Del 2.Hydraulikpump kører konstant. LØST GANGSTELLER RENOV.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Del 2.Hydraulikpump kører konstant. LØST GANGSTELLER RENOV.

Indlæg af batmann67 »

Fortsættelse af Del 1.Hydraulikpump kører konstant, bil starter ikke LØST
Kan ikke forstå at hydraulikpumpen slet ikke starter når døren åbnes men kører konstant når bilen sættes til tænding!
Jeg har tjekket nedenstående bit, og kan se den skifter når døren åbnes og lukkes.
“0” = driver's door open
“1” = driver's door closed

Symptom 1 (Været sådan i mindst 1-2 år)
Kan ikke starte i STOP kun i N.

Symptom 2. (været sådan i mindst 1-2 år)
Bremser ikke på forhjul i STOP

Symptom 3 (Ny fejl)
Når døren åbnes kører Hydralik pumpen ikke.
Instrumentbord og loftlys tændes.
Sættes bilen til tænding kører Hydraulikpumpen konstant?
(har målt mindst 3 min)

Jeg har lige fået
- Skyllet hydrauliksystemet igennem
- ny hydraulikolie G004000M2
- lavet grundjustering
koblingscylinderen viste 84,50 % under grundjustering såvidt jeg husker.

se evt nedenstående tråd:
viewtopic.php?f=13&t=2683

Håber på at få et par råd om, hvorledes jeg kommer nærmere på hvad der galt!
Senest rettet af batmann67 lør 5. jan 2013 16:36, rettet i alt 5 gange.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af KMDTHY »

Hrmmmm....

Hvad med G270 ? Sender den korrekte værdier til gearstyringen ? Kan tjekkes i måleblok 020.... skal starte omkring 2.9V og toppe ved ca 4V.... er den nu under hele tiden pga af evt. defekt føler, ja så vil skidtet vel bare pumpe.....

Men det forklarer jo ikke rigtig hvorfor den ikke starter ved døråben.... :geek: lyder lidt som styring af pumpen er gået helt i skoven....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af batmann67 »

Fandt dette på ElsaWeb

Display group 020

Display zones Explanations

1 … V Voltage of terminal 15 → Anchor, measured value block 002, display zone 3

2 … V Voltage of terminal 30
- A minimum voltage of 11.3 V is required to perform the final control diagnosis of the hydraulic control unit and the final control diagnosis of the gear actuator in the “Guided fault-finding”
- A minimum voltage of 12.4 V is required to perform the basic setting
If reading does not match specification:
Check battery, renew if necessary

Check supply voltage of electronic manual gearbox control unit -J514- , to do this perform electrical test → Chapter

3 … V Supply voltage of gearbox sensors (internal)
- Specified value: approx. 5 V

4 … V Voltage of sender for gearbox hydraulic pressure -G270-
- Specified value with ignition on (engine off): 2.7 … 3.2 V
- Specified value with engine running: 2.9 … 4.4 V
The specified values may be checked by alternately pressing and releasing the brake pedal or moving the selector lever repeatedly between “STOP” and “N”: The voltage value drops. On reaching the lower specified value, the hydraulic pump starts to operate. If the brake pedal is now no longer pressed, the voltage increases until it reaches the upper specified value. 4 V corresponds to approx. 48 bar in the pressure system, 3 V corresponds to approx. 36 bar.With deviations:

Perform final control diagnosis of the hydraulic control unit in the “Guided fault finding”→ Chapter
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af KMDTHY »

Min er mellem 2.9 og 4.4 med motoren slukket....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af batmann67 »

AUDI A2, ÅRGANG 2001, KM 390.000 km
Følgende fejlkoder er dukket op på bilen læst ud med V-Checker:
00263 - Gearkasse
01073 - Tryksystem kobling (koblings positienr pres ventil)
01155 - Kobling

Jeg har målt følgende i måleblok 20.
12.0 12.0 5.1 2.6 (målt med bilen til tænding)
Hydraulikpumpen kører konstant, men trykket er jo også for lavt.
Spændingen på blok 4 stiger til 3.3V, når man slår bilen fra tænding.
Den falder igen til 2,5V når bilen slås til tænding igen.

Der noget der tyder på at hydrauliksystemet ikke er tæt, når bilen er til tænding!

