Airbag hjælp søges

Alt vedrørende teknikken på 3L
Jake_the_snake
Indlæg: 85
Tilmeldt: søn 3. apr 2011 21:11
Geografisk sted: Barrit

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af Jake_the_snake »

det lyder for mig som om at det er fjederviklingen den er galt med som KDMTHY er inde på. mål med multimeter om der er gennemgang i denne. feks. ved at afmonterer og måle på de to ben i det det gule stik under ratstammen mens du luser det gule stik til airbaggen(for at dette kan lade sig gøre skal plastik beklædningen omkring ratstammen afmonteres først) p.s. hvis du bare fjerner airbag advarselslampen for du problemer til syn.
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af LupoLover »

Endnu engang tusind tak for jeres svar. ja du har ret, skal ikke bare slukke den lampe,
men fixe den. havde afsat tid til at skille det ad idag. ville endnu engang prøve at måle det gule stik. meeeen så begyndte det at regne. opgav så. men fandt så ud af
at når rattet var drejet lidt til venstre, kunne jeg reseete fejlen. og SLUKKE den, slog alt pc osv fra.
prøvede at slukke og tænde pille nøgle til/fra alt sååå så skønt ud. lod den stå 30 min, troede fejlen var blevet rettet af sig selv. men lige så snart jeg så drejede rattet lidt til højre kom
fejlen straks på. og nu kan den ikke reseetes. prøvede minus af og på. ventede 15 min, genstartede pc. nu kan fejlen godt fjernes på pceren, men lyser på displayet på bilen. og når jeg trykker measure bloks siger den straks på stage 1 resistence Too high, (som dog står med grønt)
Kan det være den ring/fjeder jeg skal investe i.
Tak
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af sussi »

resistence Too high betyder simpelthen, at der er dårlig forbindelse, hvis det ikke er fladkablet, kunne tyde på at det er slæberingen er kaput, hvis du er heldig, så kan en afrensnig af kontaktfladerne måske hjælpe.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ruma01
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 12. okt 2012 14:19
Geografisk sted: næstved

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af ruma01 »

100 kr på det er spolen til føre airbag, som flere er inde på.. skift den så fejler den ihvertfald ikke noget
LupoLover
Indlæg: 15
Tilmeldt: tirs 12. feb 2013 22:01
Geografisk sted: hillerød, nordsjælland

Re: Airbag hjælp søges FEJLEN FUNDET

Indlæg af LupoLover »

i skal endnu engang have en kæmpe kæmpe tak. det var RINGEN
takket være jer er fejlen fundet, :-) :D det var derfor jeg intet kunne måle, fordi jeg altid gjorde det hjemme hos mig, kører altid ind til venstre, så holder rattet mod venstre. og derfor viste voltmeter ingen fejl, der var forbindelse jo. men bare lidt til højre. så meldte den fejl resistence too high. :-) lækkert . ville ønske jeg kunne sende jer kage :-)
takker en million gange, nu det bare et ophugger besøg. og skifte det. Er såååååååååå glad. juhuuu :D :D :D :D :D
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af KMDTHY »

Takker, så slipper jeg for at æde min gamle hat :D :lol: :lol:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af Kim B Olesen »

Mit fladkabel i slæberingen var også røget :( Da jeg kiggede til det fandt jeg ud af at det nok var min egen skyld, sidst jeg havde det skilt ad har jeg åbenbart ikke været omhyggelig nok med at samle det igen, så selve fladkablet var kommet til at sidde så det skavede sig selv over :oops:
Jeg tænkte at nu jeg havde det skilt ad for at se hvad det var - uden at have nogle stumper at gøre med - kunne jeg da prøve at lodde det sammen igen :? Så jeg klippede de skadede 5 cm af og loddede det, og det lykkedes faktisk - nu må vi jo så se hvor længe det holder, så må jeg skifte det senere, når det går igen;)
Hvis nu det kommer til at kortslutte derinde, hvad sker der så ? Er det bare lampen der tænder igen ? Der er vel ingen sansynlighed for at det kan udløse airbagen :? :shock:
ruma01
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 12. okt 2012 14:19
Geografisk sted: næstved

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af ruma01 »

Hæ hæ....prøv

Jeg turde ikke køre med noget der var loddet i airbag systemet
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af Kim B Olesen »

Jamen det er jo også det jeg gør ;) nu har jeg da kørt i hvert fald 500 km med det :D Men jeg tænker at det vel ikke er anderledes end når der er dårlige forbindelser i stikkene og man så lodder dem i stedet ;) Jeg har selvfølgelig også sat noget tape på, så de ikke kortslutter sådan lige ;)
Umiddelbart er risikoen for at ledningen bliver skavet over inde i rattet og kommer til at kortslutte vel også til stede uden at der er loddet derinde :mrgreen:
pawfriis
Indlæg: 5
Tilmeldt: man 27. maj 2013 15:07
Geografisk sted: Århus

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af pawfriis »

Hejsa d'herre og sussi

Jeg har selv fået samme alarm med N95, men fik et chok da jeg ringede til mecari randers for at høre hvad de skulle have for at fikse fejlen... 2600 + moms!! er det mig der bare ikke er hos mekaniker tit nok eller er det rimelig dyrt?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Airbag hjælp søges

Indlæg af KMDTHY »

pawfriis skrev:Hejsa d'herre og sussi

Jeg har selv fået samme alarm med N95, men fik et chok da jeg ringede til mecari randers for at høre hvad de skulle have for at fikse fejlen... 2600 + moms!! er det mig der bare ikke er hos mekaniker tit nok eller er det rimelig dyrt?
Må være i den gode ende. Delen koster ca 1000 kr, og tager ca 30-60 minutter at udskifte.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar