Tysk miljømærke til audi a2

Forummet hvor der snakkes biler
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af audia2 »

Nu har jeg bøvlet i et par uger med at få et grønt mærke til min a2, jeg har fået COC dokument af smc, partikeludledning 0,021.

FDM kan ikke hjælpe når der ikke står at det er en euro 4. midtfyns bilsyn kan heller ikke hjælpe da der ikke står på COC at det er en D4. Nu har jeg skrevet til TUV i flensborg, og afventer svar.

Det er op af bakke!
Hvis der er andre der har et miljømærke til dere audi a2 3l, vil jeg meget gerne høre om det.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af Andreasf »

audia2 skrev:Hvis der er andre der har et miljømærke til dere audi a2 3l, vil jeg meget gerne høre om det.
Find en kompetent synshal :-)

Begge vores Lupo'er - hvoraf den ene har en ANY motor, ganske som din A2, har grønt mærke.

Vores "lokale" synshal udsteder dem gerne, men det er på Midtfyn...
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ph. »

Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Her er hele forklaringen
viewtopic.php?f=22&t=2339&p=18741#p18741
M.v.h. Sussi
audia2
Indlæg: 50
Tilmeldt: søn 28. nov 2010 09:37
Geografisk sted: Djursland

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af audia2 »

Hej

Midtfyn bilsyn ville som sagt ikke. Er igang med ballerup bilsyn som vidst godt vil men det er desvære i den anden ende af landet, og de virkede ikke så interreseret i at sende. Men lad os se.

Har også prøvet flere synshaller i lokal området, men de forholder sig all til euro 4.

Det er åbenbart ligegyldigt med et COC dokument, heldigt jeg ikke betalte for det... :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Mod dumhed og incompetence , kæmper selv guderne forgæves :twisted: :mrgreen:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af Andreasf »

audia2 skrev:FDM kan ikke hjælpe når der ikke står at det er en euro 4. midtfyns bilsyn kan heller ikke hjælpe da der ikke står på COC at det er en D4. Nu har jeg skrevet til TUV i flensborg, og afventer svar.
Jeg tog ind til VW i Odense, hen til reservedele, hvor den flinke mand udskriv en "køretøjsdata" hvor der på tysk står noget med abgas-noget-ting (jeg er ikke skide go' til tysk) og D4.
Det godtager de hos Midtfyns.

Hvad er COC-dokumentet, jeg er i tvivl om hvad det står for?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Certificate of Conformity på engelsk
EG-Ubereinstimmungsbescheinigund på tysk ;)
Se det her for en ANY motor:
viewtopic.php?f=22&t=2339&p=18741#p18741
Nederste til højre på side 2 er dokumentationen for en grøn plakette,
partikeludledning 0,023g/km. :P :P
Og endnu en gang, den skal ikke overholde Euro 4 normen, den skal overholde den Tyske D4 norm, partikeludledning max. 0,025g/km. og det gør den.
Link til Miljøstyrelsen hvor D4 er omtalt:
http://kortlink.dk/7g5q
Da D3/D4 er fastsat før Euro3/Euro4, måles D4 ikke efter den nye testcyklus som Euro4 skal (40 sek. tomgang væk). Og dette er mig bekendt, det eneste sted 3L dumper efter Euro4 :ugeek:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:Se det her for en ANY motor:
Jeg kan godt se problemet - for der står ikke D4 nogen steder.
Få VW til at printe en "køretøjsdata", der står med garanti D4 under noget abgas-halløj :-)

Ja, det er bøvlet med vores biler - og det kan godt være det ene og det andet er for dårligt, men så må man jo selv være diplomaten :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

Andreasf skrev:Få VW til at printe en "køretøjsdata", der står med garanti D4 under noget abgas-halløj :-)
Nej, det har ikke noget med VW at gøre :!:
D4 er en speciel tysk norm, der kom før Euro 4, og det er denne norm at køretøj skal opfylde for at få det grønne mærke. D4 svarer til Euro 4 på nær 2 punkter.
Miljøstyrelsen skriver: http://kortlink.dk/7g5q
Tyskland fastsat egne grænseværdier kaldet D3 og D4:
Da D3/D4 er fastsat før Euro3/Euro4, måles D4 ikke efter den nye testcyklus som Euro4 skal (40 sek. tomgang væk), og D4 har ikke OBD (On Board Diagnostics) endnu.
Vores kære lille bil opfylder D4 og er derfor berettiget til en "Grüne Plakette" færdig basta finale :D :D
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:D4 er en speciel tysk norm, der kom før Euro 4, og det er denne norm at køretøj skal opfylde for at få det grønne mærke. D4 svarer til Euro 4 på nær 2 punkter.
Ja, I know, jeg skrev et noget langt indlæg om det for et års tid siden.

Og det har netop noget med VW at gøre, da de tilsyneladende er de eneste der kan printe et dokument der viser at bilerne har en D4-godkendelse.

Anyway, få fat på det dokument og kør til en synshal der kender til fænomenet, så kan det byttes til et grønt mærke mod lidt håndører.
Kender synshallen ikke til det, så find en anden.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Tråden er ved at være lidt gammel men jeg prøver lykken:
Jeg har nu forgæves været hos AP+, FDM, Midtfyns bilsyn for at få et grønt miljømærke. Det er ikke lykkedes, Grr.

Har en 1.2 TDI. Imidlertid fremgår emissionsklassen ikke af COC dokumentet så jeg kan ikke bevise at den opfylder kravene til Euro3+D4 selvom grænseværdierne står nok så flot heri.

Har læst lidt på div tyske fora om ændring af “schüssel” nummer. Er der nogen der kender det? Jeg har ikke længere den tyske reg.attest den snuppede skat da bilen blev indregistreret.

Skal man tage fat i Audi i Tyskland og anmode om at få rettet COC papiret? eller hvad gør jeg?

Pft Thomas
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af pumba »

jeg er da lige med på en lytter
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Lige nu ligger den hos den kvalitetschefen hos AP+, Paul Christensen. Tror jeg vil prøve at skrive til Audi HQ...

Det der måske kan gøre udslaget er at min ikke en hard-core A2 3L, da den har servo og klima, men jeg har set flere af samme model på mobile.de MED grønt mærke i forruden, og det er nok ikke trukket i en automat...

I princippet behøver jeg ikke mærket da det nok er usandsynligt at jeg skal til Tyskland i den, men det er jo gået hen og blevet en principsag mod skrankepaveri :twisted:
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af sussi »

ThomasDitlev skrev:Lige nu ligger den hos den kvalitetschefen hos AP+, Paul Christensen.
Jeg er meget spændt på at høre om udfaldet, da vores lokale AP+ lige har nægtet at udstede andet end et gult mærke til mig, og det kan man jo ikke bruge til noget som helst :-(
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Nå, AP+ har vendt tilbage. Ingen grøn mærkat. Nu har jeg skrevet til Audi for at høre om man kan få skrevet D4 ind ind i COC. :roll:

AP+ skriver:
Som udgangspunkt skal et køretøj, som det du forespørger omkring, være Euro 4, 5 eller 6, samt være indregistreret 1. gang efter d.31.12.2005 for at kunne komme i betragtning til at grønt miljømærke.

Dit køretøj er registreret 1. gang d.22.5.2002 og er Euro 3 godkendt, hvilket betyder at det ikke umiddelbart kan komme i betragtning til et grønt mærke.

For at kunne udlevere et miljømærke skal et køretøj opfylde bestemte EU krav og direktiver, de grænseværdier du nævner er ikke grundlag for at kunne udlevere mærket, det vi skal forholde os til er hvilket EU direktiv køretøjet er godkendt i forhold til.

Hvis man kigger på dit CoC dokument kan man konstatere under pkt. 46.1. at dit køretøj opfylder det direktiv der hedder 1999/102a/EG, altså en Euro 3 godkendelse.

Det lille bogstav a er afgørende (/102a/), for at kunne få et grønt mærke skulle det i stedet være et lille b (/102b/), alternativt skal du fremskaffe dokumentation fra bilfabrikanten eller dennes repræsentant, (importøren), for at køretøjet overholde kravene til Euro 4, eller dokumentation for at køretøjet overholder Euro 3 og er monteret med partikelfilter, hvilket ikke fremgår af CoC dokumentet.

Applus må derfor konkludere at det fremsendte ikke er tilstrækkelig dokumentation for at kunne udlevere et grønt miljømærke til dit køretøj og vores medarbejder har derfor vejledt dig korrekt.

Er du ikke enige med Applus i denne sag, må du i stedet rette henvendelse til Færdselsstyrelsen, der så, hvis de finder sagen relevant vil tage den op.

God dag

Med venlig hilsen / Kind regards

Paul Larsen Christensen
Quality Manager / Kvalitetschef
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af Vyffe »

Men det er ikke korrekt hvad manden skriver. Euro3 sammen med D4 giver et grønt mærkat. Det har 3L.

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Hej Vyffe

Fuldstændig enig. Der står bare ikke nogen steder at min A2 opfylder D4...
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
ThomasDitlev
Indlæg: 176
Tilmeldt: tirs 27. jan 2015 22:27
Geografisk sted: Hellerup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af ThomasDitlev »

Seneste Update...

Audi/Semler har nu vendt tilbage. Ikke meget hjælp at hente her.

Til gengæld har jeg fundet dette dokument på Audis hjemmeside og forelagt d'herrer:

https://www.audi.de/content/dam/ngw/pro ... w_0201.pdf

Så må vi høre hvad de siger til det...
Audi A2 3L 2001 med DPF
Audi Q4 40 etron 2021
Mercedes-Benz 350SL 1973
Morris Mini 1000 1972
Udlåner gerne værktøj til skift af hjullejer, tandrem og bærearmsbøsninger
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Tysk miljømærke til audi a2

Indlæg af pumba »

og der står der jo d4 for faen man
Besvar