gearkasse problemer både med D og R LØST!!!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

gearkasse problemer både med D og R LØST!!!

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Hey

her til morges sku konen lige op og handle og hun valgte så og tage lupoen.. turen op til bixen gik fint nok der ca 8km, men da hun så sku hjem igen, reagerede gassen ligepludselig ik, den gik ikke ud, hun ku bar ik gi den gas sagde hun.. hvis hun slukkede og tændte bilen så virkede den igen, dog ville den ik gå i R med mindre hun virkelig sad og legede med den..

jeg gik så ud og tændte bilen her nu hun kom hjem og fortalte mig om det, og rigtigt nok den vil ik gå i R eller i D, den står bar og blinker i R når man sætter den derned, hvis man smider den i D så går den ikke hen til 1 tallet som normalt og pedalen reagere ikke når man gir den gas.. jeg slukkede og tændte den så igen og så virkede alt helt fint med at skifte gear både frem og tilbage

har udlæst de her fejl:
Mandag,26,December,2011,12:10:09:58762
VCDS version: NEZ 10.6.4
Cartrends
adresse 02: Automatik Forklaringsfil: 6N0-927-735.lbl
Styreenhed reservedelsnr. : 6N0 927 735 F
Komponent og/eller version : DS085 Getriebe 1370
Software kodning : 00000
Forhandlernummer : WSC 00000
VCID: 3B7E8A5503F5
3 fejlkoder fundet:

00263 - Gearkasse
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
00789 - Kontakt til kørsel i bakgear (F41)
27-10 - Urealistisk signal - Periodisk
00297 - Føler for gearkasseomdrejningstal (G38)
03-10 - Intet signal - Periodisk
Senest rettet af Watcher@CarTrends.dk man 23. jan 2012 17:06, rettet i alt 1 gang.
Mercedes W221 S550L mit alles som showbil
Audi TT 225hk Quattro som konebil
Ford F-100 1956 Pick up small block custom
VW Touareg 4.2 V8 som familiebil
VW Lupo 3L Facelift, RNS510 Navi, BT Premium,W8 loftlys, MDI, Handskerum, Kopholder, G6 GTI rat, G4 Recaro læder, Orig GTI Bi-Xenon som Pendler bil
Mercedes E320T Avantgarde W210 TIL SALG
http://www.CarTrends.dk Milltek,Eibach,Borla,G.A.S, alt i orig udstyr, navigation til vag biler, Tv free til RNS510 via Flash samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af 383CI »

Betragt det som nykker, det har jeg også oplevet en enkelt gang eller 2 og hvis bilen ellers er vedligeholdt og grundjusteret, kan du tage stilling hvis den gør det igen.
Men det kunne tyde på et kommende problem med kobling, det at få koblet ud ordentligt hvilket jo så igen kan komme af flere ting, eller udrykkerleje, hvis "man" skal sige noget, bilen bliver nemlig nervøs og vil ikke koble gear ind, hvis ikke den er sikker på der er koblet ud og tingene står stille.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

det kan ik være noget sensorværk som VCDS også siger? jeg mindes at ha oplevet en enkelt gang selv for et par uger siden at jeg smed den i R, og så skete der ik noget, men der gik lige 2-3sek før den reagerede og kunne bakke, den skifter umiddelnbart helt fint i kassen uden mislyde eller noget som helts, jeg har ik haft bilen så længe kun 10 uger nu, men den havde stået stillet ca 1 år da jeg købte den
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af sussi »

Watcher@CarTrends.dk skrev: jeg mindes at ha oplevet en enkelt gang selv for et par uger siden at jeg smed den i R, og så skete der ik noget, men der gik lige 2-3sek før den reagerede og kunne bakke
Det er helt normalt, sådan opfører begge mine 3Ler sig en gang imellem, møg irriterende, men det har jeg lært at leve med.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Oki ja så burde det ik ha nogen betydning jo, må se når jeg ska køre på job imorgen hva den så gør, læste det med at tjek hydralik væsken en anden bruger havde prøvet som hjalp, det jeg bar syntes er underligt er det bar kom ud af det blå fra dag til dag uden advarsel, derfor jeg selv hælder til noget sensor
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af VAGtech.dk »

