Stelring airbag

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Stelring airbag

Indlæg af kvist93 »

Hej, er der nogen som ved om stelringen passer på 3l'eren fra en af de andre lupo'er?
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Stelring airbag

Indlæg af doktorfrank »

Ja, ja … det er der nok. Men de fleste er ikke så sikre. Det er jeg heller ikke, men jeg har flere gange (når jeg alligevel besøger min "hugger") plukket fra varierende udgaver af VW, bl.a. Vento, og de ser da i hvert fald ud til at være identiske (nr. er i hvert fald). Og jeg tror, at du er nødt til at gå på jagt med det nødvendige værktøj ved hånden, pil rattet ud og check indholdet. Erfaringen siger, at delen også er billigere, når du ikke fortæller, at det er til noget så eksotisk som en Lupo 3L og i stedet spørger efter fx Golf III (for dem er der som bekendt rigtig mange af på slagtebænken).
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Stelring airbag

Indlæg af kvist93 »

doktorfrank skrev:Ja, ja … det er der nok. Men de fleste er ikke så sikre. Det er jeg heller ikke, men jeg har flere gange (når jeg alligevel besøger min "hugger") plukket fra varierende udgaver af VW, bl.a. Vento, og de ser da i hvert fald ud til at være identiske (nr. er i hvert fald). Og jeg tror, at du er nødt til at gå på jagt med det nødvendige værktøj ved hånden, pil rattet ud og check indholdet. Erfaringen siger, at delen også er billigere, når du ikke fortæller, at det er til noget så eksotisk som en Lupo 3L og i stedet spørger efter fx Golf III (for dem er der som bekendt rigtig mange af på slagtebænken).
8-)
Tusind tak for svaret! Du har helt ret ang. De mange modeller der har identisk stelring.
Jeg fandt en fra en arosa, det afhjalp problemet og nu kører det hele igen! Tak!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Stelring airbag

Indlæg af Riis »

Man skal bare være opmærksom på der er 4 forskellige.

Det er de forskellige kombinationer imellem:

Med/uden servo.
Med/uden ESP.

Vh Anders.

Godt du fik din ud på gaden igen :D
Byt til Brugt.
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Stelring airbag

Indlæg af kvist93 »

Riis skrev:Man skal bare være opmærksom på der er 4 forskellige.

Det er de forskellige kombinationer imellem:

Med/uden servo.
Med/uden ESP.

Vh Anders.

Godt du fik din ud på gaden igen :D
Det har du garanteret ret i :) men hvad er forskellen så på selve ringen? Og kan man godt bruge en med servo på en uden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Besvar