Airbag hjælp søges

Alt vedrørende teknikken på 3L
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

hejsa allesammen, min elskede lupo har pludselig fået en airbag fejl, lampen begyndte pludselig at lyse, fik fat i VAGCOM som melder.
00588 Airbag Igniter. Driver side (N95)
32-10 Resistance too high- intermittent.

tjekkede lidt på google, nogle snakker om et stik under sædet ??? har kigget under sædet, ingen stik nogle steder. ??
Hornet virker fint, alt andet også,
kan nogen hjælpe, på forhånd tak
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

model Lupo 1,2 TDI 2002
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Airbag hjælp søges

Indlæg af MichaelSmed »

Se mit emne om samme problem/fejl, der har Hamsjelv så fint beskrevet hvor selve fejlen ligger :smile:

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
HamSjelv
Indlæg: 1842
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Narh, ikke helt Mic,

N95 er vist aktuatoren til udløsning af airbaggen i rattet. Jeg gætter på elektriske dårlige forbindelser... ;)

Er det ikke noget med noget slæbering der er (næsten) gratis :?:

(Ironi kan forekomme)



/Claus
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Airbag hjælp søges

Indlæg af MichaelSmed »

Årh for pokker, min fejl. Mente bare de fejl jeg havde, og disse så helt ens ud :mrgreen:

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

tak for jeres svar ;-) tusind tak, må prøve at skille rattet af, se hvordan det ser ud derinde,
Er det nok der ingen tændind er på? eller skal jeg skrue MINUS af batteriet. ser forresten at det plastik er lidt løst rundt om rattet. kan være stikket blev lidt skubbet.
Håber at kunne finde fejlen, eller er jeg i hillerød området, og giver gerne en skilling for reparation. Vil bare ha airbagen skal være iorden. :-)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af KMDTHY »

Ja, uden tænding burde være fint. Der er guide herinde hvordan du afmontere rattet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

tak for svar :-) må hjem og skille den ad. se hva den egentlig fejler. skøn skøn maskine sådan en lupo :-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af sussi »

KMDTHY skrev:Ja, uden tænding burde være fint. Der er guide herinde hvordan du afmontere rattet.
"better safe than sorry" er mit motto, roder aldrig med el på bilen, uden af afmontere den ene batterippol, men det er selvfølgelig op til hver især :roll:
m.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

Hej igen.
så fik jeg taget rattet af. tog minus af batteriet, og havde en hjelm på :D tænkte hvis der er en fejl på den airbag, kan den sikkert godt sprænge i hoved på mig alligevel. tog ikke lang tid af få rattet af. rettede hjul osv. tak for jeres skønne guides. prøvede at pille stik af og på. prøvede at reseete fejlen på vagcom. dukkede op igen lige så snart bilen blev startet.
Er der nogle der ved om een 1,2 TDI 3L 2002 har et stik under sædet. kiggede lidt med en lygte. kan intet kabel eller stik se.
Ville lige spørge jer inden jeg pillede sædet ud.
Nogle gode råd, hva jeg ellers kan tjekke mht min airbag fejl
tak :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af KMDTHY »

LupoLover skrev:Hej igen.
så fik jeg taget rattet af. tog minus af batteriet, og havde en hjelm på :D tænkte hvis der er en fejl på den airbag, kan den sikkert godt sprænge i hoved på mig alligevel. tog ikke lang tid af få rattet af. rettede hjul osv. tak for jeres skønne guides. prøvede at pille stik af og på. prøvede at reseete fejlen på vagcom. dukkede op igen lige så snart bilen blev startet.
Er der nogle der ved om een 1,2 TDI 3L 2002 har et stik under sædet. kiggede lidt med en lygte. kan intet kabel eller stik se.
Ville lige spørge jer inden jeg pillede sædet ud.
Nogle gode råd, hva jeg ellers kan tjekke mht min airbag fejl
tak :)
Kommer an på om du har airbag i sædet...... ;) Det står på siden af den omkring håndtaget.

Jeg vil næsten godt æde mit gamle hat på det er fladkablet i den del der sidder klipset på rattet der er knækket inden i..... mål med dit multimeter....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af sussi »

Husk at fjederen/slæberingen skal stå i midten når du genmonterer rattet (hjulene i ligeudstilling), det er den der kører rundt sammen med rattet.
M.v.h. Sussi
HamSjelv
Indlæg: 1842
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Hvis du havde haft intermitterende afbrydelse af airbaggen i føresædet, havde der været logget en fejl på N199.

N95 er rattet og intet andet.

Du er på vej ud i at lave en VW'er.


/Claus
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

Tak for jeres hurtige svar
glæder mig til imorgen, så skal der måles, håber det er det stik under rattet, så er fejlen da fundet. ingen sæde airbags på min desværre.
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

så fik jeg tjekket stik, og evt løse kontakter. intet at se,
MICHAEL SMED: kan simpelt hen ikke finde det link som Hamsjelv har skrevet. øvøv
leder og leeeeeder håber jeg finder den :-)
HamSjelv
Indlæg: 1842
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
LupoLover skrev:kan simpelt hen ikke finde det link som Hamsjelv har skrevet.

Jeg tror det er den her der tænkes på: viewtopic.php?f=11&t=3094

Men læg nu mærke til det er N253 der er fejlramt på Michaels (tidligere) Lupo. Du er ramt af fejl på N95, som stadig er airbaggen i rattet.



/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af KMDTHY »

LupoLover skrev:så fik jeg tjekket stik, og evt løse kontakter. intet at se,
MICHAEL SMED: kan simpelt hen ikke finde det link som Hamsjelv har skrevet. øvøv
leder og leeeeeder håber jeg finder den :-)
Har du målt med multimeter ? Eller fejlsøger du bare visuelt ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Airbag hjælp søges

Indlæg af MichaelSmed »

Korrekt, mig der skrev forkert, syntes bare de lød bekendt 8-)
Men bilen blev også solgt med lysende lampe, kunne være jeg skulle hive fat i den nye ejer, og hører om de har fået det fikset, så vi evt kan få afsluttet det topic, og så andre kan få gavn af det.

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

tjekkede visuelt, så prøvede jeg multimeter. som også intet meldte, ingen løse åbne kredsløb. ??? fik så en elektriker ven til lige også at tjekke alt rundt om rattet. forstår den bare ikke. overvejer at finde en permanent løsning. så lampen slet slet ikke lyser mere jaa så det jo noget møg, sikkerhedsmæssigt.
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

overvejer at spørge nogen af jer. bor i hillerød, nordsjælland. kører gerne ud. hvis der er en frisk sjæl der har lyst/tid. til at kigge på den. giver gerne en skilling for besværet, om det så kun tager 2 min og hvis vedkomende får liv i den. bliver skillingen større.
Ellers overvejer jeg at spørge VACCOM experterne, om der er muligt med lidt teknik kompetence, at kunne få programmet til at ignorerer den ene fejl. på fører siden. og slukke den forbandede lampe. evt hvor passager aribagen stadig fungerer. og så må jeg til foråret splitte ALT af, og så gå ordenlig igang med min elskede LUPO. så kan den også blive pudset og poleret i alle kanter og kroge.
Besvar