A2 elektrisk brændstofpumpe

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af HolgerA »

Lige et hurtigt spørgsmål for en ven der har købt sig en a2: har en a2 elektrisk brændstofpumpe i tanken?
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af HolgerA »

Han har skiftet brændstoffilter og kan ikke få den i gang igen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af Kim B Olesen »

Det mener jeg helt bestemt ikke den har :?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af Atjuh 3L »

Nej, det har den IKKE!

Fyld diesel i vacumpumpen og start bilen, så kan den pumpe diesel i systemet.

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af Skipper »

Fyld filteret med ren diesel først, det fremmer processen en hel del :-)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af sussi »

Skipper skrev:Fyld filteret med ren diesel først, det fremmer processen en hel del :-)
Det fremmer absolut processen, men burde ikke være nødvendigt.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan være ret så nødvendigt, datterens lupo havde jeg nær aldrig fået gang i fordi jeg undlod det :shock:
Om det er noget andet med A2 når filtret sidder under bunden tør jeg ikke lige sige :?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af Atjuh 3L »

I teorien er det noget andet med en A2, og det samme gælder faktisk også i praksis, MEN - såfremt man HAR monteret filteret, som spørger har i dette tilfælde, uden at fylde det med diesel, så tager det laaaang tid før den starter, og det har blandt andet starteren IKKE godt af.

Her kan man vælge at pille filteret af igen, og fylde det op med diesel - har man ikke adgang til en lift er det et LOR.. arbejde at skifte filteret på en A2, og har man først monteret det uden at fylde diesel i filteret, så kan man gi' tandempumpen en "snaps" eller flere, og derved få motoren til at suge diesel i slangerne igen.

Da filteret er placeret så lavt betyder det jo at slangerne bliver tømt en smule når man piller dem af filteret/returventilen, og luft suger tandempumpen ikke så godt ;)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Det kan være ret så nødvendigt, datterens lupo havde jeg nær aldrig fået gang i fordi jeg undlod det :shock:
Om det er noget andet med A2 når filtret sidder under bunden tør jeg ikke lige sige :?
Gad vide hvor stor indflydelse en slidt tandempumpe har :?:
jeg har prøvet "ikke at fylde" på Lupoen, det tog 3 gange 5 sekunder på nøglen før den startede og kørte perfekt. (Ved ca 180.000km.)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 elektrisk brændstofpumpe

Indlæg af doktorfrank »

Tandempumpen har helt sikkert noget med det at gøre. Men min forestilling er, at det er endnu værre på en A2 end på en Lupo, for med det lavt placerede flter skal der endnu mere "sug" til at overvinde modstanden i filteret.
Jeg har også forsøgt at løse det med lidt tilskud til pumpen - uden det store held. Derimod var en bremseudlufter-sugepumpe et hit: Slangen af ved tilgangen til pumpen, sug på til filteret og tilløbsslangen er fyldt op, på med slangen og vupti, så starter og kører den (måske på trods af en slidt pumpe).
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar