Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Clausm
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 14:25
Geografisk sted: Haderslev

Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af Clausm »

Hej alle med-Lupo-entusiaster :-D

Jeg har et problem med min dejlige Lupo.

Forhistorien er at mig ulven var på en udflugt til Hamborg, og mens vi kører rundt i byen hvor jeg nyder godt af dens start/stop-funktion.

Men da jeg holder i et lyskryds og jeg slipper bremsen forsøger bilen at starte i en fem sekunder, hvorefter jeg sætter gearet på "stop", og slukker og starter bilen, det fungerede, men nu lyser motorlampen og glødelampen blinker.

Jeg tog chancen og kørte med svedende håndflader tilbage til danmark med det samme, og synes ikke umiddelbart at jeg mærkede nogen ændringer i køreglæden, men jeg kørte også forsigtigt hele vejen. Er bare lidt nervøs for at have bilen i ECO-mode, for det lød bestemt ikke sundt.

Jeg har søgt på forummet og fundet en masse med bremselyskontakter, men kunne bare ikke helt læse mig til om mit problem var fuldstændig det samme som de andre, når nu BÅDE glødelampen blinker og motorlampen lyser.

Nogen forslag?

På forhånd tak
Claus Mikkelsen
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af VAGtech.dk »

Den motorlampe kunne VCDS nok uddybe lidt....
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af KMDTHY »

Den er gået i nødprogram.....

Glødelampe blinker = Død bremse kontakt.

Motorlampen lyser - Min gjorde det fordi den kort varigt mistede forbindelsen til turbotryksmåleren, men det kan være mange ting der er galt. Motorlampen forsvinder ikke før du har haft VAG-COM/VCDS på og slettet fejl køen. Da det i mit tilfælde bare var en løs forbindelse slettede jeg køen, og bilen kørte som før. Selvfølgelig fik jeg fiksede ledningen til sensoren i den efterfølgende ude.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af sussi »

Clausm skrev:Hej alle med-Lupo-entusiaster :-D Jeg har et problem med min dejlige Lupo. nu lyser motorlampen og glødelampen blinker.
Som VAGtech.dk skriver, på med Computeren og udlæs fejl.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Clausm
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 14:25
Geografisk sted: Haderslev

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af Clausm »

Hvor er det dejligt at der er så hurtig respons, og for en ufagkyndig lupokører som mig er det rart at kunne vende problemerne med nogen der virkelig har styr på det.

Nu er det næste spørgsmål jo så bare... Er der eventuelt en der har mulighed for at hjælpe mig med en fejludlæsning, Jeg bor Haderslev, men kører gerne op ad i landet, og vil selvfølgelig gerne belønne en hjælpende hånd, med en kasse øl eller lignende.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af KMDTHY »

Clausm skrev:Hvor er det dejligt at der er så hurtig respons, og for en ufagkyndig lupokører som mig er det rart at kunne vende problemerne med nogen der virkelig har styr på det.

Nu er det næste spørgsmål jo så bare... Er der eventuelt en der har mulighed for at hjælpe mig med en fejludlæsning, Jeg bor Haderslev, men kører gerne op ad i landet, og vil selvfølgelig gerne belønne en hjælpende hånd, med en kasse øl eller lignende.
haha, ja selvfølgelig er det øl der skal betales med når vi nærmer os grænsen :-D

Vi har en (lille indtil videre) liste med folk der har VCDS, men desværre ingen i nærheden af dig der har meldt sig endnu. Prøv evt. at høre på vagcars.dk
viewtopic.php?f=17&t=45

Ellers køb et selv - de koster ca 100kr med pirat software.
viewtopic.php?f=17&t=49
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Clausm skrev:Jeg bor Haderslev, men kører gerne op ad i landet, og vil selvfølgelig gerne belønne en hjælpende hånd, med en kasse øl eller lignende.

Tjaeh, hvis det ikke lige var fordi du kun kan køre mod nord for fejludlæsning, kunne jeg godt have hjulpet ;)



/Claus
Clausm
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 14:25
Geografisk sted: Haderslev

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af Clausm »

Jamen Hamsjelv.

Medmindre du er bange for at for mange Clauser fordærver Lupoen, så vil jeg da sætte kæmpe pris på hjælpen, og som sagt så vil du blive fyrsteligt belønnet :-D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Glødelampe blinker = Død bremse kontakt.
Som KMDTHY skriver
Blinkende glødelampe er et sikkert tegn på defekt bremselyskontakt.
Husk at der er 2 kredse i kontakten.
viewtopic.php?f=22&t=259
viewtopic.php?f=22&t=29
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Glødelampe blinker og motorlampe lyser

Indlæg af HolgerA »

LED pærer i bremselys gi´r også blinkende glødelampe og VCDS fejl.
Besvar