Problemer med bakgear (nogen gange) - Næsten løst
-
- Indlæg: 4802
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Kan du ikke få enden på multimeter ned i stikket - eller få noget metalhalløj ned så du måle på det - ellers prik et lille hul på ledningen så du kan måle - der må også være en sikring til den omtalte kontakt - har du tjekket den
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hejsa,
1.
Pil stikket af. Sæt tænding trin II på Lupoen. Mål DC-spænding med et multimeter ned i det ledningsmonterede stik. Her skal du måle batterispændingen (~12V)
2.
Gennemgangstest kontakten på bremsetrykskontakten. Uden påvirket fodbremse ingen gennemgang. Med fodbremse nedtrådt elektrisk gennemgang.
Der er stadig en mindre sandsynlighed for fejlende kredsløb, hvis den sammensatte konnektor ikke skaber elektrisk forbindelse.
Endelig kan denne kontakt også udlæses som et digitalt bit i den rette blok med VAG-COM/VCDS.
/Claus
1.
Pil stikket af. Sæt tænding trin II på Lupoen. Mål DC-spænding med et multimeter ned i det ledningsmonterede stik. Her skal du måle batterispændingen (~12V)
2.
Gennemgangstest kontakten på bremsetrykskontakten. Uden påvirket fodbremse ingen gennemgang. Med fodbremse nedtrådt elektrisk gennemgang.
Der er stadig en mindre sandsynlighed for fejlende kredsløb, hvis den sammensatte konnektor ikke skaber elektrisk forbindelse.
Endelig kan denne kontakt også udlæses som et digitalt bit i den rette blok med VAG-COM/VCDS.
/Claus
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
@Claus:
Jeg har Vag-Com til at udlæse med. Kan du opskriften i hovedet til at udlæse dette ?
Derudover, prøver jeg lige at tage stikket af og måle det efter her i morgen så må vi se hvad den siger..
Jeg har Vag-Com til at udlæse med. Kan du opskriften i hovedet til at udlæse dette ?
Derudover, prøver jeg lige at tage stikket af og måle det efter her i morgen så må vi se hvad den siger..
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hjesa,
Sakset fra 6N0-927-735.lbl (VAG-COM labelfilen for Lupoen gearkassestyreenhed):
--
004,1,Indgear-,informationer 1
--x-xxx1 = Normal driftstilling (0 = ECO knap-Driftstilling)
--x-xx1x = Trykopbygning stoppes (0 = Trykopbygning startes/nederste tilkoblingsgrænse nået)
--x-x1xx = Gearvælger i Tiptronic-kulisse (0 = Gearvælger i "D")
--x-1xxx = Startopfordring kl.50
--1-xxxx = Førerdør lukket
004,2,Indgear-,informationer 2
---1-xx1 = Bremsepedal aktiveret
---1-x1x = Kl.30
---1-1xx = Bakgear aktiveret
--
Ergo, gearkassestyreenhed, måleblok 4, vindue 2, bit4 og bit7 (dem der er i ovenstående er givet med '1'). Eet af disse to bit er det digitale input for bremsetrykskontakten.
Pil stikket til bremsetrykskontakten af og se hvilket af de to 1-taller der ikke ændrer sig. Sæt derefter bremsetryksstikket på igen og se om dette 1-tal ændres til 0 ved bremseaktivering?
/Claus
Sakset fra 6N0-927-735.lbl (VAG-COM labelfilen for Lupoen gearkassestyreenhed):
--
004,1,Indgear-,informationer 1
--x-xxx1 = Normal driftstilling (0 = ECO knap-Driftstilling)
--x-xx1x = Trykopbygning stoppes (0 = Trykopbygning startes/nederste tilkoblingsgrænse nået)
--x-x1xx = Gearvælger i Tiptronic-kulisse (0 = Gearvælger i "D")
--x-1xxx = Startopfordring kl.50
--1-xxxx = Førerdør lukket
004,2,Indgear-,informationer 2
---1-xx1 = Bremsepedal aktiveret
---1-x1x = Kl.30
---1-1xx = Bakgear aktiveret
--
Ergo, gearkassestyreenhed, måleblok 4, vindue 2, bit4 og bit7 (dem der er i ovenstående er givet med '1'). Eet af disse to bit er det digitale input for bremsetrykskontakten.
