Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Det er fordi de stort set alle - uanset fabrikat - er lavet og testet i Polen, når det kommer til stykket ;-)

For dem der ikke er, er det altid tydeligt specificeret, at de IKKE er til 1.2 TDI/3L.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Andreasf skrev:Der er vel ikke tilfældigvis en herinde?
Det skal være en rigtig oversætter, ikke blot en tilfældig person "der kan polsk".
Hvis der er behov for det så kunne vi måske skillinge sammen til at få det oversat ved et autoriseret firma- dog har jeg ingen ide om sådan noget koster!!!

Men jeg er i hvert fald klar til at smide et par hundrede i kassen..

Dette firma kan f.eks. håndtere polsk til dansk, også ift. tekniske manualer.
http://www.hurtigoversaetter.dk/da-DK_Home.htm - de giver også tilbud ;)

eller http://www.stanislaw.dk/service.html - de giver også tilbud..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Thore J skrev:Hvis der er behov for det så kunne vi måske skillinge sammen til at få det oversat ved et autoriseret firma- dog har jeg ingen ide om sådan noget koster!!!
Man ku' lade lupo3lKlub's bugnende klubkontingentskasse (ca. 30tkr, hvis jeg husker korrekt, Sussi/Ejvind?) betale...



/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Fortsæt klub debatten her: viewtopic.php?f=6&t=59
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

KMDTHY skrev:Fortsæt klub debatten her: viewtopic.php?f=6&t=59
Emnerne kan næppe helt adskilles (omend det var kørt lidt af sporet), hvis der skal bruges klubpenge på projektet ...

Men for rykke videre, så tænker jeg at der skal bruges et tilbud fra et oversætter firma... og jeg er naturligvis stadig villig til at spytte i kassen :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Thore J skrev:Men for rykke videre, så tænker jeg at der skal bruges et tilbud fra et oversætter firma...
Er på sagen - vender tilbage ;-)

Næste problem er, at jeg trods anstrengelserne alligevel kan risikere at løbe panden mod en mur - og så er pengene spildt.

Afventer pt. tilbud på oversættelse samt at høre fra Trafikstyrelsen omkring tolkning af tidligere nævnte tekst.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Andreasf skrev: Næste problem er, at jeg trods anstrengelserne alligevel kan risikere at løbe panden mod en mur - og så er pengene spildt...
Den har jeg også personligt overvejet - og jeg vil fint kunne leve med om mine penge er spildt - vi bruger alligevel penge på så meget andet pjat i livet :)

..og personligt mener jeg at, det qua dit store arbejde, ville være fedt hvis folk ville støtte så meget op om det at du (AndreasF) kunne holdes fri af udgifter..

Når vi har en pris, så er det til at vurdere om det er indenfor rækkevidde..
Jeg tænker (og håber) at vi kan stole så meget herinde at dem som ønsker det, kan give et bindende tilsagn om tilskud, som er gældende så der er overblik over økonomien inden at oversættelsen evt. bestilles.

- omtalte klubkasse kan naturligvis også bidrage, men det ligger uden for min kompetence at give tilsagn om det (det må være op til de faktiske tilbageværende medlemmer af den oprindelige Lupo 3L klub)

Man kan hermed notere mig for et tilskud på kr. 500 (femhundrede), som betales forud for bestilling af en oversættelse (men når beslutningen er taget)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Uden at blinke (fordi det er så få penge), har jeg bestilt en oversættelse - inkl. certifikat(!) - til 999,- DKK plus moms.

Jeg havde ærlig talt gættet på flere tusinde kroner, så betænkningstiden var ret kort da jeg fik tilbuddet..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

FEDT!! Det bliver spændene! Søg om refundering i klub kassen :) :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Andreasf skrev:Uden at blinke (fordi det er så få penge), har jeg bestilt en oversættelse - inkl. certifikat(!) - til 999,- DKK plus moms.

Jeg havde ærlig talt gættet på flere tusinde kroner, så betænkningstiden var ret kort da jeg fik tilbuddet..
Det var sgu billigt..

har du mobilepay? ... send nummer (eller kontonummer) i PB, så sender jeg plovmanden afsted..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Det er faktisk så billigt, at jeg vil se resultatet før jeg tror på de kan lade sig gøre..

Hold lige krikken et par dage, så ser vi ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Så har jeg modtaget dansk oversættelse af polsk godkendelse.
Forbandet dygtig oversætter!

Jeg venter på den statsautoriserede oversættelse, som jeg kan bruge i synshallen.

Mht. Trafikstyrelsen, så afventer jeg stadig svar trods både telefonisk og efterfølgende skriftlig henvendelse.
Det kan være de selv er kommet i tvivl.. *trommehvirvel*
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er fandme godt arbejde Andreas :) det er sgu i orden ;)

Big thumbs up
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

+1
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Spændene om vi snart skal have træk på alle sammen :D :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

KMDTHY skrev:Spændene om vi snart skal have træk på alle sammen :D :D
Jeps.... Jeg skal ihvertfald :D

Jeg tænker der bliver travlhed i synshallen - man kunne jo godt få den tanke at det er med at få det gjort inden det viser sig at måske var en fejl ;)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Jakob J »

Andreasf skrev:Så har jeg modtaget dansk oversættelse af polsk godkendelse.
Forbandet dygtig oversætter!

Jeg venter på den statsautoriserede oversættelse, som jeg kan bruge i synshallen.

Mht. Trafikstyrelsen, så afventer jeg stadig svar trods både telefonisk og efterfølgende skriftlig henvendelse.
Det kan være de selv er kommet i tvivl.. *trommehvirvel*
Off topic...

Skulle på et tidspunkt have godkendt en gl. bund fra en campingvogn som bådtrailer. Fik OK telefonisk fra Trafikstyrelsen men efterfølgende afslag skriftligt. Det undrede jeg mig over, hvilket jeg gav udtryk for i en mail retur til dem.

Svaret fra Trafikstyrelsen, som tydeligvis var beregnet til internt brug, men Outlook er som bekendt en svær ting, var: "Han troede og en gl. gummistøvle" :lol: :lol:

Man fornemmede tydeligt selvtilfredsheden i at have stoppet mit projekt der 8-)

Jeg stillede i stedet op direkte i synshallen og forklarede om den telefoniske tilkendegivelse, hvorefter der kom plader på ;)

Sorry for off topic. Godt arbejde Andreas!
cybersmurf
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 13. aug 2010 01:48
Geografisk sted: Falster

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af cybersmurf »

Hej Andreas,

Var lige væk fra tråden et stykke tid siden vi talte sammen. Ville bare lige sige tak for at du kører på med denne her sag - til glæde og gavn for alle Lupo 3L ejere ;)

Keep up the good work - jeg krydser fingre for at det lykkedes snart.


Mvh. Thomas
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

Andreasf skrev:Afventer pt. tilbud på oversættelse samt at høre fra Trafikstyrelsen omkring tolkning af tidligere nævnte tekst.
Positiv tilkendegivelse modtaget fra Trafikstyrelsen!

Nu bliver det spændende at se hvad synsmanden siger til bunken af papir... *trommehvirvel*
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Andreasf skrev: Positiv tilkendegivelse modtaget fra Trafikstyrelsen!
:o :o :o :o :o :o
Ja det bliver spændene :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar