EGR og vores lille ulv...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvor har du det fra ?
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Henningsen.
Hvor har du det fra?
Han har stadig stedet i Ribe, men chipper ikke der længere.
Det foregår i Tyskland i hans nystartede sted.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af ph. »

Henningsen skrev:Kan se at fredslunds.de ikke er på længere og linker til hans danske. Så han har vel fået nok.
giver vel ikke belæg for at skrive: Og søger job istedet for at være selvstændig.

Men ja du har stort set ret ...hvor du så end har dine informationer fra...
Søren har i mellemtiden skrevet på VAGcars at han skruer ned og den Tyske afd. lukkes helt.
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

En ven, af en ven, af en ven er synsmand og kender Søren. Det ramte hans private FB profil før resten af nettet.


Så Quaxius, nu manlger du kun de 157 andre tunere... ;)
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Weeee.

Jeg håber fandme at der var mit tip til Der Speigel, som gav pote.
I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.

Nå, men jeg ved godt hvad næste uge skal gå med.
Tip, tip, tip og endnu flere tip.

Jeg gned mig godt og grundigt i hænderne, da VW blev knaldet.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg forstår ikke hvad fanden man får ud af at stikke andre mennesker for sådan noget :twisted: :evil:
Du må have have et tomt liv :( håber din røv må klø i vildskab og dine arme være for korte :evil: :cry:
Slut herfra :(
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af sussi »

Så er vist på tide at stoppe.
Vi ar nået til en meningsudveksling, der ligger langt uden for TEKNIK.
Hvis nogen vil diskutere videre, så gør det venligst i en privat PM.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af ph. »

Qaxius skrev: I 10år har det svin hjulpet andre med at forpeste vores lunger.
.
Med den holdning så forstår jeg slet ikke at du kører Diesel :roll: Partikelfilter eller ej Diesel burde forbydes i personbiler!
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

ph.
Du har sådan set helt ret.
Jeg har også hele tiden sagt at de gamle dieselosere skulle brandbeskattes så meget, at ingen gad eje dem.
Og at kørsel med dem, i udenlandske biler skulle beskattes lige så sindsygt.
Det samme skulle gælde for lastbiler/busser.


Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.

Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Rasbi »

Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.

Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

Qaxius skrev:Any, skal vi tilbage til EGR ventilen på Lupo 3L, så kan jeg godt se fornuften i at lukke den, for at undgå sod i manifolden.
Spørgsmålet er så om det er "farligst" at udspyde NOx eller partikler.

Anyway, skal man ha lukkes sin EGR ventil, så skal det køres med software, så resten af indsprøjtningen bliver tilpasset.
Begge dele er skam farligt. Men det temperatur område i forbrændingen man forsøger at ramme med recirkuleringen af gassen er det bedste "trade-off" område hvor de to mødes.


Rasbi skrev:Prøv at tænke på hvis vi alle sammen kørte i el-biler. Så ville der kun være udledning fra kraftværkerne, og her er det let(tere) at rense røgen inden den lukkes ud. Det ville være lækkert og jeg kører gerne el-bil hvis den er til at betale.

Problemet er bare endnu der ikke kan lagres nok energi i de batterier. Og det i princippet tager alt for lang tid at "tanke" sin elbil. Lavede engang en udregning som viste at hvis du tanker 60 liter diesel på 3 minutter så "lader" du din bil med over 10MW.
Efterladenskaberne af de batterier er et problem. Og processen i at bearbejde dem er dyr og bekostelig. Så el-bilerne er en fin ide. Men ikke endnu. ;)
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Besvar