Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....sussi skrev:Det gør jeg også, hvorfor skulle jeg ikke, bilen er jo allerede dejlig varm.
M.v.h. Sussi
Batteri eller generator?
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Batteri eller generator?
Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Batteri eller generator?
KMDTHY ...er tilbøjelig til at gi dig ret ...ikke fordi fyret ved at den endnu er kold (med mindre du har en T100HTM fjernbetj. eller tilsvarende styring) men fordi motoren imho ikke (med mindre det er en varm sommerdag) er gennemvarm efter 15-20.min med tændt fyrPlop skrev:Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
Plop ...Helt ligeglad er det nu ikke
Når vandet er X-antal grader varmt så går fyret på dellast og bruger ca ½.delen af det diesel det brugte ved fuldlast
desværre er El-forbrug til kabineblæseren det samme fra den tænder til den slukker ...havde imho været rart hvis man kunne stille temp. på vand vs. start af blæseren ..mener at det pt. er sådan at den tænder efter X-antal min.
Alt overstående er naturligvis for Webasto TTE og TTC
uanset Hvad så er 20-30.min forbrug vel ikke det der vælter budget'et
alt efter hvilket Webastofyr så:
Brændstofforbrug ved 20 min. opvarmning (fuldlast)* ca. 0,17.L
Brændstofforbrug ved 20 min. opvarmning (fuldlast)* ca. 0,21.L
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Det er ikke korrekt. Fyret går ned i ydelse når vandet er varmt, det er tydeligt at høre. Ligeledes har den indbygget batterivagt. Er den monteret korrekt med dykrør, så kan den ej heller tømme din bil........Plop skrev:Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Batteri eller generator?
Jegmå skuffe dig og alle andre, så advanceret er det ikke i en Mercedes, men det er vel som alt andet i de bil, anden-rang gøjl
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Batteri eller generator?
Batterivagt eller ej jeg har flere gange formået at få fyret til at hive strøm nok til at bilen ikke kunne starteKMDTHY skrev:Det er ikke korrekt. Fyret går ned i ydelse når vandet er varmt, det er tydeligt at høre. Ligeledes har den indbygget batterivagt. Er den monteret korrekt med dykrør, så kan den ej heller tømme din bil........Plop skrev:Det er ikke korrekt. Fyret kører på timer, det er ravende ligeglad med om bilen er varm eller ej.KMDTHY skrev:Kører fyret stadig når jeg kommer ud til den er det jo netop fordi den ikke er varm endnu....
I min Mercedes V230, har jeg dog sat det over en termostat, og en strømvagt, så hundene kan sidde i en opvarmet bil i længere tid, og uden at fyret patter bilen så meget for strøm, at jeg ikke kan startet igen.
Fyret er dog ligeglad med om det bruger alt dieselen, så jeg håber den kan kører på starteren til nærmeste tank
men batt. vagt kan ikke justeres så der er vist kun ca 3.muligheder
1.stik den et batt. der kun bruges til start af motor
2.kør kort nok tid med fyret til at den ikke når at tappe batt.
3.lev med at der engang i mellem skal startstrøm til
Re: Batteri eller generator?
fordi jeg kan og ikke ser det nødvendigt at det kører når nu bilen er blevet dejlig varm.
det er jo kun et enkelt tryk på en knap..
det er jo kun et enkelt tryk på en knap..
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Batteri eller generator?
kan vcds /vagcom udlæse motorolietemp.?Jurger skrev:fordi jeg kan og ikke ser det nødvendigt at det kører når nu bilen er blevet dejlig varm.
det er jo kun et enkelt tryk på en knap..
og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Batteri eller generator?
Hvad får dig til at tro, at der er væsentlig forskel, webastoen varmer da ikke bundkarret, og det er der olien liggerph. skrev:og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet
M.v.h. Sussi
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Batteri eller generator?
Precis!sussi skrev:Hvad får dig til at tro, at der er væsentlig forskel, webastoen varmer da ikke bundkarret, og det er der olien liggerph. skrev:og i så fald nogen der gider tage temp. på olie ved udetemp. 0.grader eller koldere
efter hhv. 10, 20 og 30.min med Webasto TTE eller TTC startet
M.v.h. Sussi
Hvordan kan i så mene at jeres motor er Varm bare fordi vandet (Måske) er oppe på 70.grader når i kommer ud til bilen
Den vil da imho forholdsvis hurtigt blive kølet af olien ...måske en måling af vandtemp. inden opstart af motor samt efter 5. og 10.min kørsel hhv. med og uden fyr tændt...
