Scangauge - anbefalinger ?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Mads9220
Indlæg: 14
Tilmeldt: lør 6. okt 2012 21:04
Geografisk sted: Aalborg

Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af Mads9220 »

Hej.
Er der nogen der har prøvet Scangauge?
Hvis ja, hvordan virker den, og er den præcis ?

isåfald, kom gerne med nogen anbefalinger .
På forhånd tak -
Mads
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af sussi »

Hvorfor pokker kan folk ikke finde ud af at trykke på søg foroven til højre
search.php?keywords=Scangauge&terms=all ... t=S%C3%B8g

Ja undskyld mit sure opstød, men jeg er ved at være træt af at skulle skrive det samme igen og igen.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af SVK »

Der er også et par alternativer, hvis man har en smartphone:

Torque til Android:
viewtopic.php?f=13&t=2139

Mobilscan:
viewtopic.php?f=17&t=2779

Begge dele er væsentligt billigere end Scangauge (forudsat du har en smartphone i forvejen), men det afhænger jo også lidt af hvilke funktioner du efterlyser...
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af Thore J »

Jeg har Torque.. Jeg bruger det sammen med en bluetooth RLM321 fra Kina købt på ebay for under 100 incl. porto.. ulempen ved den er dog at man ikke kan have askebægeret siddende i samtidig med - Men det virker perfekt, men man skal dog købe den fulde version af programmet for at den kan regne brændstofforbrug ud så det kan bruges til noget..

jeg ved dog ikke om det er muligt at have askebægeret monteret sammen med Scantune..

Det jeg ser som fordelen ved Scantune er at det sidder permanent i bilen, så man skal ikke hen og forbinde med smartphone osv. hver gang man vil bruge den, samt at ens mobil ikke er optaget...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Hvorfor pokker kan folk ikke finde ud af at trykke på søg foroven til højre
search.php?keywords=Scangauge&terms=all ... t=S%C3%B8g

Ja undskyld mit sure opstød, men jeg er ved at være træt af at skulle skrive det samme igen og igen.
M.v.h. Sussi
Hvorfor er det at man skal vide precis hvad der tidligere er skrevet for at søge på det /Hvorfor kan man ikke søge på del af ord????????????? ...

Ingen indlæg blev fundet, da ordet scangau ikke findes i noget indlæg.

...Nej men det gør scangau(ge)
Sorry for "surt opstød" :shock: nu jeg endeligt står ved en comp. der rent faktisk kan bruge søgefelt ...min egen skriver jo altid at der ikke findes noget på søgte :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Ingen indlæg blev fundet, da ordet scangau ikke findes i noget indlæg.
...Nej men det gør scangau(ge)
Sorry for "surt opstød" :shock: nu jeg endeligt står ved en comp. der rent faktisk kan bruge søgefelt ...min egen skriver jo altid at der ikke findes noget på søgte :roll:
Jamen kære ph, har du aldrig lært at bruge Asterisk ( * )
http://da.wikipedia.org/wiki/Asterisk
Alle nedenstående (og mange andre kombinationer) af søgninger finder Scangauge,
s*nga*
scanga*
scangau*
scangaug*
Hvor svært kan det være :lol: :lol:
Hvis du søger sidespecifikt på lupo3lklub i Google efter scangau, får du også 0 resultater, så det er ikke sidens søgemaskine der er noget i vejen med i dette tilfælde, kun den person der søger :ugeek:
M.v.h. Sussi
Ps. Tegnet ? kan dog ikke bruges på phpBB søgemaskinen, desværre.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
ph. skrev:Ingen indlæg blev fundet, da ordet scangau ikke findes i noget indlæg.
...Nej men det gør scangau(ge)
Sorry for "surt opstød" :shock: nu jeg endeligt står ved en comp. der rent faktisk kan bruge søgefelt ...min egen skriver jo altid at der ikke findes noget på søgte :roll:
Jamen kære ph, har du aldrig lært at bruge Asterisk ( * )
http://da.wikipedia.org/wiki/Asterisk
Alle nedenstående (og mange andre kombinationer) af søgninger finder Scangauge,
s*nga*

