Del 1.Hyd.pump kører, bil starter ikke. LØST GANGSTEL. RENOV
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Del 1.Hyd.pump kører, bil starter ikke. LØST GANGSTEL. RENOV
Det helt startede på ferien i Kolding med at bilen blev tappet for strøm, fordi at tændingslåsen ikke var drejet helt over, min fejl .
Fik dog bil startet med vores mini starthjælper. Lod bilen stå i tomgang for at lade på batteriet, bilen stoppede af sig selv efter ca. 3-5 min. Nå så måtte vi kører en tur for at lade strøm på batteriet, bilen sætter så ud, men kan dog startes igen efter og have været slukket.
Vi var ret sikre på at det var koblings slave cylindren, for vores lokale mekaniker have sagt at den nok ikke havde lang tid tilbage. Men der havde ikke været problemer det sidste årstid efter han havde fikset den. Så vi regnede med at vi godt kunne komme hjem til det nordjyske på det lokale værksted.
Efter 1 times kørsel gjorde vi holdt på en rasteplads. Så ville bilen ikke starte, dog lykkedes de enkelte gange hvis mini-laderen var koblet på batteriet. Når bil var startet så ville den ikke finde gearet.
Så Falck måtte på banen, så bilen kunne komme på værksted. Desværre har vores normale mekaniker måtte opgive at finde fejl, der skulle være skiftet en tryksensor!
Siden er det lykkedes et par gange, at køre et par turer på 5-10 km, men så er alt tilbage til det gamle, øv.
Har dog lagt mærke til at når man åbner døren, så kører hydraulik pumpen mellem 10-60 sec.
Sættes bilen til tænding kører hydraulikpumpen konstant, har dog kun målt op til 3min.
Det skal dog nævnes at hvis pumpen har kører 2-3 min og jeg slukker bilen og kommer tilbage 30min senere, så starter pumpen ikke ved at jeg åbner døren (trykket mere end 39 bar gætter jeg på).
Dog sættes bilen til tænding så kører hydraulikpumpen konstant igen, hvorfor har jeg ikke lige nogle gæt på.
Så det ser vel ud til at system holder tryk (over 39 bar), men kommer ikke op på 55 bar som hydraulik pumpen skal slukke ved.
G270 måler hydrauliktrykket, men tror ikke det er den der er problemet, da den har fejl kode 00841.
Den fejlkode får jeg ikke!
Er spændt på om der er nogle der kan gennemskue, hvad der lige sker her...
Har lånt en V-Checker af en kollega, de 4 fejlkoder kan se nedenfor.
AUDI A2, ÅRGANG 2001, KM 390.000 km
Fejlkoder læst ud med V-Checker:
00263 - Gearkasse
01066 - kørsel berører vælger (håndtag) Position N
01073 - Tryksystem kobling (koblings positienr pres ventil)
01155 - Kobling
Symptom 1 (Været sådan i mindst 1-2 år)
Kan ikke starte i STOP kun i N.
Symptom 2. (været sådan i mindst 1-2 år)
Bremser ikke på forhjul i STOP
Symptom 3 (Ny fejl)
Når døren åbnes kører Hydralik pumpen kører ca mellem 10-60 sec.
Sættes bilen til tænding kører Hydraulikpumpen konstant
(har målt mindst 3 min)
Symptom 4 (Ny fejl - periodisk)
Kan ikke længere starte i N
Symptom 5 (Ny fejl - periodisk)
Får vi endelig bilen startet så kan den ikke finde gearet.
Symptom 6
Får vi bilen startet og den går i tomgang i N, slukker den pludselig.
Symptom 7
Bilen har kunne køre normal 5-10 km et par gange inden for den sidste måned, ellers har den holdt stille.
Har fundet disse oplysninger på nettet.
-----------------------------------------------------------------------
Self-study Programme 221
Electronic Manual Gearbox
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
-----------------------------------------------------------------------
Fault 00263
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
00263
Gearbox
implausible signal
_ If this fault has been stored, a
type of emergency program is
triggered. The clutch is
disengaged and the vehicle is
no longer driven. In most cases
it is possible to continue driving
after switching off the ignition
and restarting the engine.
