Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Gugs
Indlæg: 3
Tilmeldt: søn 29. maj 2011 08:43
Geografisk sted: Næstved

Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af Gugs »

Hej.Jeg havde startproblemer med min bil,den var meget svær at starte og gik ud efter start,jeg fik skiftet dieselfilter og dieselventil det hjalp ikke.jeg fik senere skiftet krumtapsføleren og det hjalp det var det der var galt.MVH GUGS
Senest rettet af sussi tirs 6. mar 2012 22:21, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet til
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: startproblemer

Indlæg af Søren »

Køre du i en sølv Lupo?
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
annebl80
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 1. apr 2011 07:35
Geografisk sted: sønderjylland

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af annebl80 »

Min Lup, er lige testet og har fået diagnosen, færdig krumtapsføler.... sidder den inde bag tandremsdækslet? kunne du fortælle hvor du fik den skiftet, og evt. pris på det?
Mvh. Anne :roll:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af Kim B Olesen »

Krumtapføleren sidder foran på motoren, lige omkring/under oliefilterkonsollet - så vidt jeg husker koster den mellem 500 og 1000 kr :)
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Anne,
Du skal lige have styr på hvilken føler der er erklæret uden funktion... Knastakselføler sidder bag ved tandremmen (og kan skiftes uden demontage af tandrem). Krumtapføler sidder foran nede på motoren, nær svinghjulet.

På hvilket grundlag er sensoren erklæret defekt?

Fejllog?



/Claus
annebl80
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 1. apr 2011 07:35
Geografisk sted: sønderjylland

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af annebl80 »

tak for info... :-)
og tak til hamsjelv.. :o på en eller anden vis, har jeg læst mig frem til at krumtap og knast er samme ting, men det er det ikke så :mrgreen: !! Det er knastføleren der er død- men der har så ikke været startproblemer, siden testeren har været på???? :?: Tandremmen skal skiftes alligevel.. så det kan jo så gøres i samme ombæring ;) har besluttet ikke at prøve på det selv, da jeg er alt for usikker på at udføre et tandremskift korrekt... så det må blive den dyre omgang, denne gang.

Så lige en ting mere: er der nogen der har erfaring i at skifte siderude i fordør??

Mvh. Anne
annebl80
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 1. apr 2011 07:35
Geografisk sted: sønderjylland

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af annebl80 »

til hamsjelv: jeg kender ikke fejllog'en... men han sagde knastføler, efter de havde haft tester på :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af Kim B Olesen »

Lupoer er kendt for knækkede/gennemslidte ledninger til blandt andet knast føler ;) så måske det "bare" er en knækket ledning til denne ;) jeg har haftsamme fejl på min egen, og det var en ledning der var gået :) det er er ned af dyseledningsnettet for enden af motoren, så følg ledningerne ned til et t-stykke af plastic, det er derved det er galt hvis det er det ;)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af KMDTHY »

Og er vi enige om at knastføleren er G40? Min G40 er nemlig begyndt at drille... så måske jeg skulle kigge ledningerne igennem.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startproblemer løst med ny krumtapsføler

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det mener jeg helt sikkert det er den :) ja de er formodentlig halvt gnavet over :lol:
Besvar