Bemærkede i dag at hydraulikpumpen godt kører engang, når man åbner førerdøren

Endvidere tyder det på at batteriet trænger til at blive skiftet.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Kim B Olesen »

Har du fået udskiftet den trykkugle som vi snakkede om ? Den kan altså nogle gange lave noget mærkeligt hvis den er færdig ;)
Hvis ikke det virker - så skift batteriet (hvis det er færdigt evt. prøvemonter andet batteri) så vi er sikre på det ikke er det der laver utur i noget ;)
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af batmann67 »

Kim B Olesen skrev:Har du fået udskiftet den trykkugle som vi snakkede om ? Den kan altså nogle gange lave noget mærkeligt hvis den er færdig ;)
Hvis ikke det virker - så skift batteriet (hvis det er færdigt evt. prøvemonter andet batteri) så vi er sikre på det ikke er det der laver utur i noget ;)
Vil lige hører om værkstedet stadig har den nye trykkugle,.
Batteriet sætter jeg enten en lader på eller et ekstra batteri over og ser om det hjælper.

Der er mange der nævner at man kan prøve at skylle en returventil igennem,
Er bare ikke helt klar over hvorledes?

Er proceduren følgende?
1. Stikket af hydraulik pumpen
2. Afmonter trykkugle
3. Holde en finger i hullet hvor trykkugler plejer at sidde
4. Sætte stikket på pumpen
5. Når der er tryk på systemet så slipper man noget olie ud med fingeren, hvor trykkuglen normalvis sidder
6. Efterfyldning af hydraulik olie, (måske kan olien fra håret genbruges) LOL
som nogle gange hjælper.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - sådan noget i den retning ;) jeg ved ikke om man kan komme ind til den, den kan ikke købes løs, så jeg kunne godt forestille mig at den sad integreret så den ikke var til at komme til :?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Vyffe »

Der ligger en renoverings-guide i fag. Den er da på en af billederne, så man kan godt komme ind til den. Men ved ikke lige hvad det skulle kunne hjælpe, når den nu ikke fås løs :)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af batmann67 »

KMDTHY skrev:Hrmmmm....

Hvad med G270 ? Sender den korrekte værdier til gearstyringen ? Kan tjekkes i måleblok 020.... skal starte omkring 2.9V og toppe ved ca 4V.... er den nu under hele tiden pga af evt. defekt føler, ja så vil skidtet vel bare pumpe.....

Men det forklarer jo ikke rigtig hvorfor den ikke starter ved døråben.... :geek: lyder lidt som styring af pumpen er gået helt i skoven....
Jeg har bemærket de senest dage at døren godt kan aktiver hydraulik pumpen, den kører kun få sekunder så stopper den igen. Det er måske 1 ud af 4 gange at pumpen starter ved at døren åbnes.
Så man skulle tro at trykket godt nok, og når det kun er 1 ud af 4, så ser det også ud til at systemet er tæt nok da trykket holdes

Så når man sætter bilen til tænding, så måles der kun 2.5V, det svarer vel til ca. 32 bar og dette stiger først igen til 3.3V (ca 40 bar) når bilen slås fra tænding!
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Crispie »

Det at pumpen kun starter en gang i mellem eller slet ikke kan være en dårlig dørkontakten, har skiftet en del af disse. Det er den lille plastikstang der knækker i selve mikro switchen, så virker den nogen gange og til sidst slet ikke mere. Men i så fald skal loftslyset heller ikke tænde! Men hvis du vil renovere den skal du bestiller nøjagtig den her:
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_ ... =35-824-10
Den har den eksakte samme plastik stang, så adskiller du den originale forsigtigt af, fjerner den defekte stang, og erstatter den med den fra den ny-indkøbte slagtede kontakt. Du kan lige så godt tage fjederen med over med det samme, de knækker også med tiden. Så kan den 10 år igen, for en 50,-.
Du skal have vinduet rullet op, beklædningen af, samt de bagerste "50%" i bunden og for oven af "pap" inderklædningen af (det er limet på med noget sejt lim, lav det på en varm dat (søndag skulle blive 30 grader :-)) og træk langsomt og sejt, og det vil give efter uden at de ødelægger det. Så skal de 4 store torx bolte som holder vindues rammen løsnes, de 2 nederste pilles ud (derved kan vinduet og dents ramme svinge omkring de 2 øverste bolte, og derved er der plads til at fø låsemekanismen bagom vinduesrammen og ud igennem hvor du har fjernet pap klædningen. Så er der bare at gå i gang med at microswitchen.

Har du fået skiftet olie på hydraulikken jævnligt? Hvordan så olien ved sidste skift? Bare fordi den holder tryk, kan pumpen sagtens være færdig. Er tryk kuglen over 4 år, så skift den, på det tidspunkr er meget af Nitrogenen i blæren blæst af alligevel, så det er kun godt at få sådan en skiftet. Hvis du kan se at voltene stiger jævnt ved oppumpning, er pumpen sikkert fin, hvis voltene kun stiger svagt når pumpen når lidt op i tryk, er det enten pumpen, koblings ventilen i pumpe uniten, eller ventilerne i gangstelleren der er dårlige. Start med at afmontere stikket til pumpen. Løsne den 5mm umbrako og fjern den og fjern bundflangen med de 3 hydraulik slanger på. Bare rolig, olien løber ikke ud, der er kontraventiler i tilgangene. Så spænder du trykkuglen igen, og sætter stikket i. Åben døren og tag tid på hvor længe den kører. Med ny trykkugle og med olie på systemet, bør den stoppe efter ca 17 sekunder. Er du over 25 sekunder, skift trykkuglen. Kører den stadig længe med en nu trykkugle, kan du være heldig det er skidt i koblingsventilen (rens grundigt og adskil, rens RIGTIG grundigt... og samle igen omhyggelig rengjort Ikke ude i et beskidt værksted, så hellere inde i stuen på fnugfrit underlag (Ja konen var heller ikke meget for det her hos mig!)

Den låser ikke hjulene i stop, og kan kun starte i N:
Det er lige ud af vejen, der er ikke noget at rafle om her. Det er din koblingscylinder der har fået for stor fejlvisning på potmeteret der melder koblings signalet tilbage. Kulbanerne bliver med tiden slidt igennem, og så sker netop dette. Næste ting der sker er at den ikke længere kan grundjustere, og bilen efterfølgende ikke længere vil starte.. Dont go there, been there done that!. Byt til nyt, grundjuster, og begge disse problemer vil være løst!


Så er der vist lidt til weekenden :-)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af batmann67 »

Crispie skrev:Det at pumpen kun starter en gang i mellem eller slet ikke kan være en dårlig dørkontakten, har skiftet en del af disse. Det er den lille plastikstang der knækker i selve mikro switchen, så virker den nogen gange og til sidst slet ikke mere. Men i så fald skal loftslyset heller ikke tænde! Men hvis du vil renovere den skal du bestiller nøjagtig den her:
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_ ... =35-824-10
Den har den eksakte samme plastik stang, så adskiller du den originale forsigtigt af, fjerner den defekte stang, og erstatter den med den fra den ny-indkøbte slagtede kontakt. Du kan lige så godt tage fjederen med over med det samme, de knækker også med tiden. Så kan den 10 år igen, for en 50,-.
Du skal have vinduet rullet op, beklædningen af, samt de bagerste "50%" i bunden og for oven af "pap" inderklædningen af (det er limet på med noget sejt lim, lav det på en varm dat (søndag skulle blive 30 grader :-)) og træk langsomt og sejt, og det vil give efter uden at de ødelægger det. Så skal de 4 store torx bolte som holder vindues rammen løsnes, de 2 nederste pilles ud (derved kan vinduet og dents ramme svinge omkring de 2 øverste bolte, og derved er der plads til at fø låsemekanismen bagom vinduesrammen og ud igennem hvor du har fjernet pap klædningen. Så er der bare at gå i gang med at microswitchen.

Har du fået skiftet olie på hydraulikken jævnligt? Hvordan så olien ved sidste skift? Bare fordi den holder tryk, kan pumpen sagtens være færdig. Er tryk kuglen over 4 år, så skift den, på det tidspunkr er meget af Nitrogenen i blæren blæst af alligevel, så det er kun godt at få sådan en skiftet. Hvis du kan se at voltene stiger jævnt ved oppumpning, er pumpen sikkert fin, hvis voltene kun stiger svagt når pumpen når lidt op i tryk, er det enten pumpen, koblings ventilen i pumpe uniten, eller ventilerne i gangstelleren der er dårlige. Start med at afmontere stikket til pumpen. Løsne den 5mm umbrako og fjern den og fjern bundflangen med de 3 hydraulik slanger på. Bare rolig, olien løber ikke ud, der er kontraventiler i tilgangene. Så spænder du trykkuglen igen, og sætter stikket i. Åben døren og tag tid på hvor længe den kører. Med ny trykkugle og med olie på systemet, bør den stoppe efter ca 17 sekunder. Er du over 25 sekunder, skift trykkuglen. Kører den stadig længe med en nu trykkugle, kan du være heldig det er skidt i koblingsventilen (rens grundigt og adskil, rens RIGTIG grundigt... og samle igen omhyggelig rengjort Ikke ude i et beskidt værksted, så hellere inde i stuen på fnugfrit underlag (Ja konen var heller ikke meget for det her hos mig!)