Forsøger den at gå i bak, dvs klikker i gearkassen??
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Nej den reagere slet ikke.. Den blinker bar i R og når man sætter den i D sker der heller ingenting normalt når den går i D blir 1 tallet aktiveret ligeledes virker + - heller ikke
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af 383CI »

Netop de fejl du klipper ind kommer af og til, hvis den lige får føromtalte nykker. Der er stadigt ingenting der indikere problemer, både Nummer 1 og 2 her bruger af og tid på at komme i, specielt bakgear, men en sang vil sikkert ikke skade bilen.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af VAGtech.dk »

Så kunne det være udrykkerleje, horn eller et leje... Jeg så også der var fejl på g38...
Forudsat at der er styr på hydrauliksystemet med trykkugle og olie...
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Har desværre ingen ide hvordan nogen af de ting har det, har kun haft bilen i 10 uger nemli :(
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af MichaelSmed »

Syng 'sangen', så ved man da at det er gjort. Så ved man skidtet fungerer så godt som muligt, og at problemerne er minimale. Gjorde det selv, selvom min bil ikke rigtig fejlede noget (troede jeg), men spå er man på den sikre side.
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
gearteknik.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: tirs 10. aug 2010 21:42
Geografisk sted: Hals/Hou-Nordjylland

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af gearteknik.dk »

Dårlig baklyskontakt ..
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

gearteknik.dk skrev:Dårlig baklyskontakt ..
Ved du hvor den sidder henne ??
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af VAGtech.dk »

Foran på gearkassen, under starteren...
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

Super det må jeg lige tjek imorgen så om der evt sku være ballade med ledninger eller ir i stikket
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af sussi »

Start med at synge sangen fra 383CI:
Et godt sted at begynde på problemer af en hver art med bilens kobling og gear.
Den "sædvanlige sang" om problemer med gearkasse,
Tjek eller skift gearolier, hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering.

I den senere tid har der været rigtig mange der har haft problemer, og har prøvet at løse dem på div. måder, nogle af dem havde kunnet spare "en bondegård" ved at følge ovenstående råd.
Hydraulikoliestanden er alfa og omega, for at bilen kan skifte gear, og det er noget man kan kontrollere selv på under 5 minutter, og en ny klokke koster ca. 400kr.
viewtopic.php?f=22&t=30
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af 383CI »

Sussi

Kunne ikke være mere enig, det undre mig at der ikke startes i "den rigtige" eller i hvert fald billigste ende, i stedet for at male fanden på vægen, skifte og undersøge ALT.
Der er sgu næten VW i visse løsningsforslag, på en bil der har haft et enkelt eller få tilfælde af en meget kendt og beskrevet problem.
Hvis det er et problem og ikke bare en problematik.
For lige at være dækket ind foreslår jeg en start med at skifte gearkasse og gangsteller, inden grundjustering og oliepåfyldning foreslår jeg skift af bagklap for en sikkerhedsskyld. Derefter skifter vi styringen, inden bilen grundjusteres og påfyldes den rigtige olie i den rigtige mængde..
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af ph. »

på min var det kontaktsæt ved gearstang...
Watcher@CarTrends.dk
Indlæg: 173
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 00:42
Geografisk sted: Malmø/kbh

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af Watcher@CarTrends.dk »

jeg tog den ik på job idag, men en af de andre biler fordi jeg skulle hente brænde, men får tjekket den væskestand imorgen vil bar lige ha købt noget væske så hvis den nu mangler så har jeg også rent faktisk noget og hælde i

nogen der ved om det er noget helt special væske til den eller? på min ene mercedes er der hydralisk undervogn nemli, og der har jeg 2 liter liggende det er grøn væske..
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: gearkasse problemer både med D og R

Indlæg af yaknudsen »

Det kan vist ikke svare sig at eksperimentere med hydraulikolien. Den korrekte hydraulikolie er omtalt i denne tråd.

viewtopic.php?f=22&t=30&hilit=den+rigtige+hydraulikolie
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Besvar