Hejsa
En kammerats Lupo 3L stod forleden og rodede rundt i gearene/ forsøgte at koble til.
Det var lidt som om den forsøgt at koble til, men kunne ikke rigtig. Han siger det var lidt ligesom når hjulene spinner når det er glat, dvs spinner, tager fat, spinner.. Borset fra at bilen ikke bevægede sig
Vi forsøgte med en grundjustering, men den gav en RTFM 12 fejl.
Vi skiftede gangsteller armen og er så igang med at grundjustere igen. Vi har tjekket og efterfyldt hydraulikolie-standen, den er 2mm under hullets kant, den laver tryk på 15-20sekunder (når dør åbnes), så det er som den skal være. Kobling er justeret til 1.86V, koblingscyllinder er skiftet for 2½ måned siden.
Vi følger guiden herinde fra. Den kører fint programmet igennem indtil den kommer til næstsidste punkt:
"19. Derefter viser displayet ”Searching” nu finder den koblingspunktet vigtigt her må ikke røres ved bremse eller andre ting"
Den bliver der, den kommer ikke med "IGN.OFF".
Vi har haft den stående i 10-15min i tomgang, men intet sker...
Vi har forsøgt at afkoble batteri og starte forfra af flere gange, men vi kan ikke få den til at komme til "IGN.OFF"
Den melder ingen RTMF fejl.
Er der nogen der har forslag så vi kan få den ud og køre igen?
Mvh
Grundjustering går ikke ud af "SEARCHING"
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Sv: Grundjustering går ikke ud af "SEARCHING"
G38?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Grundjustering går ikke ud af
Fejlen skyldes følgende:
Efter kickdown og motoropstart skal gearkassens omdrejninger være 0 men motor i tomgang:) Searcing er søgning efter koblingspunkt. Hvis koblingsskiven drejer med rundt fordi den slæber bliver den ved med at sige "searching"
Grunden til din grønne fodlampe ikke er der er fordi du DU IKKE HAR GENNEMFØRT GRUNDJUSTERINEN.
Bedste trick er at du mens du grundjusterer vugger din bil frem og tilbage på gulvet, to gange under grundjusteringen går gearkassen I indgreb og derved har du mulighed for lige at påvirke koblingspladen... så denne måske lige flytter sig en krilli milli på højgearsakslen og så ikke slæber og driver gearkassen med når motor startes....
når du så når til sidste punkt.. så går den igennem searching og siger ing. off.... der hørers nu et klik fras skiftekulissen og det er signalet om at den er gennemført og din grønne lampe lyder I same moment!
Har grundjusteret mindst 2000 lupoer så jeg ved hvad jeg taler om.
Morten Moe
Efter kickdown og motoropstart skal gearkassens omdrejninger være 0 men motor i tomgang:) Searcing er søgning efter koblingspunkt. Hvis koblingsskiven drejer med rundt fordi den slæber bliver den ved med at sige "searching"
Grunden til din grønne fodlampe ikke er der er fordi du DU IKKE HAR GENNEMFØRT GRUNDJUSTERINEN.
Bedste trick er at du mens du grundjusterer vugger din bil frem og tilbage på gulvet, to gange under grundjusteringen går gearkassen I indgreb og derved har du mulighed for lige at påvirke koblingspladen... så denne måske lige flytter sig en krilli milli på højgearsakslen og så ikke slæber og driver gearkassen med når motor startes....
når du så når til sidste punkt.. så går den igennem searching og siger ing. off.... der hørers nu et klik fras skiftekulissen og det er signalet om at den er gennemført og din grønne lampe lyder I same moment!
Har grundjusteret mindst 2000 lupoer så jeg ved hvad jeg taler om.
Morten Moe