Pil stikket til bremsetrykskontakten af og se hvilket af de to 1-taller der ikke ændrer sig. Sæt derefter bremsetryksstikket på igen og se om dette 1-tal ændres til 0 ved bremseaktivering?
/Claus
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Så har jeg lidt resultater.
Jeg kan måle ca 12V i selve kablet fra ledningsnettet i bilen.
Jeg kan ikke komme til at måle på selve kontakten, pga. plads.
Ved udmåling med Vag-Com fik jeg flg. resultater. (dem fra blok 4, vindue 2)
uden bremse 00010010
med bremse 00010011
bit 8, er åbenbart den som registrerer hvor vidt bremsepedalen er aktiveret.
Og resultatet er det samme uanset om stikket er monteret eller ej.
jeg kunne også køre en tur uden stikket monteret med præcis samme symptomer som med stikket monteret.
Kan jeg teste, om en af de ovenstående bit 4 eller 7 ændres ved evt. at sætte en lus imellem kontakterne på stikket "altså kortslutte stikket imens det er afmonteret" ? eller skal der være en modstand før dette registreres korrekt ?
eller skal jeg bare antage at kontakten er defekt ?
Jeg kan måle ca 12V i selve kablet fra ledningsnettet i bilen.
Jeg kan ikke komme til at måle på selve kontakten, pga. plads.
Ved udmåling med Vag-Com fik jeg flg. resultater. (dem fra blok 4, vindue 2)
uden bremse 00010010
med bremse 00010011
bit 8, er åbenbart den som registrerer hvor vidt bremsepedalen er aktiveret.
Og resultatet er det samme uanset om stikket er monteret eller ej.
jeg kunne også køre en tur uden stikket monteret med præcis samme symptomer som med stikket monteret.
Kan jeg teste, om en af de ovenstående bit 4 eller 7 ændres ved evt. at sætte en lus imellem kontakterne på stikket "altså kortslutte stikket imens det er afmonteret" ? eller skal der være en modstand før dette registreres korrekt ?
eller skal jeg bare antage at kontakten er defekt ?
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hejsa,
Arhh, kom nu lidt ind i kampen... Så svært kan det vel heller ikke være at lave et par løse ledninger der kan skabe forbindelse mellem multimeter og stik..
Ja, du kan teste funktionalitet ved at lægge en lus i det ledningsmonterede stik. Der er ikke behov for 'kortslutning' med medstand, bare en galvanisk forbindelse.
Inden du konkluderer noget, så husk der er (mindst) 3 kontakter der detekterer om bremsepedalen er nedtrådt eller ej; De 3 kontakter er svære at repræsentere med kun eet bit
/Claus
Arhh, kom nu lidt ind i kampen... Så svært kan det vel heller ikke være at lave et par løse ledninger der kan skabe forbindelse mellem multimeter og stik..
Ja, du kan teste funktionalitet ved at lægge en lus i det ledningsmonterede stik. Der er ikke behov for 'kortslutning' med medstand, bare en galvanisk forbindelse.
Inden du konkluderer noget, så husk der er (mindst) 3 kontakter der detekterer om bremsepedalen er nedtrådt eller ej; De 3 kontakter er svære at repræsentere med kun eet bit
/Claus
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej.. Så fik jeg skabt mig et kabel med spadestik på, som passede.. og multimeter på. nemt var det bestemt ikke, men det lykkedes at få kringlet et stik på..HamSjelv skrev:Hejsa,
Arhh, kom nu lidt ind i kampen... Så svært kan det vel heller ikke være at lave et par løse ledninger der kan skabe forbindelse mellem multimeter og stik..
Ja, du kan teste funktionalitet ved at lægge en lus i det ledningsmonterede stik. Der er ikke behov for 'kortslutning' med medstand, bare en galvanisk forbindelse.
Inden du konkluderer noget, så husk der er (mindst) 3 kontakter der detekterer om bremsepedalen er nedtrådt eller ej; De 3 kontakter er svære at repræsentere med kun eet bit
/Claus
Med tænding på trin 2, kunne jeg måle:
- gennemgang med bremsepedalen trådt ned
- ingen gennemgang uden at træde på bremsen
Så den kontakt må vel være ok går jeg ud fra...
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 22:09
- Geografisk sted: Horsens
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hejsa..
Jeg har et forslag, hvis du kan lave en lille udflugt så ring til mig imorgen.
så kunne du komme forbi når det kan passe ind, jeg kunne da godt tænke mig at lægge et øre på den gearkasse.
Mvh Allan Møller
Classic Rebuild
Jeg har et forslag, hvis du kan lave en lille udflugt så ring til mig imorgen.
så kunne du komme forbi når det kan passe ind, jeg kunne da godt tænke mig at lægge et øre på den gearkasse.
Mvh Allan Møller
Classic Rebuild
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Huha, betyder det i Horsens eller hvad snakker vi om her ?
Har desværre sent fri hver dag.. (kl 17 i morgen, og kl 16 resten af ugen)
Har desværre sent fri hver dag.. (kl 17 i morgen, og kl 16 resten af ugen)
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
I og med at jeg ikke lige kommer forbi Horsens inden for den nærmeste periode, er der så nogen som ved om Ålborg Gearteknik kan hitte ud af, om der er noget galt med gearkassen ved blot at man kommer forbi en smut ?
For symptomerne er jo rimelig lette at høre og se..
Har tilrettet mit første indlæg med alt jeg har forsøgt og gjort nu, hvis nogen kan komme med andre gode forslag..
Bilen kører hver dag som det er lige pt. mellem Frederikshavn -> Ålborg, eller Frederikshavn -> Hjørring.
Vil helst ikke skulle ud og køre alt for langt hvis det skulle ske at den gik helt til..
For symptomerne er jo rimelig lette at høre og se..
Har tilrettet mit første indlæg med alt jeg har forsøgt og gjort nu, hvis nogen kan komme med andre gode forslag..
Bilen kører hver dag som det er lige pt. mellem Frederikshavn -> Ålborg, eller Frederikshavn -> Hjørring.
Vil helst ikke skulle ud og køre alt for langt hvis det skulle ske at den gik helt til..
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Prøv da ringe til Per
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej
Er der her fundet en løsning
har en 2002 med næsten samme problem
så inden jeg opretter en ny tråd kunne det være rart at høre status her
Denne Lupo er grundjusteret af mig samt 2 lupo værksteder (samme problem)
Olie i gearkasse skiftet
koblingscylinder skiftet
trykkugle skiftet
arm med kugler gearvælger skiftet
Har i ca 15% af tilfælde svært ved at sync. i R ellers ingen problemer
Er der her fundet en løsning
har en 2002 med næsten samme problem
så inden jeg opretter en ny tråd kunne det være rart at høre status her
Denne Lupo er grundjusteret af mig samt 2 lupo værksteder (samme problem)
Olie i gearkasse skiftet
koblingscylinder skiftet
trykkugle skiftet
arm med kugler gearvælger skiftet
Har i ca 15% af tilfælde svært ved at sync. i R ellers ingen problemer
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Jeg har også stadig samme problem.
Jeg har siden sidst skiftet trykkugle (da den var lidt langsom til at lave tryk) samt skiftet oringe ved alle slanger fra hydraulik stationen..
INGEN effekt!..
Jeg har siden sidst skiftet trykkugle (da den var lidt langsom til at lave tryk) samt skiftet oringe ved alle slanger fra hydraulik stationen..
INGEN effekt!..
