Gummibælg til bærekugle - igen

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af kumse »

Jeg står for at skulle skifte begge gummibælge på mine bærekugler, da bærekuglerne ikke har spor slør samt min Lupo skal til syn inden længe.

Jeg har søgt på emnet og fundet en fin tråd

@2a2 fandt frem til følgende fra speedyautoparts
Varenummer: 048501 2914
Inder diameter 1 [mm] : 14
Indvendig diameter 2 [mm] : 29

- der er bare et lille men, speedyautoparts ser ud til at være gået konkurs

@doktorfrank foreslår pakke med 6 stk fra Biltema ... men jeg har bare før haft så dårlig erfaring med Biltemas gummidele der hurtigt bliver møre samt virker dårlige i støbningen .. det tillader min OCD simpelthen ikke

Jeg ville foretrække den rigtige type med låsering i top og bund. Findes der ikke en styrekugle eller bærekugle jeg kan købe i OEM kvalitet fra feks Lemförder, Bosch eller lignende hvor man kan snuppe bælgen fra? :geek:

Hilsen Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af kumse »

Hmm.. Slet ingen der har et hint om hvad der kunne bruges i stedet?
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af sussi »

kumse skrev:Jeg har søgt på emnet og fundet en fin tråd
Hvis du havde søgt lidt mere, havde du set at gummiet fra styrekuglerne passer :D :D

Og hvis du havde kigget i FAQ havde du også opdaget denne tråd
viewtopic.php?t=5699
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af kumse »

Hej sussi

Tak for dit svar. Jeg havde gjort forarbejdet og søgt, samt fundet det foreslåede link i FAQ'en. Jeg er muligvis ikke lige så god til at finde emnerne som du, da du nok har været med til at oprette en del af dem - beklager

Dit svar om at en styrekugles bælg passede på var svær at gennemskue, da jeg gætter bælgen er forskellig fra producent til producent, men der tager jeg måske fejl
Derfor virkede 2a2's beskrivelse meget præcis, når der kunne refereres til dimensioner og bestillingsnummer. Så var det så ærgerligt at speedyautoparts er gået konkurs

Jeg må prøve at bestille 2 styrekugler og snuppe bælgen derfra
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af kumse »

Er jeg helt galt på den med at skifte gummi bælgene? Skifter i andre bærearme i stedet? Mine bærekugler fejler ikke noget andet end gummiet er ved at blive mørt, så kan jeg rigtig godt lide den præventive tanke, og så skifte bælgen inden bærekuglerne bliver ødelagt.

Gad vide hvad fabrikat der sidder på bilen originalt?
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af doktorfrank »

Nej, selvfølgelig skifter jeg ikke en bærearm til over 1000 kr. når jeg kan få en hel håndfuld udmærkede gummier fra Biltema til en god hundredemand. Måske holder de kun i fem år - so what?
:roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af alexey6260 »

Jeg har brugt manchetter fra styrekugle(har haft brugte fra Golf ell. Lupo)-de passer.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af kumse »

Okay. Jeg prøver. Køber et sæt fra Rouville, som jeg før har fået udemærkede dele fra.

Når man skifter bælgen, er det så en ide at pakke noget kuglelejefedt med ind i?

Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gummibælg til bærekugle - igen

Indlæg af doktorfrank »

Nej. Det bør være fedt af den type, der bruges i drivakselleddene (med højt indhold af MoS2).
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar