Anhængertræk til lupo

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

0.kg på krogen lovligt
=alt er overlæs =ret hurtigt = klip i kortet... Hvis det kan gøre det ...frakendelse er nok tættere på sandheden
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Hvordan mon man vil beregne overlæsset. Division med "0" er jo ikke muligt, nøjes man så med minimumstaksten :lol:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

ph. har ret - desværre..
Det vil være seriøst dumt (sorry doktorfrank, jeg elsker sgu din indre rebel! :D) blot at montere trækket og bruge det uden godkendelse.

Jeg har en Lupo jeg gerne vil stille til rådighed til en prøvning med træk.
Det vil totalskade bilen at gøre det, men taget i betragtning den her står for ny trækaksel, nye paneler i begge sider, turboen hænger, komplet service, formentlig nye bremser, den skal synes og det er en 99'er, så er tabet ikke det store.
Og det der overlever kan man jo altid skyde af for nogle Faxe Kondi'er ;)

Det afføder så et par andre spørgsmål;
- Pris for sådan en prøvning - og kan den foretages i Danmark?
- Så vidt jeg husker, findes der tre typegodkendelser på Lupo'erne herhjemme (ANY, AYZ og en mellemting) - vil de alle tre mon blive godkendt til træk, hvis prøvningen sker med succes, eller vil det kun være ANY'erne?

Må lige finde tid til at grave lidt videre...
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:Hvordan mon man vil beregne overlæsset. Division med "0" er jo ikke muligt, nøjes man så med minimumstaksten :lol:
Ved ikke hvordan du kommer frem til at du skal dividere dig til overlæs%
0.kg. i tilladt. gange med antal kg 0x1 =0 =overlæs er uendeligt stort =burde koste kortet at hænge en tom trillebør efter bilen
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Jeg kørte bag denne Lupo i fredags..... godkendt træk :o :)
Vedhæftede filer
Lupo3L.png
Lupo3L.png (160.17 KiB) Vist 9198 gange
Skærmbillede 2015-12-10 kl. 19.05.16.png
Skærmbillede 2015-12-10 kl. 19.05.16.png (115.65 KiB) Vist 9198 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Henning J
Indlæg: 11
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 00:03
Geografisk sted: Ikast, midtjylland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Henning J »

Det ville være fantastisk hvis den kunne danne "præcedens" for fremtidige godkendelser, prøver lige at kontakte min synsmand/ven så kan han bore lidt i det nu der er et registrerings nummer at henvise til.
Har en Lupo 3L 2002 med servo, A/C og "org" fartpilot
Ønsker mig tiden til at montere fjernbetjent central lås med klap nøgler, oliefyr med telestart og en sort kabine samt anhængertræk hvis det lykkes at få det godkendt.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Thore J »

Dem kører der et par stykker af.. :shock:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Thore J skrev:Dem kører der et par stykker af.. :shock:
Hvordan faen har d fået det igennm.... Følgr sgu eftr ham næst gang :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af KMDTHY »

Mysteriet er løst.... jeg stalkede bilen her til morgen i min sorte Superb..... Han blev helt bleg da jeg kørte op bag ham og steg ud.....han troede det var en civil betjent :lol:

Det er opelhaj herinde fra, og han har allerede prøvet at hjælpe os med oplysninger. Se side 3 og frem.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ColaKanin »

For at bringe dette gamle emne til livs igen:
hvis jeg nu får synshallen til at godkende træk og skrive det i reg att. kan jeg så forsikrings, og politi messig køre lovligt rundt med en trailer?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

ColaKanin skrev:Hvis jeg nu får synshallen til at godkende træk og skrive det i reg att.
Glem det :!:
Brug lidt tid til at læse HELE tråden, alle 14 sider.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ColaKanin »

sussi skrev:
ColaKanin skrev:Hvis jeg nu får synshallen til at godkende træk og skrive det i reg att.
Glem det :!:
Brug lidt tid til at læse HELE tråden, alle 14 sider.
Sussi
jeg har skam læst hele tråden, tænkte bare at min synsmand ikke havde;)
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Atjuh 3L »