However, the vehicle should be
taken to a workshop as quickly
as possible to remedy the
causes of the fault
_ At the same time, certain other
faults were stored in the fault
memory
– Process and eliminate all other
fault entries for the gearbox
control unit
– Fault 00263 can only be
deleted if all other faults in the
fault memory have been
eliminated
00263
Gearbox
Fault in basic setting
_ A fault occurred during the
“basic setting” function
– Process and eliminate all other
fault entries for the gearbox
control unit before performing
the basic setting again
_ “Basic setting” function was not
carried out or was carried out
incorrectly
– Perform basic setting
→ Chapter
_ Connectors for potentiometer 1
for gear recognition -G239- and
potentiometer 2 for gear
recognition -G240- were mixed
up after a repair
– Read measured value block,
display group 015 → Anchor
and 016 → Anchor
– Only swap the connectors
when you have checked this
first in the “Read measured
value block ” function. Fitting
location for potentiometer
→ Fig.
_ Potentiometer for gear
recognition potentiometer 1 for
gear recognition -G239- and
potentiometer 2 for gear
recognition -G240- or wiring or
connectors defective
– Read measured value block,
display group 015 → Anchor
and 016 → Anchor
– Check wiring according to
current flow diagram
Fault 01155
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
01155
Clutch
speed difference too great
_ The fault is stored when the
difference between the engine
speed and the gearbox speed
is greater than 240 rpm for at
least 2.9 seconds. Condition:
The clutch must be engaged
_ Clutch slips –
Read measured value block
003 → Anchor
– Repair clutch → 5-speed
Manual Gearbox 085 DS; Rep.
Gr.30
01155
Clutch
control deviation
_ The fault is stored when the
difference between the engine
speed and the gearbox speed
is greater than 240 rpm for at
_ Clutch defective –
Read measured value block
003 → Anchor
– Repair clutch → 5-speed
Manual Gearbox 085 DS; Rep.
Gr.30
Fik dog bil startet med vores mini starthjælper. Lod bilen stå i tomgang for at lade på batteriet, bilen stoppede af sig selv efter ca. 3-5 min. Nå så måtte vi kører en tur for at lade strøm på batteriet, bilen sætter så ud, men kan dog startes igen efter og have været slukket.
Vi var ret sikre på at det var koblings slave cylindren, for vores lokale mekaniker have sagt at den nok ikke havde lang tid tilbage. Men der havde ikke været problemer det sidste årstid efter han havde fikset den. Så vi regnede med at vi godt kunne komme hjem til det nordjyske på det lokale værksted.
Efter 1 times kørsel gjorde vi holdt på en rasteplads. Så ville bilen ikke starte, dog lykkedes de enkelte gange hvis mini-laderen var koblet på batteriet. Når bil var startet så ville den ikke finde gearet.
Så Falck måtte på banen, så bilen kunne komme på værksted. Desværre har vores normale mekaniker måtte opgive at finde fejl, der skulle være skiftet en tryksensor!
Siden er det lykkedes et par gange, at køre et par turer på 5-10 km, men så er alt tilbage til det gamle, øv.
Har dog lagt mærke til at når man åbner døren, så kører hydraulik pumpen mellem 10-60 sec.
Sættes bilen til tænding kører hydraulikpumpen konstant, har dog kun målt op til 3min.
Det skal dog nævnes at hvis pumpen har kører 2-3 min og jeg slukker bilen og kommer tilbage 30min senere, så starter pumpen ikke ved at jeg åbner døren (trykket mere end 39 bar gætter jeg på).
Dog sættes bilen til tænding så kører hydraulikpumpen konstant igen, hvorfor har jeg ikke lige nogle gæt på.
Så det ser vel ud til at system holder tryk (over 39 bar), men kommer ikke op på 55 bar som hydraulik pumpen skal slukke ved.
