Trækakselmøtrikken kræver da bare en 19 (?) mm unbrakonøgle, og den er ikke groet fast, det er modhagerne, som skal sikre det stykke bliklort imod at rasle af.
På gammeldags drivaksler spænder man med en ordentlig møtrik, og så sørger friktionen mellem de radiære flader for, at delene ikke drejer sig i forhold til hinanden med hurtig slitage til følge - det er en (udbredt?) misforståelse, at mangenoten (strålerne) er den primære del af overførslen af trækmomentet.
Med blikmøtrikken er det anderledes, den giver ikke noget væsentligt sammenspændingsmoment, så hvis der ikke er Locktite på strålerne til at sikre imod den lille bevægelse, som strålerne tillader, så går det meget hurtigt ret meget galt. Det gør det så også, når man bruger en alt for god låsevæske, for så er det næsten umuligt at presse drivakselleddet ud, næste gang man har brug for at skille det ad. Så bliver gevindet på enden af drivakselleddet ødelagt og må afkortes med et gevind eller to ... og så kan møtrikken ikke nå ind til gevindet (før ... og det er noget tys tys ... møtrikkens anlægskant er slebet tilsvarende ned
)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.