=den har (igen imho) brug for al den tilskudsvarme som et fyr kan afgive.
tror dog at der vil være bare lidt varmeafledning til bundkaret inden for de 15--30.min men har dog ikke selv prøvet at tage temp. på det eller på selve motorblokken så kan da godt være det er et gæt uden hold i virkeligheden
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Umiddelbart, ja. Mener det er blok 7-2 (G8)ph. skrev: kan vcds /vagcom udlæse motorolietemp.?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Så er den gal igen... Jeg nåede knap at køre 5 km her til morgen, så begyndte ABS, batteri, og håndbremse at lyse. Jeg slukker og starter igen, det gør den fint nok. Dog lyser de kort efter igen. Jeg vender om, og 2 minutter senere går nærlyset ud lyset ud, jeg blænder op, og det går også ud......
Så nu venter der en opgave når jeg kommet hjem fra jobbet i dag.
Syntes da bare næsten ikke det kan være laderelæ igen ? Den blev jo skiftet for lidt over et år siden, som det fremgår af tråden.
Batteriet er 12 mdr gammelt(Excide Premium), så ej her burde der være problemer.
Hrmmmmmmm
Så nu venter der en opgave når jeg kommet hjem fra jobbet i dag.
Syntes da bare næsten ikke det kan være laderelæ igen ? Den blev jo skiftet for lidt over et år siden, som det fremgår af tråden.
Batteriet er 12 mdr gammelt(Excide Premium), så ej her burde der være problemer.
Hrmmmmmmm
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Batteri eller generator?
Jeg havde problemet her for nyligt at generatoren kun kunne lade en lille smugle. Lige nok til at holde bilen kørende.
Lamper blinkede i instrumentbord og lyset udv blinkedede og gik ud i 3- 5 sek af gangen
En ny generator og den virkedede igen.
Målte kun 12V når den ladede med den gamle generator.
Kostede så også et nyt batteri grundet den kraftige afladning.
Hvad siger den når du måler på genneratoren?
Lamper blinkede i instrumentbord og lyset udv blinkedede og gik ud i 3- 5 sek af gangen
En ny generator og den virkedede igen.
Målte kun 12V når den ladede med den gamle generator.
Kostede så også et nyt batteri grundet den kraftige afladning.
Hvad siger den når du måler på genneratoren?
Mvh. Jesper Baggesen
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
forhenværende Lupo ejer gennem 8 år, i samme 3L'er
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Hey... lige kommet ind af døren. Havde lige hurtig multimeteret på... den sagde 9.8V på batteriet Mærkeligt tænker jeg. Sætter måler så hvilestrømmen, og den er umiddelbart omkring 3A
Så umiddelbart er der noget der æder strømmen fra batteriet. Bilen kunne jo sjovt nok heller ikke starte nu....
Jeg har sat lader på, så hapser jeg lige en bid mad i mellem tiden. Så kan jeg kontrollere om min generator overhovedet lader.
Så umiddelbart er der noget der æder strømmen fra batteriet. Bilen kunne jo sjovt nok heller ikke starte nu....
Jeg har sat lader på, så hapser jeg lige en bid mad i mellem tiden. Så kan jeg kontrollere om min generator overhovedet lader.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Nåh.... Her nu haft den i gang. Den lader 13.6V. Så umiddelbart er min generator træt. Nu her efterfølgende er hvilestrømmen faldet til 6mA, så ved sgu ikke lige hvad det var før....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Efter yderlige undersøgen, så er det måske regulatoren igen, typisk er den på 13.6V, men spiker nogle gange op når man giver gas, helt op til 17.2V.... det forklarer hvorfor begge pærer sprang
- Vedhæftede filer
-
- Generator_0-2000omdr.PNG (36.2 KiB) Vist 6842 gange
-
- Generator_tomgang.PNG (35.48 KiB) Vist 6842 gange
-
- Generator_tomgang_2.PNG (34.77 KiB) Vist 6842 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Batteri eller generator?
Så må spændingsregulatoren da være færdig den skal skal da ikke kunne lukke over 14,4 volt ca forbi !
Hvad var det for en du satte på ? Bosch ? Eller EBay ?
Hvad var det for en du satte på ? Bosch ? Eller EBay ?
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Da jeg var under tidspres, måtte jeg nøjes med en fra Mekonomen af mærket "Hügo"Kim B Olesen skrev:Så må spændingsregulatoren da være færdig den skal skal da ikke kunne lukke over 14,4 volt ca forbi !
Hvad var det for en du satte på ? Bosch ? Eller EBay ?
Umiddelbart giver de 3 år på deres reservedele. Problemet er bare jeg ikke kan finde kvitteringen og mener ikke de gemmer dem, når det er kontant salg
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Batteri eller generator?
Jeg tror da bare den skal have en ny - ikke Hugo - spændingsregulator så tror jeg da den kan igen
- KMDTHY
- Indlæg: 4985
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Batteri eller generator?
Måske..... den lokale elektro pusher snakkede om de slip ringe børsterne/kullene kører på er slidt ned. De plejede at gå i stykker samme tid sagde han..... Kan da også godt se der er et spor på den af min, men om det kan gøre det ved jeg ikke.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.