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej Anders og andre der følger denne tråd
Tror vi har samme problem
Jeg rodede lidt med denne lupo lørdag (ikke min )
Har haft scope på mange ind og output på J514 (styring gear)
Bremselys pin J514 T68/15 -(F270) OK
Baklys J514 T68/59 -(F41) OK
Potmeter J514 T68/5 -(G162) Fint signal Scope Pendler i N følger fint signal i Vagcom
Hvad der undre mig var at på et tidspunkt begyndte den at "hoppe/hugge" når den skukke fra N til D eller bak
Tænkte at det nok var noget grund justering tog stik af Hydraulik station (tryk af kugle)
Spænding fra G162 = 1.86 OK sådan ca.
monterer stik (skulle motor hydraulik st ikke starte)
tog tænding lukkede og åbnede dør flere gange ingen start (en svag summen omkring hydraulik st.)
Slog svagt på motor og magnet ventil pludselig startede motor..
mange gange kunne lupo nu gå i bak igen
efter køretur og mange forsøg pludselig igen ingen bak
uden D til Bak metoden
eller stoppe motor i N og smide over i stop og starte igen og så i bak..
-----------------------------------------
Det der sker når den ikke vil i BAK (blinker i R)
Den kobler ikke ud (bliver på de ca 1.86 v på G162)
ingen større strømforbrug på magnetventiler hverken kobling eller gearvælger
Det undre mig hvis det kan være noget med hydraulik da den altid skifter "perfekt" i andre gear
dog føles det som den giver et lille klonk når den går i D (1 gear) de gange den har problemer med R
Nogle gode indput ???
/Hygge Henrik
Tror vi har samme problem
Jeg rodede lidt med denne lupo lørdag (ikke min )
Har haft scope på mange ind og output på J514 (styring gear)
Bremselys pin J514 T68/15 -(F270) OK
Baklys J514 T68/59 -(F41) OK
Potmeter J514 T68/5 -(G162) Fint signal Scope Pendler i N følger fint signal i Vagcom
Hvad der undre mig var at på et tidspunkt begyndte den at "hoppe/hugge" når den skukke fra N til D eller bak
Tænkte at det nok var noget grund justering tog stik af Hydraulik station (tryk af kugle)
Spænding fra G162 = 1.86 OK sådan ca.
monterer stik (skulle motor hydraulik st ikke starte)
tog tænding lukkede og åbnede dør flere gange ingen start (en svag summen omkring hydraulik st.)
Slog svagt på motor og magnet ventil pludselig startede motor..
mange gange kunne lupo nu gå i bak igen
efter køretur og mange forsøg pludselig igen ingen bak
uden D til Bak metoden
eller stoppe motor i N og smide over i stop og starte igen og så i bak..
-----------------------------------------
Det der sker når den ikke vil i BAK (blinker i R)
Den kobler ikke ud (bliver på de ca 1.86 v på G162)
ingen større strømforbrug på magnetventiler hverken kobling eller gearvælger
Det undre mig hvis det kan være noget med hydraulik da den altid skifter "perfekt" i andre gear
dog føles det som den giver et lille klonk når den går i D (1 gear) de gange den har problemer med R
Nogle gode indput ???
/Hygge Henrik
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Præcis samme problem jeg har..
Den kommer med et ordenligt klonk når man vil sætte den i bak og 1. gear i stilstående tilstand.
Hvis motoren ikke er i drift (men med tænding på trin 2) så kan jeg skifte fra bak til først og tilbage igen så mange gange jeg vil uden den blinker i R.
Min tanke gik på, at den ikke kobler langt nok ud når den skal skifte gear.. Det virker lidt som om at den kun lige akkurat kan koble ud i de fleste tilgælde.
Ydermere har jeg også oplevet, at hvis den køre i automatgear tilstand, og man gearer ned fra 2. til 1., kan den finde på at skære tænder nogen gange..
Men hvis man motorbremser ved manuelle gearskift (tiptronic spor) så kan jeg køre perfekt gearskift både op og ned hver eneste gang..
I øvrigt, så sker bak problematikken også oftest efter at man har kørt en tur..
Hvis man først har fået den i bak 1 gang i stilstående tilstand, kan man sagtens skifte fra Drive til bak uden lyden er der..
Meget mystisk...
Den kommer med et ordenligt klonk når man vil sætte den i bak og 1. gear i stilstående tilstand.
Hvis motoren ikke er i drift (men med tænding på trin 2) så kan jeg skifte fra bak til først og tilbage igen så mange gange jeg vil uden den blinker i R.
Min tanke gik på, at den ikke kobler langt nok ud når den skal skifte gear.. Det virker lidt som om at den kun lige akkurat kan koble ud i de fleste tilgælde.
Ydermere har jeg også oplevet, at hvis den køre i automatgear tilstand, og man gearer ned fra 2. til 1., kan den finde på at skære tænder nogen gange..
Men hvis man motorbremser ved manuelle gearskift (tiptronic spor) så kan jeg køre perfekt gearskift både op og ned hver eneste gang..
I øvrigt, så sker bak problematikken også oftest efter at man har kørt en tur..
Hvis man først har fået den i bak 1 gang i stilstående tilstand, kan man sagtens skifte fra Drive til bak uden lyden er der..
Meget mystisk...
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej
har fundet "kilden" til problemet
Efter at have målt og kontroleret næsten alle ind og ud "put"
med VAGCOM og et alm Digi Scoop
Er jeg næsten sikker på at det er føler til omd. på gearkasse der skaber problemet
Hvis man går i Blok 003 felt 2 (omd gear) er den 60 omd/min når bil holder stille motor felt 1 90 omd/min
Når lupoen ikke vil i bak er felt 2 over ca 100 omd/min (typisk 300 til 600)
Som jeg ser det kan fejlen være
1. En dårlig føler (G38)
2. Støj på signalet (dårlig ledningsnet ell. lig.)
3. at gear løber med pga dårlig kobling (naa bil holder stille såå nej)
Til Anders
Har du mulighed for at koble vagcom eller andet på din lupo
og gå i måleblok 003 og se om felt 2 også er over 60 omd. når fejlen er der
(Hvis blok 003 så kan koblingspunkt følges samtidig)
(hvis blok 001 kan aktuelt gear følges (bak hvis bakkontakt meldt ok))
G38 (er vel lidt ala en abs sensor som laver en puls til styring)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AT-Speed ... ccessories
Med venlig hilsen
Henrik Schack
http://codytech.dk
har fundet "kilden" til problemet
Efter at have målt og kontroleret næsten alle ind og ud "put"
med VAGCOM og et alm Digi Scoop
Er jeg næsten sikker på at det er føler til omd. på gearkasse der skaber problemet
Hvis man går i Blok 003 felt 2 (omd gear) er den 60 omd/min når bil holder stille motor felt 1 90 omd/min
Når lupoen ikke vil i bak er felt 2 over ca 100 omd/min (typisk 300 til 600)
Som jeg ser det kan fejlen være
1. En dårlig føler (G38)
2. Støj på signalet (dårlig ledningsnet ell. lig.)
3. at gear løber med pga dårlig kobling (naa bil holder stille såå nej)
Til Anders
Har du mulighed for at koble vagcom eller andet på din lupo
og gå i måleblok 003 og se om felt 2 også er over 60 omd. når fejlen er der
(Hvis blok 003 så kan koblingspunkt følges samtidig)
(hvis blok 001 kan aktuelt gear følges (bak hvis bakkontakt meldt ok))
G38 (er vel lidt ala en abs sensor som laver en puls til styring)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AT-Speed ... ccessories
Med venlig hilsen
Henrik Schack
http://codytech.dk
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej..
Nu har jeg prøvet at udmåle på måleblok 003.
Flg. resultater er:
Gear i D = 60 omdr
Gear i N = 810 - 840 omdr
Gear i R = 810 - 840 omdr
Gear i R = 60 omdr (som jeg kan få den til, hvis jeg skiter fra D direkte til R)
Hvad angår kobling, ved jeg at både trykplade, føringsrør, samt koblingsplade og udrykkerleje på min lille Lupo er sprit nyt. Så mit bud går heller ikke på, at der er selve koblingen der er problemet.