G270 måler hydrauliktrykket, men tror ikke det er den der er problemet, da den har fejl kode 00841.
Den fejlkode får jeg ikke!
Er spændt på om der er nogle der kan gennemskue, hvad der lige sker her...
Har lånt en V-Checker af en kollega, de 4 fejlkoder kan se nedenfor.
AUDI A2, ÅRGANG 2001, KM 390.000 km
Fejlkoder læst ud med V-Checker:
00263 - Gearkasse
01066 - kørsel berører vælger (håndtag) Position N
01073 - Tryksystem kobling (koblings positienr pres ventil)
01155 - Kobling
Symptom 1 (Været sådan i mindst 1-2 år)
Kan ikke starte i STOP kun i N.
Symptom 2. (været sådan i mindst 1-2 år)
Bremser ikke på forhjul i STOP
Symptom 3 (Ny fejl)
Når døren åbnes kører Hydralik pumpen kører ca mellem 10-60 sec.
Sættes bilen til tænding kører Hydraulikpumpen konstant
(har målt mindst 3 min)
Symptom 4 (Ny fejl - periodisk)
Kan ikke længere starte i N
Symptom 5 (Ny fejl - periodisk)
Får vi endelig bilen startet så kan den ikke finde gearet.
Symptom 6
Får vi bilen startet og den går i tomgang i N, slukker den pludselig.
Symptom 7
Bilen har kunne køre normal 5-10 km et par gange inden for den sidste måned, ellers har den holdt stille.
Har fundet disse oplysninger på nettet.
-----------------------------------------------------------------------
Self-study Programme 221
Electronic Manual Gearbox
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_221.pdf
-----------------------------------------------------------------------
Fault 00263
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
00263
Gearbox
implausible signal
_ If this fault has been stored, a
type of emergency program is
triggered. The clutch is
disengaged and the vehicle is
no longer driven. In most cases
it is possible to continue driving
after switching off the ignition
and restarting the engine.
However, the vehicle should be
taken to a workshop as quickly
as possible to remedy the
causes of the fault
_ At the same time, certain other
faults were stored in the fault
memory
– Process and eliminate all other
fault entries for the gearbox
control unit
– Fault 00263 can only be
deleted if all other faults in the
fault memory have been
eliminated
00263
Gearbox
Fault in basic setting
_ A fault occurred during the
“basic setting” function
– Process and eliminate all other
fault entries for the gearbox
control unit before performing
the basic setting again
_ “Basic setting” function was not
carried out or was carried out
incorrectly
– Perform basic setting
→ Chapter
_ Connectors for potentiometer 1
for gear recognition -G239- and
potentiometer 2 for gear
recognition -G240- were mixed
up after a repair
– Read measured value block,
display group 015 → Anchor
and 016 → Anchor
– Only swap the connectors
when you have checked this
first in the “Read measured
value block ” function. Fitting
location for potentiometer
→ Fig.
_ Potentiometer for gear
recognition potentiometer 1 for
gear recognition -G239- and
potentiometer 2 for gear
recognition -G240- or wiring or
connectors defective
– Read measured value block,
display group 015 → Anchor
and 016 → Anchor
– Check wiring according to
current flow diagram
Fault 01155
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
01155
Clutch
speed difference too great
_ The fault is stored when the
difference between the engine
speed and the gearbox speed
is greater than 240 rpm for at
least 2.9 seconds. Condition:
The clutch must be engaged
_ Clutch slips –
Read measured value block
003 → Anchor
– Repair clutch → 5-speed
Manual Gearbox 085 DS; Rep.
Gr.30
01155
Clutch
control deviation
_ The fault is stored when the
difference between the engine
speed and the gearbox speed
is greater than 240 rpm for at
_ Clutch defective –
Read measured value block
003 → Anchor
– Repair clutch → 5-speed
Manual Gearbox 085 DS; Rep.
