Skifte tændingslås/bundstyk

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
97hf09
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 16:40
Geografisk sted: Vejle

Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af 97hf09 »

Hey! Har ledt og kan ikke finde noget om emnet! Kan andre pege mig i rigtig retning? Hvis ikke er der nogen der har en guide til at skifte bundstyk/eller hele tændings låsen. På forhånd tak
Vr6pede
Indlæg: 253
Tilmeldt: tirs 7. feb 2012 12:18
Geografisk sted: nordsjælland

Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Vr6pede »

Du skal have rattet af visker og blink arm. Bruge en aftrækker til af få en bøsning af for at kunne få tændingslåsen af. Du skal have tændingslåsen af for at skifte bundstykke.... Pede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vr6pede
Indlæg: 253
Tilmeldt: tirs 7. feb 2012 12:18
Geografisk sted: nordsjælland

Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Vr6pede »

Der må ikke være tænding på under operationen.




Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Thore J »

Den omtalte bøsning... hvilken bøsning er det?

Jeg har også problemer med min tændingslås, men som jeg kan se så ligner at tændingslåsen sidder sammen med et støtteleje til ratstammen??
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Kim B Olesen »

Der sidder ligesom sådan en adaptor på strålerne på ratstammen, der er nogle stråler på ratstammen, som så åbenbart er i for lille diameter :? så har de sat en bøsning med stråler på en større diameter udenom :? Det er nok den han mener, jeg tror bare lige jeg gav den et par slag med en mejsel, men en aftrækker ville jo også være fint :) når du har den af - er det en klump med tændingslås og støtteleje, så sidder der sådan en knækbolt eller unbracobolt til at spænde rundt om ratstammen, af med den, i med nøglen så kan du rykke hele klumpen af ;) Arh der sidder selvfølgelig lige det kabel og ledninger også :D
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Thore J »

Jeg takker.... :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Thore J »

Kombination af varme og en mejsel klarede opgaven perfekt... desværre kunne jeg så konstatere at det er tappen der er knækket i tændingslåsen .. øv øv - byt til nyt :?
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af Kim B Olesen »

Super - ja det var heller ikke så slemt på den jeg skilte ad, endda på værkstedsbordet uden at spænde den fast ;) men træls at den var færdig :(
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af diskoboy »

sussi skrev:Og så vidt jeg husker VCDS el.l. for at nulstille airbag efter operationen.
Hvis der ikke er tænding på bilen kan du sagtens pille airbags ud lige så tosset du vil. Det ved bilen ikke noget om. Der kan sagtens være strøm på batteriet - bare ikke tænding.

Og ja, en eller anden klog person vil sikkert rette mig og sige at batteriet skal være pillet af og fred med det :)
Nu uden det grå lyn...
MikkelHorne
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 7. jul 2014 20:58
Geografisk sted: 9870 Sindal

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af MikkelHorne »

Kan du huske hva en ny tændingslås kostede? :-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skifte tændingslås/bundstyk

Indlæg af sussi »

Tændningslås bund

Indlæg af Skipper
Af med rat. Af med bøsningsrøret, som nemt bankes af. Af med ratlåsen, så sidder der en skrue ind bagfra, som kun kan nås når ratlåsen er afmonteret. Skift, og saml i modsat rækkefølge. Pas på ikke at spænde rattet for hårdt, for så presser du bøsningen for langt ned, og så går rattet sejt. Den "runde" bolt der holder tændingslåsen kan du "majsle" af. Altså, hak et spor, og slå skråt ind på bolten i det spor. Alternativt, så bor den og tag den ud med en ornepiller. Alternativt igen,svejs en møtrik på og skru den af :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar