Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af dykker5502 »

Jeg har haft gearkassen afmonteret - renoveret og sat på igen.

Idag skulle jeg så grundjustere gearkassen, men kunne ikke stramme koblingen nok op til de 1,8 - 1,9V. Den kunne - hvis jeg strammede helt op måske komme ned på 2,8V.

Jeg er mest tilbøjelig til at tro at udrykkergaflerne er røget ud af udrykkerlejets fjedre, ved montagen, hvor man jo rykker lidt i gearkassen for at få indgangsakslen ind i koblingsnavet.

Kan den samlede viden på forummet bekræfte min mistanke eller er der noget (bedre) jeg har overset?

Drivaklserne er ikke sat på plads endnu - burde jeg ikke kunne løsne ophænget ved gearkassen, fjerne starteren og løsne gearkassen fra motoren og så "slide" gearkassen så meget tilbage at jeg kan lirke udrykkerlejet på plads? Eller er der ingen vej udenom at pille gangsteller, etc etc etc af igen og tage hele gearkassen ned igen?
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvad hedder den anden værdi altså med bremsen nedtrådt ?
Har du prøvet at starte grundjusteringen alligevel ? Jeg havde skiftet koblingsaktuator på min engang og der var værdien helt ved siden af indtil jeg havde grundjusteret første gang :? godt nok ikke så meget som din nu, men det var da forsøget værd ;)
Hvis du ikke har trækslerne i er det jo kun gangsteller, koblingsaktuator og et par ledninger du undgår at skulle have af :) Jeg tror det er mere bøvlet ikke at pille det af, jeg tror den skal rimeligt langt ud for at være helt sikker på at have udrykkerlejet på plads ;)
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af dykker5502 »

Ja, jeg har prøvet at grundjustere - den ender så i en RTFM 12 fejl. Det kan jo betyde alt muligt. Ja, det kan godt være det nemmeste er at fjerne gangsteller og kobling - suk.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af Kim B Olesen »

Ok - men værdien ændrer sig ikke ?
Hvis ikke den gør er der nok desværre kun en vej :(
Kan du se hvor lang vandring koblingsarmen har ?
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af batmann67 »

RTFM #12 slør i kugleleddet på gangstelleren?
Repsæt, Gearvælger Lupo 3L.JPG
Repsæt, Gearvælger Lupo 3L.JPG (66.6 KiB) Vist 3634 gange
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af Thore J »

+1 på Batmann's melding..

RTFM12 er normalt pga. af slid i gangstellerarmen - der må ikke være noget slør i den.. men kan dog også være andet viewtopic.php?f=22&t=3523
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af batmann67 »

Hvis G162 ikke kan justeres, så prøv at tjekke linket.
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1956

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af dykker5502 »

Hov, jeg skylder da lige at vende tilbage her: Det VAR udrykkerlejet jeghavde fået rykket ud af indgreb med gaflen, så jeg måtte have gangsteller og det hele af igen, gearkassen fri og sætte det hele påplads og så gearkassen tilbage. Montere gangsteller koblingcylinder etc etc og så var det lige piece of cake at justere koblingen rigtigt.
Derimod var RTFM 12 det stadig og den står der om i en anden tråd.

>End of thread<
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Kan ikke justere kobling ned på 1,8 - 1,9V

Indlæg af batmann67 »

Good luck....
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Besvar