ANY Forbrug, der er håb.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

ANY Forbrug, der er håb.

Indlæg af olefredrik »

Har nettop kørt vognen: 2002 A2 1.2tdi tohundre og træss tusinde km på klokken, Norge - Sjælland - Norge, mer enn 1300km.

Forbruk 0,27 L/mil (0,28 den ene vej og 0,26 den andre, vind forskjell?)

Orginal software foruden fartpilot, ingen optimalisering.
Eneste uorginale på vognen er ståltrommler bak.
Benyttet fartpilot og gjennomsnittfart 80km/t. (Så der var slet ikke meg der var 'problemet')
Påklædt smale sommerdæk for anledningen :) for at få den rette østeuropeiske 'look' , skiftet om fra vinterdæk.
Lufttrykk: 0,1 under maks foran og bag.
Nylig skiftet absolutt alle filter og fullsynthetisk longlife olie fra Castrol.

Nej, jeg lå ikke lige bag en lastebil eller buss, aldrig.

Jeg har nylig justert camber og spissing (bruger trackace til dette) og merket at vognens forbrug falt betydelig. Godt nok hadde vognen en fejl spissing I udgangspunktet, omvendt plog, som hadde slidt begge dækkene foran på indsiden. Ærgeligt at jeg ikke sjekket det opp tidligere forud for slitasjen. Sjekken tar jo kun 15 minutter.

Jeg var svært positivt overrasket over et så lille forbrug :) så er der lidt igjen for all hyggen.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: ANY Forbrug, der er håb.

Indlæg af doktorfrank »

Tilføjelse: Det er ikke på et hvilket som helst dækmærke (ved jeg, for jeg havde jo anledning til at se efter ... og en prøvetur i den fine bil) - det er på gamle 381ere. Der er som bekendt ét punkt, de er aldeles uovervindelig på, og det er ekstremt lav rullemodstand.
Godt at vide, at du er home safe.
:D
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: ANY Forbrug, der er håb.

Indlæg af olefredrik »

Ja takk Frank :)

Bridgestone B eller R 381 fra 2009. Jeg visste ikke så mye om de men plukket de frem fordi de var smale.

Den euphoriske tilstanden jeg var I ble avbrudt da jeg kom til Norge fordi forbruget steg antagelig pga mer ujevnt dekke, ru asfalt, flere humper, mer kupert terreng. Lå etter 500km på 0,25 men endte på 0,26.
Til Danmark lå jeg lenge på 0,27 men I sydsverige ble det regnvejr og vind og endte på 0,28.

Det ble kørt på fartspilot hele vejen med motorbrems nedover. Burde være mulig å redusere lidt ved at udelate fartspilot. Push and go?

Ellers kunne jeg merke at forbrug steg en smule ved regnvejr, ca 150km med regnvejr hver vej.

Forbruget er reelt nok men allikevel lidt teoretisk. I Norge med vanlig kørsel klarer jeg på blandet pen kørsel muligens 0,33 mens 'ufaglært' kører på 0,38 eller noe deromkring :)

Nå er der påkledt vinterdækk......
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Hangaard
Indlæg: 74
Tilmeldt: lør 26. mar 2016 11:35
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Kibæk

Re: ANY Forbrug, der er håb.

Indlæg af Hangaard »

Hej,
Har lavet en tråd angående aredynamisk tiltag på A2 og effekten her af.
Måske du kunne bruge den til noget ? det burde jo kunne reducer forbruget yderlig.
viewtopic.php?f=34&t=7808
Audi A2 1.2TDI (61Hk) - fartpilot & Chip 90Hk (rekord 36,4Km/L)
Audi S8 4.2 Quattro (Rekord 8,9Km/L )
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: ANY Forbrug, der er håb.

Indlæg af olefredrik »

Tak :)
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Besvar