Dog er jeg også i tvivl om det er den føler du omtaler for den registrerer jo godtnok omdrejningerne efter hvad jeg kan se. De 60 omdr. beviser jo bare at den har fanget gearet korrekt. Og et højere omdrejningstal beviser vel blot at den er i frigear endnu.
Det underlige ved det hele er, at jeg kan ikke høre at gangstelleren overhovedet forsøger at sætte den i bak. Jeg kan som regel ALDRIG gå fra Neutral til Bak, jeg skal altid helt over i Drive før den vil.
Mit bud er detsværre ved at gå på et problem med selve ganstelleren. Hvad det problem så lige er, er jeg en smule i tvivl om, men det virker som om den har problemer med at ramme gearet helt rigtigt.. Jeg har jo også det mystiske problem at den kan skære tænder ved nedgearing.
Nu har jeg prøvet at udmåle på måleblok 003.
Flg. resultater er:
Gear i D = 60 omdr
Gear i N = 810 - 840 omdr
Gear i R = 810 - 840 omdr
Gear i R = 60 omdr (som jeg kan få den til, hvis jeg skiter fra D direkte til R)
Hvad angår kobling, ved jeg at både trykplade, føringsrør, samt koblingsplade og udrykkerleje på min lille Lupo er sprit nyt. Så mit bud går heller ikke på, at der er selve koblingen der er problemet.
Dog er jeg også i tvivl om det er den føler du omtaler for den registrerer jo godtnok omdrejningerne efter hvad jeg kan se. De 60 omdr. beviser jo bare at den har fanget gearet korrekt. Og et højere omdrejningstal beviser vel blot at den er i frigear endnu.
Det underlige ved det hele er, at jeg kan ikke høre at gangstelleren overhovedet forsøger at sætte den i bak. Jeg kan som regel ALDRIG gå fra Neutral til Bak, jeg skal altid helt over i Drive før den vil.
Mit bud er detsværre ved at gå på et problem med selve ganstelleren. Hvad det problem så lige er, er jeg en smule i tvivl om, men det virker som om den har problemer med at ramme gearet helt rigtigt.. Jeg har jo også det mystiske problem at den kan skære tænder ved nedgearing.
Re: Problemer med bakgear (nogen gange)
Hej Anders
Samt andre hvis der er nogle der ved / kender noget til dette )
Jeg er sikker på at styring nægter at sætte i bak hvis G38 viser at bilen "triller frem"
= ret meget over 60 omd. (I N skal den vise 60 omd. (testet på min egen lupo nu uden G38)
Jeg har skiftet G38 og kan nu ikke få fejlen frem mere
(men vil gerne lige lade bilen køre med den anden føler et par dage)
Jeg er efter at have studeret diagrammer at hvis G38 ikke melder bilen står stille (60 omd)
vil den ikke gå i bak...
___
Hvis du har mulighed så prøv at start den i stop og følg omd. gear
er næsten sikker på at den efter start (i Stop bremset) stille vil falde til 60 omd.
og så kan du få den i bak...
----
/Hygge
Vender tilbage om et par dage om den stadig laver sjov
---
Samt andre hvis der er nogle der ved / kender noget til dette )
Jeg er sikker på at styring nægter at sætte i bak hvis G38 viser at bilen "triller frem"
= ret meget over 60 omd. (I N skal den vise 60 omd. (testet på min egen lupo nu uden G38)
Jeg har skiftet G38 og kan nu ikke få fejlen frem mere
(men vil gerne lige lade bilen køre med den anden føler et par dage)
Jeg er efter at have studeret diagrammer at hvis G38 ikke melder bilen står stille (60 omd)
vil den ikke gå i bak...
___
Hvis du har mulighed så prøv at start den i stop og følg omd. gear
er næsten sikker på at den efter start (i Stop bremset) stille vil falde til 60 omd.
og så kan du få den i bak...
----
/Hygge
Vender tilbage om et par dage om den stadig laver sjov
---
Senest rettet af hschack tors 8. sep 2011 19:01, rettet i alt 1 gang.