Gr.30
Senest rettet af batmann67 lør 5. jan 2013 16:40, rettet i alt 6 gange.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Nu spørger jeg bare lige - der er hydraulikolie nok på ? Tjekket på den rigtige måde viewtopic.php?f=22&t=2085
Vi skal jo starte et sted
Hvad farve er det olie der er i hydraulikbeholderen - det skal være grønt - ellers kan du være uheldig at noget forkert olie har ædt nogle pakninger
Jeg ved godt det ikke umiddelbart passer på symptomet med at den kører hele tiden når den er til tænding - men med en 3L kan man aldrig vide
Under alle omstændigheder kan du lige så godt skifte den koblingscylinder, efterfyldning af hydraulikolie og en efterfølgende grundjustering, det tager i hvert fald den 1,2 og 7 (tror jeg det var) af de fejl du lige lister, og så er du sikker på at den ikke driller mere i fejlfindingen Hvis ikke du er heldig at det løser det hele
Hvor i Nordjylland er du fra ?
Vi skal jo starte et sted
Hvad farve er det olie der er i hydraulikbeholderen - det skal være grønt - ellers kan du være uheldig at noget forkert olie har ædt nogle pakninger
Jeg ved godt det ikke umiddelbart passer på symptomet med at den kører hele tiden når den er til tænding - men med en 3L kan man aldrig vide
Under alle omstændigheder kan du lige så godt skifte den koblingscylinder, efterfyldning af hydraulikolie og en efterfølgende grundjustering, det tager i hvert fald den 1,2 og 7 (tror jeg det var) af de fejl du lige lister, og så er du sikker på at den ikke driller mere i fejlfindingen Hvis ikke du er heldig at det løser det hele
Hvor i Nordjylland er du fra ?
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Hej Kim
Jeg arbejder i Fjerritslev hos Migatronic, og bor i Brovst.
Så det er jo næsten i din baghave ...
Jeg arbejder i Fjerritslev hos Migatronic, og bor i Brovst.
Så det er jo næsten i din baghave ...
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Ja det er da godt nok tæt på - Jeg har skiftet en masse tag ude på Migatronic før jul Er din A2 grå ?
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Ja, den er grå.
Der kører ikke så mange her i området.
Der kører ikke så mange her i området.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Så er det nok dig jeg somme tider møder Nej - der kører ikke så mange A2'ere
Hvad så - har du fået styr på hydraulikolie mængde ?
Den fejl hvor du siger den går i stå i N - går den bare i stå eller prøver den at koble til eller noget ?
Jeg vil næsten sige at skift af koblingscylinder burde fjerne alle fejlene pånær den ene fejl med hydraulikpumpen, så har vi lidt mere at gå efter
Jeg kunne nok godt overtales til at hjælpe når det nu er så tæt på hvis det er aktuelt
Hvad så - har du fået styr på hydraulikolie mængde ?
Den fejl hvor du siger den går i stå i N - går den bare i stå eller prøver den at koble til eller noget ?
Jeg vil næsten sige at skift af koblingscylinder burde fjerne alle fejlene pånær den ene fejl med hydraulikpumpen, så har vi lidt mere at gå efter
Jeg kunne nok godt overtales til at hjælpe når det nu er så tæt på hvis det er aktuelt
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Hejsa,
Hele fejlbeskrivelsen passer på at der ikke er olie nok på hydrauliksystemet. Dernæst lyder det som om der er en fejlende bremselyskontakt.
Var det min A2 3L ville jeg som punkt nr. 1 aftappe og gennemskylle hydrauliksystemet. Herefter ny hydraulikolie grundindstilling.
- Hils alle røddderne i R&D deroppe i 9690...
/Claus
Hele fejlbeskrivelsen passer på at der ikke er olie nok på hydrauliksystemet. Dernæst lyder det som om der er en fejlende bremselyskontakt.
Var det min A2 3L ville jeg som punkt nr. 1 aftappe og gennemskylle hydrauliksystemet. Herefter ny hydraulikolie grundindstilling.
- Hils alle røddderne i R&D deroppe i 9690...
/Claus
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Har snakket med værkstedet, de har prøvet at skifte trykklokken.
Da det ikke hjalp, så er den gamle sat igen.
I aften vil jeg tjekke olie mængden i hydraulik systemet.
Desværre så har VW Brovst ferie lukket i uge 30 og 31, synes det er langt at skulle kører til Aalborg for at få den gode hydraulikolie G004000M2 og har ikke kunne finde web-steder som sælger G004000M2.
Så der søges videre, råd modtages gerne.
Grundindstilling guide for first-timer søges!
Meget gerne en guide så selv fruen kunne lave en grundindstilling ;-D.
Har som sagt en V-checker til rådighed, der findes en Grundindstilling menu, men har ikke turde gå i krig med det.
P.S. Er det nok har hilse R&D fra HamSjelv, så ved de god hvem der er tale om ...
Da det ikke hjalp, så er den gamle sat igen.
I aften vil jeg tjekke olie mængden i hydraulik systemet.
Desværre så har VW Brovst ferie lukket i uge 30 og 31, synes det er langt at skulle kører til Aalborg for at få den gode hydraulikolie G004000M2 og har ikke kunne finde web-steder som sælger G004000M2.
Så der søges videre, råd modtages gerne.
Grundindstilling guide for first-timer søges!
Meget gerne en guide så selv fruen kunne lave en grundindstilling ;-D.
Har som sagt en V-checker til rådighed, der findes en Grundindstilling menu, men har ikke turde gå i krig med det.
P.S. Er det nok har hilse R&D fra HamSjelv, så ved de god hvem der er tale om ...
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Ja du mener de nye fejl - ikke ? Det med at den ikke låser forhjulene og ikke vil starte i stop må være koblingscylinderen
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Jeg har ca en halv liter olie du godt må låne til du får fat i noget Ellers er der http://www.vagshop.dk han sælger det i hvert fald http://shop.vagtech.dk/index.php/lupo-3 ... c-24_25_26
Jeg kender ikke en v-checker - men en guide til så nem grundjustering kan du godt glemme, det er forskelligt fra bil til bil hvordan det kører igennem og hvor nemt det lige er Men hvis det er - er det også noget jeg kan være behjælpelig med - jeg har vag-com
Men hvis du selv går i gang - så sørg lige for at tjekke den stang der sidder mellem gearkasse og gangsteller, der må OVERHOVEDET ikke være slør i http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-36
Hvis du går i gang med at grundjustere og den ikke bliver fuldført pga den stang - kan den slet ikke noget, så kan du ikke engang fejlfinde mere
Jeg kender ikke en v-checker - men en guide til så nem grundjustering kan du godt glemme, det er forskelligt fra bil til bil hvordan det kører igennem og hvor nemt det lige er Men hvis det er - er det også noget jeg kan være behjælpelig med - jeg har vag-com
Men hvis du selv går i gang - så sørg lige for at tjekke den stang der sidder mellem gearkasse og gangsteller, der må OVERHOVEDET ikke være slør i http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-36
Hvis du går i gang med at grundjustere og den ikke bliver fuldført pga den stang - kan den slet ikke noget, så kan du ikke engang fejlfinde mere
Senest rettet af Kim B Olesen tors 2. aug 2012 21:02, rettet i alt 1 gang.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Den kan med 99% sikkerhed ikke grundjustere.batmann67 skrev:Har som sagt en V-checker til rådighed, der findes en Grundindstilling menu, men har ikke turde gå i krig med det.
VCDS/VagCOM er det eneste rigtige.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Så har jeg tjekket hydraulikolie på vognen.
Her er hvad jeg oplever, brugt Sussi guide:
Kontrol af hydraulikolie / efterfyldning af hydraulikolie
1. Tag tændingen fra og luk dørene.
2. Afmonter stikket ved pumpen (luk IKKE dørene op nu, og sæt IKKE tænding på bilen)
3. Skru det mørkegrønne låg af hydraulikbeholderen.
4. Løsn trykklokken ca. 3-4 omgange mod uret, til den bliver løs og spænd den igen. Olie niveauet er ca 2-3 cm nede, det kan lige anes på billedet.
5. Fyld hydraulikolie på, op til ca. 2-3mm under dækslet.
Har som sagt ikke den rigtige olie på hånden, men olie er grønt som den skal være
6. Skru det mørkegrønne låg på hydraulikbeholderen.
7. Sæt stikket på og åbn døren.
Pumpen stoppede efter 25 sec, og olie niveauet ses på billedet. Hvis olien står mere end et par cm. nede i beholderen er der for lidt på.
Er det ikke under pkt 4 at olien ikke må stå mere end et par cm nede.
Total mængde i systemet ca. 0,4 liter.
Så prøvede jeg at sætte bilen til tænding, pumpen kørte i 5 min uden at stoppe.
Der er hvis en timer på 5 min for at beskytte hydraulikpumpen i at brænde af, i tilfælde af en defekt i systemet.
Efter 1 min stabiliserer trykket sig, pumpen kører stadig.
Efter olie tjekket scannede og fik jeg fejlkode 01612.
Info fra nettet.
Fault 01612
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
01612
Valve for clutch actuator -N255-
open circuit
t Wiring to component defective
– Read measured value block 005 → Anchor
– Check wiring according to current flow diagram
t Valve defective
– Replace hydraulic control unit → 5-speed Manual Gearbox 085 DS; Rep. Gr.34
For mig ser det ud til at bil godt kan skabe tryk, så længe den ikke er stået til tænding!
Pumpen stopper efter jo efter 25 sec.
Når så bilen slåes til tænding, så tømmes beholdes ikke så meget og pumpen kører konstant.
Der mangler tryk i systemet, når tænding systemet aktiveres, gætter jeg på!
Når man har haft døren åbnet:
Er der så dele af hydraulik systemet, der IKKE er tryk på.
I forhold til når tændingen aktiveres?
Her er hvad jeg oplever, brugt Sussi guide:
Kontrol af hydraulikolie / efterfyldning af hydraulikolie
1. Tag tændingen fra og luk dørene.
2. Afmonter stikket ved pumpen (luk IKKE dørene op nu, og sæt IKKE tænding på bilen)
3. Skru det mørkegrønne låg af hydraulikbeholderen.
4. Løsn trykklokken ca. 3-4 omgange mod uret, til den bliver løs og spænd den igen. Olie niveauet er ca 2-3 cm nede, det kan lige anes på billedet.
5. Fyld hydraulikolie på, op til ca. 2-3mm under dækslet.
Har som sagt ikke den rigtige olie på hånden, men olie er grønt som den skal være
6. Skru det mørkegrønne låg på hydraulikbeholderen.
7. Sæt stikket på og åbn døren.
Pumpen stoppede efter 25 sec, og olie niveauet ses på billedet. Hvis olien står mere end et par cm. nede i beholderen er der for lidt på.
Er det ikke under pkt 4 at olien ikke må stå mere end et par cm nede.
Total mængde i systemet ca. 0,4 liter.
Så prøvede jeg at sætte bilen til tænding, pumpen kørte i 5 min uden at stoppe.
Der er hvis en timer på 5 min for at beskytte hydraulikpumpen i at brænde af, i tilfælde af en defekt i systemet.
Efter 1 min stabiliserer trykket sig, pumpen kører stadig.
Efter olie tjekket scannede og fik jeg fejlkode 01612.
Info fra nettet.
Fault 01612
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy
01612
Valve for clutch actuator -N255-
open circuit
t Wiring to component defective
– Read measured value block 005 → Anchor
– Check wiring according to current flow diagram
t Valve defective
– Replace hydraulic control unit → 5-speed Manual Gearbox 085 DS; Rep. Gr.34
For mig ser det ud til at bil godt kan skabe tryk, så længe den ikke er stået til tænding!
Pumpen stopper efter jo efter 25 sec.
Når så bilen slåes til tænding, så tømmes beholdes ikke så meget og pumpen kører konstant.
