EGR og vores lille ulv...

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af sussi »

Qaxius skrev:Måske at EGR funktionen er med til give en mere jævn opvarmning, kan gøre at toppakningen holder længere. Da motordelene ikke udvider sig lige så forskelligt.
Sjov formulering, men da både blok og top er alu, kan jeg ikke rigtig se forskellen (hvis det er det du mener).
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af ochrs »

Hej alle

Har fået min egr slået fra samtidig med chipning, og bilen blev synet uden problemer efterfølgende, så tror ikke at de kan måle forskellen

Ole
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af 383CI »

ochrs skrev:Hej alle

Har fået min egr slået fra samtidig med chipning, og bilen blev synet uden problemer efterfølgende, så tror ikke at de kan måle forskellen

Ole
Mine er også synet gentagende gange med tun, ingen problemer.

Qaxius Skal vi lige beæres med sangen igen igen igen igen?


Citat : Så om folk får lavet EGR delete på en Lupo, kan ikke irritere mig ret meget.
Hvorfor skal vi så trækkes igennem din svada mod chip og ERG Kill igen og oge og igen? I min optik lyder du meget irretabel-


Citat: Problemet er mest chipningen, som får CO og CO2 tallet til at stige voldsomt, samtidig med at den soder helt ekstremt når der accelereres.

Igen og sjovt nok havde synsmanden aldrig set en diesel bil med så fin udstødning som min Lupo1. Nu er det så ikke NoXèrne du brokker og, men sod. Det er vist det tal synsmanden måler, så der kan da ikke være tvivl, eller hvad har jeg overset?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Nej, sod er ikke lig med CO, som der måles til syn.
Synsmændene kan ikke se om en bil er chippet eller ej.
Det er velkendt viden.
Der er også mange chippere, der bruger smokelimiter, så bilen ikke oser så meget.
Test af udstødning foregår også med forhøjet tomgang.
Der er altså INGEN pres på motoren, så hvad dælen skulle den ose af, til syn?

Tag din bil ud på motorvejen ved 90kmt og tryk sømmet i bund.
Få en anden til at filme det bagfra i en anden bil.
Så ved du om din bil soder eller ej.

Der er blevet arbejdet på at få opdateret synsreglerne for biler, så de er mere tidssvarende.
De nuværende regler er jo 20 år gamle og tager hverken højde for EGR eller partikelfilter.

Man kan vel håbe, at de så laver noget mobilt udstyr til razzia og lign.
Så skal bøden bare være så grim, at alle de der bruger Utune, dropper det og fjerner alle former for Chipning.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Skipper »

Tak for tilbagemeldingerne. Det var også hvad jeg havde håbet og regnet med. :-)

Qaxius: Tak for input, men jeg er ikke sikker på du har ubetinget ret i det hele. Chipning/tuning, er jo ikke noget ondt i sig selv. Mange bilmærker, herunder også VW laver jo den samme motor med flere forskellige setups og med forskellig effekt. Det er også tuning, som jeg egentlig hellere vil bytte ud med ordet optimering eller justering. Tuning kan nemt udføres så der ikke forurenes mere end før, set i forhold til effeken. Det er uomtvisteligt.
Men du har ret i at kæden hopper af, når "tunerne" går for vidt, hvilket de oftest gør. Soden/den sorte røg er som du jo sikkert ved, uforbrændte kulstofforbindelser fra brændstoffet, og de opstår når motoren ikke længere kan opretholde en ren forbrænding, primært fordi der mangler ilt i forbrændingen. Det kan jo så løses ved mere, eller koldere luft, men alt har jo igen en grænse, og så træder "tuneren" blot et skridt videre for at kunne præstere endnu flere kræfter, i stedet for at være glad for et røgfrit resultat.

De diselbiler jeg har fået chippet, er altid blevet lavet specifikt så de ikke røg det mindste, og det kan nemt lade sig gøre, også uden miljøgrisseri. Det er i øvrigt også meget bedre for motoren, da men jo derved ikke presser EGT længere op end hvad godt er. Husk at overfueling på diesel er lig med højere EGT, hvilket jo er stik modsat benzinmotorer.

Noget "tun" forbedrer jo også udledningstallene, så jeg syntes det er noget mere nuanceret end du lige lægger det op, så jeg syntes måske det er lidt drastisk at jagte alt form for tuning som du foreslår. Måske køberne til "tun" istedet kunne vælge lidt med omtanke?

Men jeg kan høre du brænder for din holdning, og det er også OK. Du har jo heller ikke helt uret ;)
Senest rettet af Skipper lør 27. feb 2016 12:50, rettet i alt 2 gange.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Skipper »

Blot til info hvis nogen skulle være i tvivl:

Der har været en del teorier om afblænding eller manuel inaktivering af EGR ventilen. Så vidt jeg kan regne ud vil det skulle gøres i softwaren, hvis man vil undgå fejlmeddelelse og motorlampe. ECU'en kan se om man fusker med den, for den styrer EGR åbningen som en differens på MAF'en eller LMM'en, som forumet gerne vil kalde den.

Hvorfor der åbenbart er nogen der kan gøre det uden motorlampen lyser ved jeg ikke.

Er der nogen der med held har kunnet deaktivere EGR i VCDS, eller kan det udelukkende gøres som led i en chipning?
Er der nogen som ved hvordan, så ville en opskrift være dejlig ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Shipper, du har totalt misset noget her.
Ja, mange fabrikanter laver samme motor med forskellige setups, men de ting der opnås hos chippere er altid ud over grænserne. Ingen af dem bruger TÜV filer.
Jeg kender kun til Up/Mii/CitiGo, som findes med TÜV fil, hvor at det er denne der bruges.

At optimere en diesel med software for at undgå motorfejl, det må tildkroves uvidenhed.
Det gør det med software, så de ikke skal bruger tid på at splitte det ad og derfor ikke skal "spilde tiden".
De arbejder jo allesammen på akkord.
Jo flere biler i timen, det mere i lommen.
Samtidig, så får du præcis samme motorfejl med softwareblænding, som hvis du blændede den manuelt.
Eneste forskel, er at med software, der tilpasses brændstoffet og LAMPEN SLUKKES.
Motorfejlen er der stadog...! Chipperne fortæller bare motorstyringen, at den skal ignorere de tal, den får fra udstødningsfølerne.

Og at sige at motoren forbrænder renere er en meget meget partidk udtalelse.
For så snakkes der om at den udnytter brændstoffet bedre og dermed brænder dieselen " renere".
Men miljømæssigt, så er det IKKE renere.
Mig bekendt, så findes der INGEN chiptunere i DK, som ligger inde med udstyr, der kan måle NOx tallet.
Ej heller kan de måle partikler.
Sagt på en anden måde, så er de ikke interesserede i at kunne/ville måld det, for så kan de jo ikke længere bruge udtalelser, som "renere forbrænding".

Der findes INGEN og jeg understreger INGEN chiptunere, der kan nedbringe forureningen.
At tro det, er jo det samme, som at tro at Landberg, Fredslund osv osv skulle være meget klogere end VW koncernens hjernedødt højt betalte ingenøre.
Og var de så kloge så var de sgu blevet headhuntet til VW med en meget høj hyre.

At forbedre det, er simpelthen så svært at VW har måtte snyde, fof at sælge bilerne.
Jo mere at folk tror på det lort de ( landberg/fredslund ) lukker ud, det mere vil det gå hen og blive den gængse tro.

Chiptunerne kan IKKE forbedre miljøtallene på en moderne bil.
Havde de kunne det, så ville deres filer kunne få en TÜV godkendelse, som de iunne tjene meget stort på.


Kom med en hvilken som helst nyere VW diesel bil og fortæl mig at der findes en TÜV fil, som enten forbedre et eneste miljøtal, uden at forringe de andre tal, eller forbedre HK uden at forringe et eneste miljøtal.

Det findes nemlig ikke.

( de filer der findes, er lavet af VW selv og går under navnet software opdatering og har intet med chiptuneres optimering at gøre.
Det værste ved disse chipninger er faktisk alle løgnene, som de bruger som salgsargument.

Antallet af kunder ville falde, hvis de fortalte sandheden.


Her er endnu en løgn, der florere.
"Bilen bliver meget bedre for miljøet, da den kører længere på literen"
Bullshit...

"Bilen som så kører længere på literen, opvejer helt klart det den sviner mere"
Bullshit.

Den kører cirka 10% længere på literen, men den sviner 50%-100% mere.
Hvor er opvejelsen?


Her er der en beregning mere.
Den er meget løs, men den kan da bruges.

Din bil fragter dig og KUN DIG, når du er alene i den, hvilket du vel ofte/altid er på vej til arbejde.
Hvor meget "fuel" bruger du i timen?

Et krydstogtskib fragter 8400 personer ( http://ing.dk/artikel/verdens-storste-k ... jse-101994 ).
Det bruger 16 tons fuel i timen. Det er sådan cirka 2 kg per person i timen.
Uha uha, for helvede det er meget brændstof...... Eller noget.
Største problem her er de manglende filtre osv på deres enorme udstødninger.
Hvis de altså ikke allerede har filtre på dem. Det ved jeg ikke noget om.

Jeg kan godt forstå at man vil gøre brug af EGR delete på en dieselbil, for an undgå sod/snask i manifoldet.
Men at de ( chiptunerne ) anbefaler det til sprit nye dieselbiler, er helt ude i skoven.
De nye har nemlig et filter, der sidder sammen med EGR køleren, som fjerner dette sod fra gassen, så der ikke kommer snask ind i manifoldet igennem EGR ventilen.
Det glemmer de bare at fortælle, for deres EGR delete er unødvendig på nye dieselbiler.
De glemmer også at fortælle, at de med deres EGR delete, får partikkelantallet til et eksplodere så voldsomt, så partiklenfilteret bliver tilstoppet lynhurtigt, så de også ender med at måtte slå det fra...!

Hvor i ligger optimeringen?
Nu har de fjernet to velfungerende miljøinsatser, blot med det formål at de vil vedholde deres indtægtskilde.
Jeg får helt ticks, når jeg hører dem lukke lort ud, med det eneste formål, at tjene penge.

Jeg får fandme associationer med et TV klip, med en lokal omskærer i Somalia, som tog 500 dollar, for at omskære unge kvinder med en afsprittet/afbrændt barberblad.
Der stod hun med det i hånden og argumenterede for at det var nødvendigt og at det var en god ting.
Ja, det var en god ting for hende, at hun tjente penge på at gøre skade på andre, blot for at det blev nemmere for mødrene at "tæmme" deres teenage døtre, som så ikke ville rende efter mænd i aftentimerne, til stor skade for pigerne.

Lidt i stil med at en bilejer slipper lidt nemmere med indre motorrengøring, til skade for alle os andre, for at en chiptuner kan tjene styrtene meget på det.

Man savner lidt de myndigheder de har i USA.
Den var ikke gået derovre.
Hvis chiptunerne kunne gøre der bedre end bilproducenterne, hvorfor er de fleste så lukket nu, flygtet ud af landet ( Fredslund ) eller opererer nu i det skjulte?
Fordi at det er lyssky aktiviteter, der bygger på svindel og fortielser.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Bo Jacobsen
Indlæg: 161
Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
Geografisk sted: 8300 Odder

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Bo Jacobsen »

Jeg har kørt med en blændplade i snart fire år, ca 130000km.
Jeg bemærkede en hårdere motorgang, men ingen forskel mht brændstof økonomi.

mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Skipper »

Man hører det man vil.

Jeg trækker mig fra denne diskussion.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af sussi »

Shipper skrev:Blot til info hvis nogen skulle være i tvivl:

Der har været en del teorier om afblænding eller manuel inaktivering af EGR ventilen. Så vidt jeg kan regne ud vil det skulle gøres i softwaren, hvis man vil undgå fejlmeddelelse og motorlampe. ECU'en kan se om man fusker med den, for den styrer EGR åbningen som en differens på MAF'en eller LMM'en, som forumet gerne vil kalde den.
Hvorfor der åbenbart er nogen der kan gøre det uden motorlampen lyser ved jeg ikke.
Der var noget fremme for laaang tid siden, om at man kunne bore et lille hul i blændpladen, dette ville så snyde ECUén, så der ikke kom en felmelding.
Er der nogen der med held har kunnet deaktivere EGR i VCDS, eller kan det udelukkende gøres som led i en chipning?
Er der nogen som ved hvordan, så ville en opskrift være dejlig ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Bandit »

Qaxius skrev: De glemmer også at fortælle, at de med deres EGR delete, får partikkelantallet til et eksplodere så voldsomt, så partiklenfilteret bliver tilstoppet lynhurtigt, så de også ender med at måtte slå det fra...!
Har du noget data der understøtter dette?
Ulven kommer, ulven kommer
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er noget ævl :? når du chipper og lukker EGR ventilen regenererer partikelfiltret ikke så ofte som før, det må jo betyde der kommer mindre lort i det ;)
Helt ærligt Quaxius - så er jeg fandme ved at være træt af dit frelste pis omkring chipning og EGR lukning, især når du kommer med udtalelser som du åbenlyst ikke har helt styr på ! så kunne du for helvede ikke bare lukke en hvis ting lidt nu :twisted: :twisted: :evil:
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Min fejl.
Fik lige byttet rundt på det.

Brugen af EGR øger antallet af partikler. Det er derfor at partikelfilteret blev opfundet.
En EGR Delete vil derfor mindske antallet af partikler.


