Tysk Umweltplakette igen igen.

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af Lars Larsen »

Først, dette er set/læst igennem: search.php?keywords=plakette
men det er jo omkring 3 år siden og der er nok sket en del siden, bl.a. har jeg nu en anden 3L'er der endnu ikke har plaketten.

Ubereinstimmungsbeschreinigung - eller hvad det dokument nu hedder - har jeg stadig det fra den gamle 3L'er - mon der kan henvises til det ved ansøgning om en grøn plakette eller skal jeg kontakte SMC i O'ense eller få fat i et COC-dokument fra VW's portal med stelnummeret for den "nye" 3L'er?

Midtfyns Bilsyn i Ringe virker som det første og bedste sted at kontakte ifølge tidligere tråde - men halvandethundrede Kroner ligner optrækkeri. Så er der forhandlere på eBay til mere humane priser men som bruger PayPal frem for et Visakort. (må prøve om jeg kan genoplive min gamle Paypal-konto som jeg brugte een eneste gang for 10 år siden.)

Tips og kommenarer modtages gerne.

/Lars
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af kumse »

hej Lars

Jeg kontaktede min lokale synshal og fik den udstedt uden problemer. Jeg betalte 150kr så vidt jeg husker. Jeg ville ikke eksperimentere med at købe fra ebay.

-Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af Søren »

Jeg kørte til VW i Næstved , de gav mig de papire.. og så retur til applus bil syn hvor de solgte mit et grøn klistermærke til 150kr..


Sent from my iPhone 6s using Tapatalk
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af Mukker »

Jeg bestilte min hos FDM, på deres hjemmeside.
Spurgte via. mail, om de sendte en grøn inden jeg bestilte.
Hvis det er for at slippe for de 150 kr, så kommer du til at bruge mere tid, end blot at gå på eks. FDMs hjememside og putte i kurv. Jeg gad ikke kigge efter alternativer.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af Andreasf »

Oh my..

Hvis du vil spare 150,- så vil jeg foreslå at du tager chancen og kører derned uden mærkat.
Er du heldig, får du ikke en bøde.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af sussi »

Andreasf skrev:Oh my..
Hvis du vil spare 150,- så vil jeg foreslå at du tager chancen og kører derned uden mærkat.
Er du heldig, får du ikke en bøde.
Eller smutter en tur ind til TÜV NORD og får en mærkat til 1/10, eller deromkring, af den danske pris :D :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Lars Larsen
Indlæg: 176
Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nø-Fyn

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af Lars Larsen »

Jeg var i Berlin i forrige uge - Kr. Himmelfarts-ferie - og var forbi et værksted for at købe en. Første registreringsdato + Diesel = gul plakette... Nejtak, det er en E3 + D4 norm bil.... Men det sidste tages der ikke hensyn til i værkstedets værktøj på computeren. Prisen for en plakette dernede er 5€ - omregnet knap 40,- DKr.

Så der er TÜV-NORD næste gang fruen og jeg kører til Förde Park i Flensborg eller bare at hoste op. Må indrønne at jeg ikke gider de store vilde armbevægelser for at spare 110,- DKr en enkelt gang, taget timeprisen i betragtning.

/Lars
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk Umweltplakette igen igen.

Indlæg af sussi »

Lars Larsen skrev:Jeg var i Berlin i forrige uge - Kr. Himmelfarts-ferie - og var forbi et værksted for at købe en. Første registreringsdato + Diesel = gul plakette... Nejtak, det er en E3 + D4 norm bil.... Men det sidste tages der ikke hensyn til i værkstedets værktøj på computeren. Prisen for en plakette dernede er 5€ - omregnet knap 40,- DKr.
/Lars
Hvis man bare medbringer sit COC dokument burde der ikke være problemer ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar