Hvilken hjulcylinder skal jeg bruge, til bagbremserne?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Hvilken hjulcylinder skal jeg bruge, til bagbremserne?

Indlæg af Kboesen »

sussi skrev:
Kboesen skrev:Er det korrekt forstået, at den der hedder 17,46 er til dem med abs og dem der hedder 15,6 er til dem uden? :)
Findes der Lupoer uden ABS :?: :?:
Nej, ikke på det danske marked. Men måske på andre? Men var bare hvad jeg kunne læse mig til på en af de reservedelssider. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Hvilken hjulcylinder skal jeg bruge, til bagbremserne?

Indlæg af Bandit »

Kboesen skrev:Er det korrekt forstået, at den der hedder 17,46 er til dem med abs og dem der hedder 15,6 er til dem uden? :)
Sådan tror jeg ikke du kan sige. Min køre som sagt med de små og den har da ABS.
Ulven kommer, ulven kommer
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvilken hjulcylinder skal jeg bruge, til bagbremserne?

Indlæg af Brabus »

Roder lige et gammelt emne op her. Og bidrager til forvirringen

Ja den var utæt højre bagerst bremsecyl.
Det pissede ud ja.

Så købte en ny bremsecyl. Bakker og monterings haløj.

Skal tilføjes min er konverteret til 1.4 stål tromler og bakker. Stadig org bremsecyl.

Jeg får skridtet skilt ad og ser ganske rigtig 1 litter væske pladret rundt inden i.

Nå. Ok. Ah hva... Troede mine bakker var færdige da håndbremsen skulle helt op i taget. Det var de så ikke. Sprit som nye.
Hmm.
Aha. Bremsecyl havde så sat sig i den ene side helt inderst. Så den anden side havde kompenseret og skubbet stemplet helt ud og deraf pissede det så ud og forklaret hvorfor den også hang i bremsen og håndbremsen derfor ligeledes skulle op i taget.

Nå. Af med gummiet og ak ja en hel spiseskefuld med ir inde under. Lige fat med den lille tang og dreje stemplet frem og tilbage vupti så kørte det problemfrit igen. Men ak nej.
Ny var købt->(alu 15.87mm) så ud til højre med den org. gamle->(alu 15.87mm) som ikke blev skiftet ved konvertering til stål tromler vel og mærke.

Men nej omløberen til bremsecyl. Skulle da være total groet fast til røret. Så trods omløberen slap selve bremsecyl. Så kunne jeg ikke dreje den videre rundt da det jo ville røv bukke bremserøret til det knækkede. Hmm.

Løsnede bremse cyl. Fra ankerpladen og skubbede den med rør og det hele igennem helt ud ved hjulnavet så jeg i stedet kunne dreje bremsecyl af omløberen og dreje den nye på. Vupti det virkede og jeg var en bremserørs reperation foruden.

Samle samle og så til den anden side og gøre det samme.

NØJ hvor det virker godt når alt er nysmurt og ikke sider fast og er utæt

Det vildt så meget det giver at de bagerste faktisk bremse lidt med trods de ikke bremser meget så giver det utrolig meget mere bremsekraft inden de forreste blokerer.

Så dejligt man igen kan bremse og ikke skal høre på ding ding ding fordi den mangler bremsevæske
Brugte i øvrigt dot 5.1 som tåler højere varme før det koger.
ABS - Ah Bremser Satme
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar