Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

hej.
Jeg har lige købt en MFD Navi til vores 3L'er. Så da jeg havde købt den, finder jeg en anden sælger der sælger en "tunerbox" med (4B1919894A) hvad gør denne box? Jeg kan finde mange til salg på nettet, men ikke en god beskrivelse. Håber der er en der sidder med info om den.

Vh Anders
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

Må være denne del.

http://www.partsbase.org/parts/aud-4b1919894a/

Men hvad laver den? Er det "bare" en antenneforstærker?
Byt til Brugt.
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Mdo227 »

Dette er til telefon/trafikmelding til gps - delen af MFD systemet. Det er lidt af et arbejde at få den til at virke med de nye mobiler vi har idag. Hvis du er interessseret i mobil funktioner, vil jeg anbefale du kikker på nogle eftermonterede systemer. Mener Parrot 6000 eller 9000 kan gå ind over MFD interface. Jeg har dog ikke set nogen endnu få SMS systemet til at virke på en nyere telefon, så har en ide om at de meget fancy telefon funktioner kun fungerer på de gamle nokia'er som var supporteret fra VW's side

Tillykke med radioen også, jeg er sikker du bliver glad for den, det blev jeg i hvert fald. Husk at den ikke kan afspille musik CD'er, medmindre du sætter en CD skifter/CD modul til den. Jeg har selv gået til den moderne verden og købt en D-sound Yatour USB interface til min, de ligger omkring 600,- og virker nøjagtigt som en CD skifter, så du kan have 6 mapper med musik som kan vælges fra MFD interface. Jeg har billeder til en installations guide hvis det har nogen interesse. Husk at få fat i et plug'n'play kabelsæt til den, ellers vil der være problemer med ting som GALA lydstyringen og lyset i knapperne.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

Mdo227 skrev:Dette er til telefon/trafikmelding til gps - delen af MFD systemet. Det er lidt af et arbejde at få den til at virke med de nye mobiler vi har idag. Hvis du er interessseret i mobil funktioner, vil jeg anbefale du kikker på nogle eftermonterede systemer. Mener Parrot 6000 eller 9000 kan gå ind over MFD interface. Jeg har dog ikke set nogen endnu få SMS systemet til at virke på en nyere telefon, så har en ide om at de meget fancy telefon funktioner kun fungerer på de gamle nokia'er som var supporteret fra VW's side

Tillykke med radioen også, jeg er sikker du bliver glad for den, det blev jeg i hvert fald. Husk at den ikke kan afspille musik CD'er, medmindre du sætter en CD skifter/CD modul til den. Jeg har selv gået til den moderne verden og købt en D-sound Yatour USB interface til min, de ligger omkring 600,- og virker nøjagtigt som en CD skifter, så du kan have 6 mapper med musik som kan vælges fra MFD interface. Jeg har billeder til en installations guide hvis det har nogen interesse. Husk at få fat i et plug'n'play kabelsæt til den, ellers vil der være problemer med ting som GALA lydstyringen og lyset i knapperne.
Link til kabel? ;)

Link til USB-interface?
Byt til Brugt.
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Mdo227 »

Plug'n'play kablet kan findes som dette. Der er sikkert både billigere og dyrere udgaver af det, men i sidste ende gør de alle det samme. Jeg købte selv et lidt dyrere kabel da det havde OEM farver på ledningerne, men det er kun flueknepperi for så lidt:
http://www.ebay.co.uk/itm/Plug-Play-Ada ... 417586344d

Dette er den USB interface jeg selv kører med, den virker super godt, giver god lyd og så kan jeg selv godt lide man kan dele musikken op efter de orginale CD indstillinger. Den giver også mulighed for SD kort og AUX:
http://www.ycarlink.com/pd_10514_USB-Ca ... t-Ford.htm

Hvis man vil have AUX og USB så det er muligt at skifte imellem fra radioen skal man have fat i både en USB interface til CD skifter porten og en AUX interface til AUX-in porten:

http://www.adaptech.dk/adaptere/AUX-OEM/info.asp?id=176

Ved AUX porten er der også mulighed for at få et Composite video signal tilsluttet, dog skal GALA slåes fra for at kunne bruge video funktionen mens man kører, hvilket ikke er anbefalet af åbenlyse årsager.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Har nogle stykker af de der Yatour liggende. Spiller overraskende godt. Mine er ombygget elektronisk til større dynamikområde ;)

Billigt til salg. hvis......



/C
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

HamSjelv skrev:Hejsa,
Har nogle stykker af de der Yatour liggende. Spiller overraskende godt. Mine er ombygget elektronisk til større dynamikområde ;)

Billigt til salg. hvis......



/C
Pris?

Hvordan får jeg nemmest eller bedst koblet Bluetooth telefon(smartphone-Android (ofc.)) til min MFD?
Byt til Brugt.
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Mdo227 »

Yatour D-sound har et bluetooth AUX modul, som vist kun virker som højtaler og mikrofon, er ikke 100% på det da jeg ikke selv har arbejdet i det

http://www.ycarlink.com/pd_16665_Yatour ... T-BTM-.htm
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

Så er plug-n-play kablet bestilt, hvad er knappen til?
Byt til Brugt.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Riis,
Hvis du kun har købet det Ycarlink BT frontend sæt Mdo227 linker til er du kun halvvejs. For at fuldende installationen skal du også have en sådan en Yatour MT-05 eller MT-06 (SD-kort/USB memorystick MP3-afspiller der emulerer CDC. Kan styres fra autoradioen).


/C
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Riis,
Hvis du kun har købet det Ycarlink BT frontend sæt Mdo227 linker til er du kun halvvejs. For at fuldende installationen skal du også have en sådan en Yatour MT-05 eller MT-06 (SD-kort/USB memorystick MP3-afspiller der emulerer CDC. Kan styres fra autoradioen).


/C
Har lige bestilt det :D nu skal det så. Virke.
Byt til Brugt.
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Mdo227 »

Jeg vil gerne hjælpe dig med det hvis jeg alligevel skal afhente dele ved dig snart :)
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Original MFD Navi fra VW. Hvad bruges 4B1919894A til?

Indlæg af Riis »

Mdo227 skrev:Jeg vil gerne hjælpe dig med det hvis jeg alligevel skal afhente dele ved dig snart :)
Det lyder fedt, jeg har dog en del der skal laves endnu inden jeg skal montere hi-fi.

Skal have besøg af en pladesmed der skal give tilbud på at flytte et soltag over i vores fra en donorbil.

jeg skal være sikker på at ESP virker.

Jeg har købt:
Komfortblink
PDC jeg skal have monteret i bag(konen har flækket en bagkofanger :D )
Comming- /Leaving home modul.
Byt til Brugt.
Besvar