Hvor svært kan det være :lol: :lol:
Hvis du søger sidespecifikt på lupo3lklub i Google efter scangau, får du også 0 resultater, så det er ikke sidens søgemaskine der er noget i vejen med i dette tilfælde, kun den person der søger :ugeek:
M.v.h. Sussi
Ps. Tegnet ? kan dog ikke bruges på phpBB søgemaskinen, desværre.
Nope ...eller ihvertfald ik før nu
åbenbart svært nok
ved ikke hvordan man søger sidespecifikt men søger jeg på google efter scangau så kommer denne tråd frem som et af de første
og under indtast af søgeord kommer de selv med scangauge som forslag
ved heller ik hvad phpBB søgemaskine er
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af Thore J »

For lige at tage en gammel tråd op.. da man jo ikke kan skrive i den tråd der er beregnet til det - (forslag i stedet for at flytte hele tråden over i FAQ - kunne man måske linke til den!)

I min søgen efter en billig Scangauge II på Ebay stødte jeg på Turbogauge 4in1 - en Hong Kong kopi af ScanGaugeII .. den ser umiddelbart fin ud - især til prisen den koster ca. det halve.. er der nogen som har prøvet den..




Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af sussi »

Thore J skrev: (forslag i stedet for at flytte hele tråden over i FAQ - kunne man måske linke til den!)
Det er praktiseret længe ;) denne tråd er nu også tilføjet i den alfabetiske oversigt over FAQ.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af Thore J »

sussi skrev:
Thore J skrev: (forslag i stedet for at flytte hele tråden over i FAQ - kunne man måske linke til den!)
Det er praktiseret længe ;) denne tråd er nu også tilføjet i den alfabetiske oversigt over FAQ.
M.v.h. Sussi
OK.. Men det er så ikke tilfældet med tråden hvor digitale KM/L målere diskuteres... den ER låst..

viewtopic.php?f=22&t=2294
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af sussi »

Thore J skrev:
sussi skrev:
Thore J skrev: (forslag i stedet for at flytte hele tråden over i FAQ - kunne man måske linke til den!)
Det er praktiseret længe ;) denne tråd er nu også tilføjet i den alfabetiske oversigt over FAQ.
M.v.h. Sussi
OK.. Men det er så ikke tilfældet med tråden hvor digitale KM/L målere diskuteres... den ER låst..
viewtopic.php?f=22&t=2294
Men FAQ betyder jo "Ofte stillede spørgsmål" og f.eks. Scangauge er jo ikke et ofte stillet spørgsmål, så det kan jo ende med at ALT skal med i FAQ, hvilket så igen bevirker, at den bliver fuldstændig uoverskuelig.
Efter at KMDTHY har fået lavet den fine søgefunktion øverst på siden, er dette den absolut nemmeste måde at finde noget på, især hvis man sætter sig ind i "Tegnsætning og symboler, som genkendes af Google Søgning" med bl.a. asterix, minus- og spørgsmålstegn (* - ?).
https://support.google.com/websearch/answer/2466433
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af Thore J »

Vi er helt enige.. det undrer også mig, hvorfor den er der.. Det er netop ikke et ofte stillet spørgsmål..

IMHO skal FAQ kun være til ting der er endegyldige, løsninger på bestemte problemer, guide til ombygninger osv.. tråde med snik-snak hører ikke hjemme i FAQ'en :lol:

Så for min skyld, flyt den gerne tilbage, hvor den hører til og lås tråden op :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af doktorfrank »

Ejvind, din tegneserienørd: Obelix ven har ikke noget med tegnsætning at gøre! :roll:
Sådan en"*" hedder en asterisk :lol: :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af sussi »

Jamen Frank, jeg elsker den tegneserie og filmene ;)
Især den med Cæsar :lol:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Scangauge - anbefalinger ?

Indlæg af doktorfrank »

Jeg er nok mest til "Britannien" - hvor de holder varmtvandspause i de krigeriske handlinger (five o'clock), fordi teen jo ikke er kommet til vores verdensdel, men alligevel kommer spørgsmålet ved disken: Ønsker de en dråbe mælk i?
:P
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar