ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kato
Indlæg: 85
Tilmeldt: man 7. nov 2011 18:18
Geografisk sted: kbh

ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af kato »

Hej.
Dette er noget jeg oplever sjældent, ved varm såvel som kold bil og i alle gear. nogle gange når bilen skifter gear (bilen HAR skiftet over i et andet gear) dvs. ikke koblingsfejl, så giver bilen et ryk, eller det er ikke et ryk det er somom den ikke får brændstof i et split sek og falder ud. føles som et ryk. dette sker når den er i gear. er der nogle der har oplevet det samme eler kan sige hvad det kunne være? Umiddelbart ville jeg skyde på at det er brændstoffilteret der er ved at gå, men det ser helt nyt ud, ved ikke om det er den eller hvad det kan være?

Mvh Kristian
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kunne måske være føringsrøret til udrykkerlejet - er du sikker på at den er koblet helt ind når den gør det ? Den er jo ikke så hurtig til det gearskift sådan en Lupo ;)
kato
Indlæg: 85
Tilmeldt: man 7. nov 2011 18:18
Geografisk sted: kbh

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af kato »

Jeg er 100% sikker på at den er koblet ind i gear da dette sker mens jeg giver gas og bilen accelererer... det føles som hvis du køre i den normal benzin bil og bilen hakker i optrækket, men dette er så kun et hak. Derfor jeg tror det måske kunne ha noget med bændstoffilteret at gøre?! Jeg har os tænkt på om det måske har noget at gøre med for lav omdrejning. da jeg syntes den har gjort det mest efter skift til 4. gear i ca 11 - 1200rpm i 4. gear, troede det måske havde noget med det at gøre i starten, men siden har jeg oplevet det i flere forskellige gear og forskellige omdrejninger.. Jeg kan sagtens leve med det, da det sker sjældent, men kunne nu være rart hvis nogen kunne sige hvad det var det skyldtes :-)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hmmm jeg synes sgu det er mærkeligt det kun er et ryk :? Det plejer at være sådan flere udsættere - rykker den godt nok både før og efter - det kunne jo være turboen der lige "kobler" ind hvis der er et eller andet med noget vacuumstyring eller den hænger lidt indvendigt ?
kato
Indlæg: 85
Tilmeldt: man 7. nov 2011 18:18
Geografisk sted: kbh

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af kato »

min lupo er en 2001 model, 10 måned 2000 har køre 295000km. den køre som en lupo skal køre, det eneste jeg kunne sætte en finger på er det ryk der... den accelerere fint både før og efter.. nogle gange kan den bare give et ryk imens jeg accelerere lige efter et gearskift, men somsagt så er den i gear når den gør det.. men jeg ved det ikke er koblingen da dette føles anderledes og at dette ryk sker mens jeg accelerere i gearet den har skiftet op i.. er der absolut ingen der har oplevet noget af det samme før?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af Thore J »

Jeg oplevede det samme...

Jeg bemærkede så at det var mit eget kørselsmønster der var noget galt med.. prøv at lægge mærke til din gasgivning.. det virkede for mig..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
slasko
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 23. okt 2011 15:33
Geografisk sted: København

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af slasko »

Jeg har også oplevet dette, men vist nok kun i lave hastigheder når der skal sættes i gang fra fuldt stop. Mener kun det er i 2. gear når den skal til at accelerere at det virker som om den ikke får brændstof i et halvt sekund.
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: ryk efter gearskift, somom den ik får diesel i 1 sek.

Indlæg af StanleyDK »

Min gør måske også lidt det samme. Problemet kommer når jeg kører pænt og med let fod på gassen.
Så skifter den gear, men rusker en del i starten og så kører den ellers fint igen..
Sker oftest fra 2. til 3. gear for mig..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Senest rettet af sussi tirs 18. feb 2014 15:04, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Rettet
Besvar