugger også lidt sommetider - generelt i alle gear. Jeg render bare og venter at den siger helt stop, så jeg kan skifte kobling, udrykkerleje og føringshorn
Meeeeen, så længe den kører har jeg en masse andet jeg hellere vil lave
Meeeeen, så længe den kører har jeg en masse andet jeg hellere vil lave
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Omkostninger:Qaxius skrev:Hvad koster det i reservedele at lave, hvis man selv skal lave det og kan det laves på et betongulv med 2 donkrafte?
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-38
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... tter-p-253
Evt.
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... 0-gr-p-153
Kan sagtens laves med to donkrafte - se guiden omkring gearkasserenovering i FAQ, men spring renoveringen over
viewtopic.php?f=22&t=2132
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Det er ikke just en billig omgang.
Så lever jeg bare mdd at jeg kører uden ECO for det er mest i de lave omdrejninger og lav hastighed at den gør det
Så lever jeg bare mdd at jeg kører uden ECO for det er mest i de lave omdrejninger og lav hastighed at den gør det
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Hvis koblingen ikke fejler noget (og at der er mange km i den endnu), som holder man sig jo under en plovmand for føringsrør og udrykkerleje..
Men hvis koblingen har kørt mange km, så giver ofte god mening at skifte den, når man har gearkassen af alligevel - det er noget besværligt at hive den af og på..
Men hvis koblingen har kørt mange km, så giver ofte god mening at skifte den, når man har gearkassen af alligevel - det er noget besværligt at hive den af og på..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Okay lavede lige en grund justering igen idag. og på punkt 6 i vores guide her inde
viewtopic.php?f=22&t=11
havde jeg
1,43v uden bremsning.
3.40v med bremsning.
efter justering af kobling er den på
1.84v uden bremsning. ( er normalt ifølge guiden =
3.34v med bremsning ( den skal være på 3.85v i følge guiden )
1.91v ved slip af bremsning ( skulle gerne være på det samme som før jeg trykkede på bremsen. )
og ved test af block 025
siger den
67.5% 67.5% 5.0 255.0 Den sidste af disse 4 svinger meget.
efter den har taget nr 3 fra venstre ned til 0 siger den
54.0% 67.5% 0 255.0 igen den sidste af disse 4 svinger.
er ikke sikker på hvad disse tal skal ligge på derfor jeg smed dem her ind.
Syntes faktisk også at hydraulik pumpen startede remlig meget under grundjustering.
viewtopic.php?f=22&t=11
havde jeg
1,43v uden bremsning.
3.40v med bremsning.
efter justering af kobling er den på
1.84v uden bremsning. ( er normalt ifølge guiden =
3.34v med bremsning ( den skal være på 3.85v i følge guiden )
1.91v ved slip af bremsning ( skulle gerne være på det samme som før jeg trykkede på bremsen. )
og ved test af block 025
siger den
67.5% 67.5% 5.0 255.0 Den sidste af disse 4 svinger meget.
efter den har taget nr 3 fra venstre ned til 0 siger den
54.0% 67.5% 0 255.0 igen den sidste af disse 4 svinger.
er ikke sikker på hvad disse tal skal ligge på derfor jeg smed dem her ind.
Syntes faktisk også at hydraulik pumpen startede remlig meget under grundjustering.
Senest rettet af Zila tirs 24. sep 2013 12:03, rettet i alt 2 gange.
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Hvad er disse tal og hvad betyder et lav tal, et højt tal og hvad bør det ideelle tal være på.
For jeg skal da lige ha målt dem på min så.
Og evt et link til udrykkerleje og førringsrør, for gider ikke skifte kobling når den jo ikke er død.
For jeg skal da lige ha målt dem på min så.
Og evt et link til udrykkerleje og førringsrør, for gider ikke skifte kobling når den jo ikke er død.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
der er leveret links til det hele i denne her tråd bare kig og læs lidtQaxius skrev:Hvad er disse tal og hvad betyder et lav tal, et højt tal og hvad bør det ideelle tal være på.
For jeg skal da lige ha målt dem på min så.
Og evt et link til udrykkerleje og førringsrør, for gider ikke skifte kobling når den jo ikke er død.
men skal nok hjælpe lidt.
Førings rør http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-38
Udrykker leje http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-222
og de udmålinger du søger kan du se i det link jeg postede sammen med mine udmålinger
Og her er hvad det betyder.
Når man kører måleblok 025 tager den slet ikke fat førstegang man slipper bremsen. Man kan under forløbet se i første og andet felt hvor mange procent den trækker med og se hvordan de ændres efterhånden som krybepunkterne nærmer sig 0.
Efter justeringen har den været konstant i hvordan den kobler til og ligeledes hvordan den skifter gear.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Fuldstændig rigtigt Thore, meeeen når nu gearkassen er pillet af. Det er ikke kun belægningen der bliver slidt på en kobling. De mange "fingre" samt fjedrene bliver også slidte med tiden.
Jeg ville ikke spare 2500 kr når nu kassen er afmonteret. Men nu har min så også kørt en del, så formoder at der må være begyndende slid på flere dele af koblingen
Koblingen kan også handles på ebay fra ca. 200 euro.
Eller hos mister-auto til 2066 kr for en LUK kobling.
Jeg ville ikke spare 2500 kr når nu kassen er afmonteret. Men nu har min så også kørt en del, så formoder at der må være begyndende slid på flere dele af koblingen
Koblingen kan også handles på ebay fra ca. 200 euro.
Eller hos mister-auto til 2066 kr for en LUK kobling.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Hmm kig lige det her indlæg - minder om din situation(incl. løsning)Zila skrev:1.84v uden bremsning. ( er normalt ifølge guiden =
3.34v med bremsning ( den skal være på 3.85v i følge guiden )
1.91v ved slip af bremsning ( skulle gerne være på det samme som før jeg trykkede på bremsen. )
viewtopic.php?f=13&t=3366
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
har været ude og kigge og kan ikke umilidbart se at den skulle være knækket nogle steder.
men skal man kunne bevæge den fra side til side ( ganske lidt ) og op og ned ( ca 1mm )
men skal man kunne bevæge den fra side til side ( ganske lidt ) og op og ned ( ca 1mm )
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo 3L hugger i 2. gear "Repkit"
Det er svejsningen inde ved akslen på koblingsarmen der flækker.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km