Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

2a2 skrev:....da NOGEN - ikke undertegnede - har startet et rygte om at de nye mikrobiler jo kan få anhængertræk uden at være typegodkendt til at trække noget..
Men det er jo også fakta.. VW Up er f.eks. ikke godkendt til at trække noget som helst... Så jagten på træk til 3L giver forsat god mening..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Thore J skrev:Men det er jo også fakta.. VW Up er f.eks. ikke godkendt til at trække noget som helst... Så jagten på træk til 3L giver forsat god mening..
Korrekt.
Men det er pt. lidt panden mod en mur, da jeg stærkt tvivler på vi finder en fabrikant der tør garantere for bilens evne.

Alternativt skal man finde en lidt småblind synsmand..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Søren »

Uden jeg vil blande mig, så hva med at prøve den syns hal hvor Vyffe fik synet den grønne 3L.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

Indtil nu, desværre et sørgeligt resultat, især da du har lagt så meget arbejde i det, men det var vel til en hvis grad forudsigeligt, men hatten af for arbejdet. Håber alligevel der findes en løsning, der er jo alligevel sket en del siden 1. indlæg.
Sussi
Ps. Så indtil nu, er vi jo nogle stykker, der stadig har ret i vores forudsigelser ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Andreasf skrev:Men det er pt. lidt panden mod en mur, da jeg stærkt tvivler på vi finder en fabrikant der tør garantere for bilens evne.
Det er sikkert rigtigt at der ikke pt. er nogen, men jeg kan dog ikke se hvorfor det skulle være større problem med 3L'eren end med andre modeller... - eneste "problem" er nok at der pt. ikke er en fornuftig økonomi i at bruge ressourcer på 3L'eren for producenterne af træk

.. og så forstår jeg ikke hvorfor "nej-hatten" sidder så stramt nogle steder, hvorfor var det så forudsigeligt - de generelle forudsætninger var/er umiddelbart ikke anderledes end de f.eks. var med trillingerne..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Andreasf skrev:
Alternativt skal man finde en lidt småblind synsmand..
Jeg har også en god kandidat.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: Anhængertræk til lupo

Indlæg af 2a2 »

jeg ville mene hvis man kunne få denne "keine bedenken" udtalelse fra en tysk forhandler havde vi et brækjern der burde kunne åbne en lille lem for vore 3Ler - der er nogle hos a2freun.de der burde kunne hjælpe os der
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Andreasf skrev:
Thore J skrev:Men det er jo også fakta.. VW Up er f.eks. ikke godkendt til at trække noget som helst... Så jagten på træk til 3L giver forsat god mening..
Korrekt.
Men det er pt. lidt panden mod en mur, da jeg stærkt tvivler på vi finder en fabrikant der tør garantere for bilens evne.

Alternativt skal man finde en lidt småblind synsmand..
Det er måske så vejen frem, hvis vi er 50 der har fået synet vores 3l med træk vil der være en vis præcedens.

Og jeg tvivler på at skat kan finde ud af at tilbagekalde en tilladelse uanset om der er sket en fejl.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Thore J skrev:.. og så forstår jeg ikke hvorfor "nej-hatten" sidder så stramt nogle steder, hvorfor var det så forudsigeligt - de generelle forudsætninger var/er umiddelbart ikke anderledes end de f.eks. var med trillingerne..

Jeg mener det er uforsvarligt at hænge 450 kg. bremseløs anhænger på en Lupo 3L, der i forvejen har marginalt dimensionerede (læs: underdimensionerede) bremser.

Jeg husker ikke, men typegodkendelse fra Holland som også er EU-medlemsstat?

Og hvis det lykkedes med L3L-træk i DK, mener jeg stadig vognen skal flyttes ud af Lex-Lupo klassen og betale ejerafgifter derefter.


/(
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,


Og hvis det lykkedes med L3L-træk i DK, mener jeg stadig vognen skal flyttes ud af Lex-Lupo klassen og betale ejerafgifter derefter.
Hvorfor det??
Det er da ikke anderledes end alle andre biler med træk, som heller ikke skifter kategori ejerafg. ved montering af træk
eller for den sags skyld... L3l som får anden dimension dæk og fælge ...eller blot går væk fra de dybt kritisable skoddæk den er født på!
imho så burde de helt fjerne grønafg./vægtafg. og lægge lidt på de i forvejen alt for høje afgifter på brændstof så betalte man ud fra hvor meget man brugte og ikke ud fra hvad fabrikken havde fusket sig til at få bilen registreret til at kunne køre pr. liter

men det behøver du ikke at svare på! :) Det er ikke det tråden handler om! ;) og heller ikke det den skal til at handle om.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

HamSjelv skrev:Jeg husker ikke, men typegodkendelse fra Holland som også er EU-medlemsstat?
Ahva?

I Holland er den heller ikke typegodkendt til at trække noget som helst - men de har en regel om "fornuft" der gør, at biler på samme platform der teknisk minder om hinanden, kan få træk ud fra hvad lignende modeller kan trække.
Dog er det ikke en dispensation der følger med, når man eksporterer en bil til f.eks. Danmark.
HamSjelv skrev:Og hvis det lykkedes med L3L-træk i DK, mener jeg stadig vognen skal flyttes ud af Lex-Lupo klassen og betale ejerafgifter derefter.
Dvs. jeg skal betale højere afgift på min Golf GTE, fordi jeg har bestilt den med hængertræk, nu hvor den i forvejen er på reduceret afgift da det er en hybrid?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

HamSjelv skrev:...Og hvis det lykkedes med L3L-træk i DK, mener jeg stadig vognen skal flyttes ud af Lex-Lupo klassen og betale ejerafgifter derefter.
:shock: :shock: ... hvor kom det fra.. skal alle biler med træk, så indplaceres efter brændstoføkonomien med en fuldt lastet kassetrailer på slæb??? Altså med et 2-300% højere brændstofforbrug?!...

Hvorfor mener du at ejerafgifterne skal ændres? Jeg kan slet ikke følge den tankerække.. :?:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Søren »

Lige et spørgsmål herfra - jer som ønsker træk på jeres 3L biler er i ikke bekymret for at gearkassen bliver overbelastet ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Søren skrev:Lige et spørgsmål herfra - jer som ønsker træk på jeres 3L biler er i ikke bekymret for at gearkassen bliver overbelastet ?
Nej, slet ikke.... så skulle man også være bekymret, hvis man kørte med høj hastighed - gearkassen vil aldrig blive belastet med mere effekt end motoren kan levere..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Atjuh 3L »

Skulle vi endelig komme til den del der hedder ekstra slid pga. trailer, så er det koblingen der vil stå for skud.

Mon ikke det trods alt er begrænset:

1. Hvor ofte man vil køre med trailer.

2. Hvor meget læs man vil ha' på den.

Når først bilen er pakket til langtur med fam., så er vi jo oppe på mere end hvad en trailer med lidt godt fra haven vejer.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Atjuh 3L skrev:Skulle vi endelig komme til den del der hedder ekstra slid pga. trailer, så er det koblingen der vil stå for skud.
+ 1
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Henning J
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 00:03
Geografisk sted: Ikast, midtjylland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Henning J »

Synd hvis alt det store arbejde Andreas har lavet bare løber ud i sandet nu, måske vi skulle prøve om der kan findes lidt hjælp og en anden vej igennem systemet F.eks Dansk anhængertræk i Kolding som laver træk til special og veteranbiler og som jeg forstår det med en godkendelse, se lige http://www.da-gdw.dk/Lidt_om-11834.htm mon ikke de kunne være interresseret hvis der blev forudbestilt 100-200 træk som vel slet ikke er urealistisk alene her fra 3L klubben.
Har en Lupo 3L 2002 med servo, A/C og "org" fartpilot
Ønsker mig tiden til at montere fjernbetjent central lås med klap nøgler, oliefyr med telestart og en sort kabine samt anhængertræk hvis det lykkes at få det godkendt.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Henning J skrev:Synd hvis alt det store arbejde Andreas har lavet bare løber ud i sandet nu, måske vi skulle prøve om der kan findes lidt hjælp og en anden vej igennem systemet F.eks Dansk anhængertræk i Kolding som laver træk til special og veteranbiler og som jeg forstår det med en godkendelse, se lige http://www.da-gdw.dk/Lidt_om-11834.htm mon ikke de kunne være interresseret hvis der blev forudbestilt 100-200 træk som vel slet ikke er urealistisk alene her fra 3L klubben.
Der findes specielle regler for biler over en given alder (kan ikke huske grænsen - men den er pænt høj), om at de blot kan forsynes med hængertræk.
Det er garanteret den regel de falder under.

En godkendt prøvning med bil og træk vil koste både bil og træk livet, da man dels skal se om bilen kan holde til trækket - men også hvad den maksimalt kan holde til.

Indrømmet, jeg har en Lupo vi kunne bruge til formålet, men testen er næppe gratis heller.

Når det er sagt, så arbejder jeg stadig :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Nå.

I e-/E-godkendelsen på trækket skal åbenbart fremgå den tilladte totalvægt for påhængskøretøjet (med og uden bremser), hvilket ikke er tilfældet.

Jeg har i mellemtiden dog fået producentens ord for at trækket er til samtlige Lupo'er, undtaget GTI'en da den har centermonteret udstødning.
Det dokument gør det dog ikke ud for en e-/E-godkendelse - så det handler i den grad stadig om at finde en halvblind synsmand..

Nu er jeg snart udgået for muligheder og kreative ideer... Fiffige påfund modtages gerne!
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af doktorfrank »

Monter ... Og kør!
Der er vel ikke dødsstraf for at trække en trailer ... Måske ikke engang risiko for at få et klip?
I en verden (in casu fædrelandet), hvor fiffighed franarrer kassen imponerende milliardbeløb og "ledelsen" ser igennem fingre med løgn og fortielser, er en smule civil ulydighed da det mindste man kan forvente af en borger, der fortsat gerne vil opfattes som i live og aktiv!
Er der ikke et inspireret og talentudrustet menneske derude, der kan udfærdige en tegning: Nej, ikke Muhammad, men justitsministeren (hvem det så lige er for tiden - det ved jeg ikke en Pind om) med en trækkrog i hatten?
Med lidt held går den slags viralt (som man siger idag)
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar