kan ikke starte mangler grøn fod

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
xmads
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 21:51
Geografisk sted: nibe

kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af xmads »

Hej.

Nu bliver jeg sgu nødt til at bede om lidt hjælp.
Bilen kørte fint indtil i går. 3 gange koblede den ud og ville ikke tage gassen. efter at have ventet lidt fik jeg listet bilen hjem uden at den lavede samme nummer.
Da jeg ville starte den kom den grønne fod ikke frem og jeg kan starte.
Har haft fat i bremsekontakten. Den virker til at være ok - har dog bestilt en ny just in case.
Har haft åbnet ned til skifte kulissen da jeg kunne læse herinde at der var en med samme problem. Har haft strømmen pillet af og givet en gang kontaktrens uden virkning. Har haft varmeblæser på kortvarigt for at se om der skulle være noget fugt - uden virkning.

Er der nogen med forslag.
Vh Mads
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af Kim B Olesen »

Er der hydraulikolie nok på ?
Er der fejl på den ?
Hvad siger værdien på koblingscylinder ?
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af 2a2 »

tjek hydralikolien før du gør andet
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af Thore J »

Har du prøvet at starte den i "N" ?

hvis bremsekontakten fejler (der er 2 kredse på den - og de holder ikke evigt!), så kan den ikke starte i "S"..

... og til alle - lad os starte med "de lavthængende frugter" først :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
xmads
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 21:51
Geografisk sted: nibe

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af xmads »

Der er masser af olie på. der er ingen fejl på motor eller gear ved udlæsning. Jeg har dog en ABS fejl som jeg ikke kan få lov at udlæse af en eller anden årsag - den har været der hele tiden sammen med en blinkende håndbremselampe mens jeg har haft den - ca 3 uger.
Den trækker koblingen når jeg sætter den til tænding og så kan jeg rode rundt med gearvælger - den skifter dog ikke gear. jeg kan ikke starte i nogen a positionerne
Den måler 3,2 v med trukket kobling.
Ham jeg købte den af sagde at den havde fået skiftet kobling inden for de sidste måneder og var blevet grundjusteret herefter nede hos mercari i Randers.
Har desværre ikke fået min bremsekontakt fra vagshop endnu, men er sgu heller sikker på at det løser noget som helst.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af doktorfrank »

Jeg tror, at du er startet på en lang rejse - den samme som adskillige af os har været på, ind i et et univers af elektroner og elektronik, hvor der foregår de mest overraskende og uforklarlige ting. Tag det som en oplevelsestur, lidt ligesom at løse billet til tivolis blå vogn eller det, der er værre.
Det lyder som om du har muligheden for at grundjustere - og som om du ikke har gjort forsøget???
I modsætning til den almindelige opfattelse af computeres overlegne ufejlbarlighed lader den indbyggede gearkassestyring til at være temmelig let at forvirre - på min A2 var den lige til en indlæggelse igennem 3-4 måneder, hvorefter terapien på sælsom vis virkede og hun har nu kørt ved fuld bevidsthed igennem hele sommeren.
Af og til lader det til at gentagne gennemkørsler af hele grundindstillingsprogrammet bringer mere orden i indholdet af 1-taller og nuller. Jeg tilhører en mere mekanisk forståelsesverden, og jeg forsøger at lære at leve med det, der ligger uden for min forståelsesramme.
Så: Efter andre, der anbefaler at synge sangen, siger jeg jeg: Tålmodighed og ihærdig søgen, så venter glæden og tilfredsheden. Enten kommer vi til at holde af de små bæster. Eller også skal vil skynde os at finde en eller anden riskoger uden sjæl.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
xmads
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 21:51
Geografisk sted: nibe

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af xmads »

tja ulven er ligesom en gravhund -den gør som det passer den (eller så er det fra fingrene og bagud den er gal). Har haft strømmen af den og haft laderen på igen. Tænkte jeg ville følge doktorfranks velmenende ord og igen forsøge at komme i kontakt med den. Fandme om ikke jeg har fået den grundjusteret efter at have fiflet lidt med bremsekontakten og den grønne fod skinner mig lige op i hovedet.
Nu skal jeg have den nye bremsekontakt i (når jeg får den :-)) og se om jeg kan få slettet min abs lampe og så ud på landevejen igen. Superforum med super hjælp.....
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af Vyffe »

Sidenote: En ABS fejl på baghjulene kan resultere i vrøvl med gearskiftet. Så følg lige op på ABS-fejlen :)

viewtopic.php?f=13&t=1658
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Den der med manglende kommunikation med ABS:

Jeg ville ganske bestemt kigge de to 30A grønne bladsikringer i elskabet i motorummet efter for (små) brandmærker på siderne; Alternativt bare skifte dem på mistanke...


/Claus
xmads
Indlæg: 35
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 21:51
Geografisk sted: nibe

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af xmads »

@claus - det prøvede jeg lige nu med det samme dog uden nogen effekt. Jeg har stadig en lysende ABS lampe og en blinkende håndbremse. desværre.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: kan ikke starte mangler grøn fod

Indlæg af batmann67 »

tjek dine 4 hastighedscensorer.
ABS måleblok 001.

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Besvar