lupo vil ikke starte.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
sopeds2
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 19:28
Geografisk sted: slagelse

lupo vil ikke starte.

Indlæg af sopeds2 »

hej lupo folk.
jeg har en kammerat hvis lupo 3l ikke vil starte, håber i kan hjælpe mig/ham da værkstedet den blev sendt hen til har givet op og jeg har fået den hjem til mig.

hyd.pumpe køre ikke hverken når døren åbnes eller ved forsøg på start. tidligere værksted har sat en anden brugt hyd.pumpe på.
de har også også skiftet bremselys kontakt og baklyskontakt.

grønfod lampe lys ikke og baklys virker heller ikke. når bilen holder med tænding og man skifter rundt i gearvælger kan man heller ikke høre at der "sker noget ved gearvælger" jeg har prøvet at grundindstille gearskift og når til "28" i anden omgang hvor den så skriver rtfm 12
der er ingen fejl i fejllager nogle steder heller ikke efter grundjust af gearskift.
kobling ligger på 1,86

håber der er en der kunne have en god ide vi kan komme videre med?

på forhånd tak for hjælpen hilsen søren
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af Atjuh 3L »

Hvilket værksted?
Kører pumpen når der grundjusteres?
Kobling på 1,86 - vel ikke når den er gået stuck ved grundjustering?
Hvad var den oprindelige fejl på bilen, og hvordan gav det sig udslag?
Hvor langt har bilen kørt, og er der blevet skiftet andre dele tidligere?

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sussi »

JP Auto i Havdrup, kan få den ud at køre :D
Sussi
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af Thore J »

Det er jo en klassiker på - flere måder.. både at værkstedet famler i blinde og RTFM 12 (slør i gangstellerarmen)..


Se her viewtopic.php?f=22&t=3523
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
sopeds2
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 19:28
Geografisk sted: slagelse

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sopeds2 »

Jeg har ikke hørt pumpen køre på noget tidspunkt. Koblings har jeg heller ikke set flytte sig. Den har kørt 326000. Der er ikke skiftet noget på den i det halve pr han har haft den. Før ville den ind i mellem ikke skifte gear. Men kunne så slukke den og køre.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af Thore J »

Åhh.. Det med pumpen havde jeg helt overset..

Den skal selvfølgelig virke eller kan man jo ikke få resten til at virke :0..
Så enten får pumpen ikke noget strøm eller også tror systemet at der er tryk nok på, så der ikke bliver givet signal .. så du må i gang med at lede efter el-fejl..

Men du siger at har prøvet at grundjustere helt op til trin 28 - kan man høre at den skifter gear/roder i gearkassen? (Det burde den!)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
sopeds2
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 19:28
Geografisk sted: slagelse

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sopeds2 »

Det er helt i orden det er altid godt at få nogle indput, Når jeg grundindstiller kan jeg ikke høre at den skifter overhoved.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sussi »

Du kan IKKE grundindstille, hvis der ikke er hydrauliktryk, så koncentrer dig om dette :ugeek:
Sussi
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af Andreasf »

Check sikringer - og udover at bippe dem igennem, check at der rent faktisk er strøm.

Lidt pudsigt, at så mange ting er faldet fra.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
sopeds2
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 19:28
Geografisk sted: slagelse

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sopeds2 »

Jeg Har hørt nyt fra hyd.pumpe. jeg tog stikket af pumpen for at kontrollere stel og den var frakoblet. Det viste sig at værkstedet havde lavet ny stel ledning til pumpen som så ikke var monteret (flot) Den er nu spændt og monteret, jeg har også skiftet stangen gangstiller så jeg var sikker på det var i orden. Men jeg kan stadig væk ikke få lov at grundindstille den dør samme sted og pumpen køre stadig væk ikke peroisk, det er lidt som om gangstiller er helt død, Og jeg har heller ikke fået min grønne fod pedal/eller baklys tilbage i nu.

Øv troede lige jeg var heldig at det bare var den stelledning

Mest af alt syntes jeg det er vildt mærkeligt den heller ikke sætter nogle fejl i fejllager nogle steder.

Er der nogle der har nogle gode forslag til måle værdier jeg kan tjekke igennem?
sopeds2
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 29. dec 2013 19:28
Geografisk sted: slagelse

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sopeds2 »

Er der nogle der har oplevet at glødelampe giver et hurtig blink når man flytter gearvælger fra stop til bakgear?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af Atjuh 3L »

NEJ :shock:

Mon ikke du skal kigge alle sikringer igennem, og måle også, og så lige kigge GRUNDIGT på stikket til hyd. stationen. (Se anden tråd hvor dette netop er løsningen på brugerens problem.)

Såfremt du ikke får hyd. pumpen til at køre, så kan du godt glemme alle dine andre bilproblemer indtil den fungerer :o

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: lupo vil ikke starte.

Indlæg af sussi »

sopeds2 skrev: pumpen køre stadig væk ikke peroisk, det er lidt som om gangstiller er helt død, Og jeg har heller ikke fået min grønne fod pedal/eller baklys tilbage i nu.
Det skal den da heller ikke, den skal kun køre til der er tryk på :!: :!: :!:
Ta nu bare og grundjuster, husk at indstille "armen" ved Adjust, så skal du se, så spiller det hele.
Lykkes det ikke første gang, så prøv igen.
Sussi
Besvar