Den låser ikke hjulene i stop, og kan kun starte i N:
Det er lige ud af vejen, der er ikke noget at rafle om her. Det er din koblingscylinder der har fået for stor fejlvisning på potmeteret der melder koblings signalet tilbage. Kulbanerne bliver med tiden slidt igennem, og så sker netop dette. Næste ting der sker er at den ikke længere kan grundjustere, og bilen efterfølgende ikke længere vil starte.. Dont go there, been there done that!. Byt til nyt, grundjuster, og begge disse problemer vil være løst!


Så er der vist lidt til weekenden :-)
Jeg har som sagt lige fået
- Skyllet hydrauliksystemet igennem
- ny hydraulikolie G004000M2
- lavet grundjustering
koblingscylinderen viste 84,50 % under grundjustering såvidt jeg husker.

Har lånt en sprit ny hydraulikkugle som skal prøves i morgen.

Melder tilbage hvorledes det har gået.

Lørdag d. 18 august 2012

Målinger med den gamle trykkugle.
Bilen til tænding, Gear N, motor slukket.
Hydraulikpumpen kører konstant.
Måleblok 20-4 = Konstant 2.5 V, dog stiger spændingen til 3.3V når bilen stås fra tænding.

Måling med den nye trykkugle.
Bilen til tænding, Gear N, motor slukket.
Pumpen kører 5 sekunder hver minut.
Måleblok 20-4
12.00V 12.00V 5.04V 2.75V min (pumpen starter)
12.00V 12.00V 5.04V 3.18V max (pumpen stopper)

Bilen til tænding, Gear N, motor tændt.
Pumpen kører 10 sekunder hver 2.minut.
Måleblok 20-4
12.00V 12.00V 5.04V 3.00V min (pumpen starter)
12.00V 12.00V 5.04V 4.38V max (pumpen stopper)

Det er ingen tvivl om de gamle trykkugle er defekt.

Jeg er nysgerrig efter om der er nogle der kan sige hvor gammel trykkuglen er ud for data trykket på den?
02127637 25/01/1 M2WC200127
Den gamle trykkugle er med lille hul.
Senest rettet af batmann67 lør 18. aug 2012 14:29, rettet i alt 2 gange.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Crispie »

84,5% på koblingscylinderen er for meget. Den skal skiftes hvis du vil have en bil der kan starte efter grundjustering :-)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af batmann67 »

Crispie skrev:84,5% på koblingscylinderen er for meget. Den skal skiftes hvis du vil have en bil der kan starte efter grundjustering :-)
Jeg er desværre ikke 100 % sikker på at den viste 84,5%, men det lykkedes Kim B. Olesen at få bilen igennem grundjustering efter 2 forsøg, så det kan godt tyde det er meget tæt på grænsen!
Mener at 85 % er grænsen.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af Kim B Olesen »

Crispie skrev:84,5% på koblingscylinderen er for meget. Den skal skiftes hvis du vil have en bil der kan starte efter grundjustering :-)
Jeg kan ikke huske om det var 84,9 eller 84,5 :? Men det var deromkring ;) Min har samme værdi ved grundjustering, og den går igennem uden problemer hver gang (endnu) :D
Jeg mener ikke det er en grænse der gør noget, det er vel bare anbefalet at den er derunder ? Er det ikke en værdi for hvor slidt koblingen er ?
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant,måleblok 20-4 målt til 2.5-

Indlæg af batmann67 »

Jeg har en ny trykkugle som skal sættes i, jeg vil gerne lave målinger på systemet før og efter, så jeg kan se hvilket værdier der ændres sig. Men da jeg ikke længere har V-Checkeren tilråde, har jeg lånt en VAG COM kabel (Kina-model) uden software (han kunne ikke finde cd-skiven). .
Så jeg er på jagt efter VAG-COM software der ikke skader en evt. licens i kablet!

Jeg har kun brug for at kunne læse fejlkoder og måleblokke ud

Tilføjet.
Jeg hentede VCDS Lite 1.1, det virkede fint efter at den Virtuelt Com Port blev sat rigtig op :-)...
Senest rettet af batmann67 lør 18. aug 2012 13:24, rettet i alt 1 gang.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpump kører konstant, med tænder ikke ved døråbe

Indlæg af batmann67 »

KMDTHY skrev:Min er mellem 2.9 og 4.4 med motoren slukket....
Det er præcis de værdier der passer med motoren tændt!

4 … V Voltage of sender for gearbox hydraulic pressure -G270-
- Specified value with ignition on (engine off): 2.7 … 3.2 V
- Specified value with engine running: 2.9 … 4.4 V
The specified values may be checked by alternately pressing and releasing the brake pedal or moving the selector lever repeatedly between “STOP” and “N”: The voltage value drops. On reaching the lower specified value, the hydraulic pump starts to operate. If the brake pedal is now no longer pressed, the voltage increases until it reaches the upper specified value. 4 V corresponds to approx. 48 bar in the pressure system, 3 V corresponds to approx. 36 bar.With deviations:
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydrapump kører konstant, måleblok 20-4 målt til 2.5V LØ

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej - det er nemmest hvis du laver et nyt indlæg i stedet for at indsætte noget langt oppe ;)
batmann67 skrev:Melder tilbage hvorledes det har gået.

Lørdag d. 18 august 2012

Målinger med den gamle trykkugle.
Bilen til tænding, Gear N, motor slukket.
Hydraulikpumpen kører konstant.
Måleblok 20-4 = Konstant 2.5 V, dog stiger spændingen til 3.3V når bilen stås fra tænding.

Måling med den nye trykkugle.
Bilen til tænding, Gear N, motor slukket.
Pumpen kører 5 sekunder hver minut.
Måleblok 20-4
12.00V 12.00V 5.04V 2.75V min (pumpen starter)
12.00V 12.00V 5.04V 3.18V max (pumpen stopper)

Bilen til tænding, Gear N, motor tændt.
Pumpen kører 10 sekunder hver 2.minut.
Måleblok 20-4
12.00V 12.00V 5.04V 3.00V min (pumpen starter)
12.00V 12.00V 5.04V 4.38V max (pumpen stopper)

Det er ingen tvivl om de gamle trykkugle er defekt.

Jeg er nysgerrig efter om der er nogle der kan sige hvor gammel trykkuglen er ud for data trykket på den?
02127637 25/01/1 M2WC200127
Den gamle trykkugle er med lille hul.
Den kører jo stadigvæk noget tit efter hvad du skriver - skal det ikke forståes sådan at den stadig kører en gang i minuttet/eller 1 gang hver andet minut ?
Prøv lige at lave samme test som KMDTHY - så kan vi sammenligne lidt ;)
Jeg tror helt sikkert din kugle er original :? Jeg tror den er fra uge 25 i 01 - så har den vist også gjort det godt :lol: :lol:
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydrapump kører konstant, måleblok 20-4 målt til 2.5V LØ

Indlæg af batmann67 »

Måling2 med den nye trykkugle.
Bilen til tænding, Gear N, motor slukket.
Pumpen kører 10 sekunder pause i 15 sekunder.
Måleblok 20-4
11.94V 11.94V 5.04V 2.75V min (pumpen starter)
11.94V 11.94V 5.04V 3.18V max (pumpen stopper)

Bilen til tænding, Gear N, motor tændt.
Pumpen kører 20 sekunder pause i 25 sekunder.
Måleblok 20-4
13.75V 13.75V 5.04V 2.97V min (pumpen starter)
13.75V 13.75V 5.04V 4.38V max (pumpen stopper)

Af en eller anden grund så kører hydraulik meget oftere, end den første måling.

Måling 1 er foretaget lige efter trykkuglen var skiftet.
Måling 2 er foretaget efter en halv times kørsel.

Stadig ingen tvivl om at den gamle trykkugle var defekt.
Men det tyder på at systemet har svært ved at holde trykket!

Ps. Bør man grundjuster efter et trykkugle skifte?
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydrapump kører konstant, måleblok 20-4 målt til 2.5V LØ

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kunne godt tyde på at enten gangsteller eller hydraulikstation har en utæthed :( Nej - det er ikke nødvendigt at grundjustere :)
Besvar