Der mangler tryk i systemet, når tænding systemet aktiveres, gætter jeg på!
Når man har haft døren åbnet:
Er der så dele af hydraulik systemet, der IKKE er tryk på.
I forhold til når tændingen aktiveres?
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Få fyldt det manglende olie på, så kan du tage den der fra!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Den der V-checker - kan den gå ind og aflæse måleblokke ? Så kunne du jo gå ind og se hvor meget tryk den opbygger - det er der en føler der fortæller - 01 Motor - 08 measuring block -> Måleblok 020, felt 4. G270 måles i volt, som er udtryk for hydraulik trykket. Starter ved 39 bar og slår fra ved 55 bar. Der kunne også være knækket en ledning til denne føler
Men først og fremmest ville jeg få fat på noget olie og få systemet skyllet lidt ud og få påfyldt rigtig mængde, de er lidt følsomme med det hydraulik viewtopic.php?f=13&t=2398&start=20&hilit=hydraulikpumpe
Jo det er efter punkt 4 olien står 3-4 cm for lavt, der skal beholderen være helt fyldt
Der skulle ikke være forskel på om døren bliver åbnet eller den bliver slået til tænding - der er lige det at når du sætter den til tænding i N vil den koble ud - jeg ved ikke om det kan være det der laver ged i det, hvis du har en koblingscylinder der ikke er ok
Men først og fremmest ville jeg få fat på noget olie og få systemet skyllet lidt ud og få påfyldt rigtig mængde, de er lidt følsomme med det hydraulik viewtopic.php?f=13&t=2398&start=20&hilit=hydraulikpumpe
Jo det er efter punkt 4 olien står 3-4 cm for lavt, der skal beholderen være helt fyldt
Der skulle ikke være forskel på om døren bliver åbnet eller den bliver slået til tænding - der er lige det at når du sætter den til tænding i N vil den koble ud - jeg ved ikke om det kan være det der laver ged i det, hvis du har en koblingscylinder der ikke er ok
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og kan ikke finde gearet
Start nu med det mest sandsynlige:
"Wiring to component defective"
M.v.h. Sussi
"Wiring to component defective"
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte
1 dl Hydraulik olie G004000M2 påfyldt i følge Sussi guide, desværre ingen ændringer .
Har desværre ikke tid til at lave en gennemskylle af hydrauliksystemet i dag.
Pga. et utæt tag, der skal kigges på efter dagens skybrud !
Har desværre ikke tid til at lave en gennemskylle af hydrauliksystemet i dag.
Pga. et utæt tag, der skal kigges på efter dagens skybrud !
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte
Kan man gennemskylle hydraulik system uden en "Suger"?
For næste step må være at få skiftet hydraulik olien og lave en grundjustering.
For næste step må være at få skiftet hydraulik olien og lave en grundjustering.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte
Læser du overhovedet det vi skriver eller linker til viewtopic.php?f=13&t=2398&start=20&hilit=hydraulikpumpe denne er der linket til
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte
Det var planen at følge Jesper/JEV guide:
viewtopic.php?f=22&t=30&p=118&hilit=try ... eller#p118
Men jeg har ikke en oliesuger til rådighed.
I punkt 5. tag øverste slange ud og sug i den til den er tom.
Kan man så istedet for at suge, så skrue trykklokken af og starte hydraulikpumpen kortvarig ved at sætte stikket løst på?
viewtopic.php?f=22&t=30&p=118&hilit=try ... eller#p118
Men jeg har ikke en oliesuger til rådighed.
I punkt 5. tag øverste slange ud og sug i den til den er tom.
Kan man så istedet for at suge, så skrue trykklokken af og starte hydraulikpumpen kortvarig ved at sætte stikket løst på?
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte
Ja - det giver næsten det samme, bare med lidt mere svineri mens du så har kuglen skruet af så stik en finger i hullet et par gange for lige at lave lidt tryk, så den skyder evt partikler ud Har du tjekket ledninger til føleren som Sussi skriver ?