Kald det bare for frelst pis.
Det samme sagde man vel om de der kæmpede imod brugen af bly, i benzin.
Se bare de store byer i Kina.
Det er mangel på restriktioner, der giver smoggen.
Bare det at bo i Kbh vil forkorte en persons liv, pga forureningen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

Vil da lige kaste lidt info da skibe blev nævnt tidligere.

De "fleste" skibe nu om dage render med gode motorer, Co2 scrubbers, SCR filtre osv osv... Miljø er et stort emne i marine industrien. Cruisere der sejler ind til kajen kan jo rende på gas imens, så udledningen af giftige og farlige gasser og stoffer er næsten nul.

Ude på havet hvor der slipper en smule nox sox og andet igennem ryger op i luften og ned i vandet hvor den ikke gør den store skade som i bylivet hvor de hvivles rundt i luften.


Og hvad angår dig Quaxius, så lyder det til at du værner om miljøet, der respekterer jeg. Men Du nævner jo Landberg og fredslunds. Jeg vil dog nævne at der ganske kort afstand fra Køge af, findes en tuner der stadig gir den gas med EGR deletes. Og de andre er to broer og en ø væk. Så spar på din langtrækkende ammunition og skyd efter Amager istedet... :)
Og mere morsomt, så deler vedkommendes firma bygning med en synshal...

Bare rolig, nu når det bliver vedtaget at der kommer nox måling på ved syn, rygterne siger 2017, så skal folk nok valfarte tilbage for at få indlagt EGR programmeringen igen.

En ny mulighed for tunerne kunne jo så være at de begiver sig ud i additiv og rens af dieselmotorer istedet. For bilerne der kører med egr og ikke kører frisk, vil døje meget med tilkoksede indsugninger og ventiler. :)

I forsvaret f.eks. er det næsten kun de nye VW'er og Man lastbiler der kører med DPF. Samt GD'erne med 75.xxx som nummerplade. Ellers kører forsvaret med gamle diesel motorer der sviger i øjnene når de kører forbi.
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Qaxius »

Mit kasteskyts er ikke tiltænkt, som "jyderne er værst" kampagne.
Jeg har mest kendskab til de to, da disse er meget aktive på Vagcars og Bilgalleri.

Den på Amager hvem er det?
Så de kan få en anmeldelse.
Jeg sendte en til Der Spiegel, om at Fredslunds var startet op i Tyskland.
Aner bare ikke om de gør noget ved det.

Jeg glæder mig til at der kommer nye synsregler. ( hvis de kommer ).
Jeg håber bare at de følges om med gigantbøder/synslicensfratagelse, hvis synshallerne undlader at teste udstødningerne.
Jeg ved at min egen ikke er chippet af tidligere ejer, for den er alt for sløv og min EGR fejlede en måned efter købet, så den måtte have en grundjustering med VCDS.

Landberg har udviklet Utune, så bilejerne kan chippe/unchippe deres biler lynhurtigt.
Det lort burde være ulovligt at være i besiddelse af, da det kun har et formål og dette formål er ulovligt.
Ligeledes ulovligt at forhandle og importere.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

Driver tuning. Meget aktiv på FB.

Morede mig også over at WD i Haderslev havde tunet en Lastbil for en Vognmand i Skjern. De havde sløret nr. pladerne men Vognmandens navn og vognnummer er synligt. Og den pumper NOX ud som der ikke var en dag imorgen. :D
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af KMDTHY »

Henningsen skrev:Driver tuning. Meget aktiv på FB.

Morede mig også over at WD i Haderslev havde tunet en Lastbil for en Vognmand i Skjern. De havde sløret nr. pladerne men Vognmandens navn og vognnummer er synligt. Og den pumper NOX ud som der ikke var en dag imorgen. :D
Sakset fra FB..... virker dumt... der er endda et direkte nummer hvis du har spørgsmål.
Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Atjuh 3L »

Og så bekymrer i jer om en enkelt lille "prut" fra en lastbil :lol: :lol: :lol:

https://youtu.be/tU8uMa1RT-A

Get a life!

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Robert »

Henningsen
Indlæg: 14
Tilmeldt: tirs 1. mar 2016 21:37
Geografisk sted: Nordjylland.
Kontakt:

Re: EGR og vores lille ulv...

Indlæg af Henningsen »

Aha Javel ja...

Fredslunds lukker tuningen ned. Og søger job istedet for at være selvstændig.
Lupo 3l. Rød. 329.000km. Vinterbil.
Smart fortwo Cab. 0,8 cdi. Sommerøse.
Arbejder med diesel/heavyfuel/gas- V8 og opefter.
Besvar