Prøv dog, det værste der kan ske er at du har plads til cykler bagpå bilen ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

længe siden jeg læste tråden så kan sgu't huske alt...
Er her nogen som har lånt en reg.att. med godkendt træk og har rundet en synshal og sagt at de også vil ha godkendt deres træk?
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Andreasf »

ph. skrev:længe siden jeg læste tråden så kan sgu't huske alt...
Er her nogen som har lånt en reg.att. med godkendt træk og har rundet en synshal og sagt at de også vil ha godkendt deres træk?
Det må være et nej - og jeg må erkende jeg er strandet med projektet.
Bilen der skulle have haft træk er solgt - har dog to andre, hvor den ene af dem faktisk også er oplagt - men i givet fald skal den fuskes igennem og det ligner mig sgu ikke lige at gøre forsøget.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Er her nogen som har lånt en reg.att. med godkendt træk og har rundet en synshal og sagt at de også vil ha godkendt deres træk?
Synsmanden SKAL slå op i et register, og her ser han at den IKKE er godkendt, så jeg vil gætte på at hans eneste kommentar er "Godt forsøgt" :oops: :roll:
Det svarer lidt til at få en "grüne plakette" ;) ;) ;) som nogle synsmænd dog har fundet ud af at en 3L har krav på :D
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af ph. »

måske.... omkring år 2004 +/- var jeg inde og høre om at få hævet totalvægt på træk på en Landcruiser til Kg.3500 og dengang var svaret at han ville hæve det hvis jeg kom med noget på skrift fra toyota Eller en reg.att. hvor det allerede var gjort på....
men kan da godt være at der er strammet op siden dengang...så det ikke længere er nok at fremvise en tilsvarende reg.att.??
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Hangaard »

Har i dag været forbi synshallen for at høre om træk til A2 3L og synsmanden sagde at fra omkring 2013 og frem til den 1/7-2017 havde det ikke været et problem da der lå en eu forordning omkring M1 katagorien, men den er pr. 1.7 i år blevet ophævet igen, så man kan ikke længere få det godkendt uden audi/vw godkendelse.
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Robert »

Det passer så ikke :roll:

Hverken Audi a2 3l eller Wv lupo 3l er typegodkendt til at køre med træk selvom det er nøjagtigt det samme karosseri som på modellerne med en anden motor.
Lupoen er endda forberedt med huller i vangerne og det hele. der sidder bare et stykke tape over.
Audien er ikke sjov at montere træk på der skal bores 2 stk 40mm huller i vangerne :x

Alle andre lupo og audi a2 modeller må gerne få monteret træk.

Jeg har haft træk både på min lupo og nu har jeg på min Audi 8-)
Lupoen må med bremser på traileren trække 800 kg.
Audien må med bremser på traileren trække 1000kg.
De kører begge perfekt med trailer 8-) Men jeg gør det kun meget nødigt :twisted:
Jeg har aldrig fundet ud af hvad det koster at blive stoppet. det er der indtil videre ingen der har kunne fortælle mig.
Jeg regner med et nakkeskud :D
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: Anhængertræk til lupo

Indlæg af Hangaard »

Snakkede med SMC og blev noget forvirret, ham fra SMC sagde at Hverken Audi 3L eller Lupo 3L kan eller har kunnet få godkendt et træk.
Han siger min synsmand må have taget fejl da den dispensation "trillingerne" fik og som udløb 1/7-17 kun gjaldt for de 3 biler og ikke andre.
selv om jeg gav ham reg.nr. på den Lupo der er her i tråden, hjalp det ikke meget, han kommentar var at der aldrig er leveret dokumentation fra dem og at den synsmand der havde godkendt det enten havde lavet en fejl eller også måtte vedkommende "kende" ham, for lovligt er det ikke..
Hvilket typegodkendelsen på selv samme registreringsattest også understøtter i det der også står 0kg på den.
Så det lykkes nok aldrig at få en godkendt jydekrog på A2 :cry:
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Besvar