Clutch

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Clutch

Indlæg af olefredrik »

Er der noen med erfaring med forskjellig type clutch plade?

På ebay får man komplett set med udløserlager type Sachs til 166Eur LUK til 194Eur. (Mars-17)

Men der findes osse forstærkede typer som denne:

DriveTorque Stage 3 Clutch Kit Audi A2 1.2 TDi 3L (03/01 > 07/05)

http://www.ebay.de/itm/DriveTorque-Stag ... SwNSxVN1XT

Måske ingen ide når man allikevel skal skifte føringshylse og udløserlager en gang iblandt?

Noen med levetidserfaring på trykkplade, utløserlager, plade, hylse? :)

Finnes forstærkede føringshylser I handelen?

Er det et slidt udløserlager som medfører til ødeleggelse av føringshylsen?
Senest rettet af olefredrik fre 31. mar 2017 22:45, rettet i alt 1 gang.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Clutch

Indlæg af Skipper »

Hvis valget står mellem de to udelukkende, så ville jeg ubetinget tage den "originale" Sachs

Hvis du vil have en forstærket, så laver Sachs også en sådan, og det er der også andre der gør, men det mærke der, det ville jeg stille krav om dokumentation fra først ;) Upgrade koblinger til 3L biler er one off produktioner, og det får man ikke til de penge, hvis det skal være kvalitet. Sachs upgrade koplingen koster så vidt jeg husker i nabolaget af 5000 dkk.

Ofte er de xx% opgivelser du finder på billige aftermarket produkter, regnet ud fra bilens standard ydelse, og ikke ud fra OE koblingens formåen......................... :lol:

IKKE, at jeg ved det endegyldigt for Drivetorques vedkommende, og det kunne da være sjovt med en test :) Alternativt kunne man jo spørge firmaet om hvor mange NM koblingen er rated til ;) OE er rated til 200.

I øvrigt ville jeg være meget tøvende ved at vælge en "paddel clutch" til en 3L, for når den hugge i, så hugger den i for alvor. Det er jeg meget tvivlende om hvorvidt er en god kombination til 3L'erne. Jeg tænker at tilkoblingen kunne gå hen og blive alt andet end komfortabel. Andre udbydere af disse koblingstyper, fraråder dem til netop 3L.....................
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Clutch

Indlæg af olefredrik »

Jeg troede Luk var orginalen :)

Selv velger jeg som oftest billigste standard produkt. Men jeg blev nysjerrig da jeg så en forsterket type med tanke på om det skulle tilkomme Nm fra f.eks. biodiesel ;) men bare for min del om også forbruket gikk ned.

Og så skulle jeg så gjerne finde ut af hvorfor hylsen går i stykker :) Det kan se ud som udløserlager sleper langs den ene side på hylsen. En forsterket hylse kunne jo vært genialt men årsaken er måske et annet sted.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Clutch

Indlæg af doktorfrank »

1) Lyt til Skipper. Han ved, hvad han taler om.
2) Føringsrøret bliver slidt lidt ujævn. Det er helt naturligt, i betragtning af konstruktionen. Hvis man bruger de ekstra 30 kr. til det originale, er man på den sikre side de følgende 200 kkm. Jeg tror på, at levetiden og funktionen er bedre, hvis føringsrøret er behandlet med glidelak - fedt binder støv fra koblingen og giver forøget slitage.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar