VW Museum og Autostadt

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

VW Museum og Autostadt

Indlæg af Andreasf »

Halløj!

Vi var lige et smut i Wolfsburg i tirsdags... Turen frem og tilbage klarede vi på ca. 40 liter, hvilket jo er udmærket (ca. 1050km i alt).

VW museet var nok primært for boble-entusiaster - i hvert fald var bobler for dem hvad implantater er for Linse Kessler. Hold kæft der var mange!
Til gengæld ikke en eneste Lupo eller A2 - dog blev ulven nævnt på en enkelt lille A4-planche i forhallen.

Det var lidt mærkeligt. Fox'en var heller ikke til stede, ligesom der også var ret stor mangel på Polo'er.

Autostadt var ikke stort bedre.
Som jeg læste informationerne om stedet her på nettet, kunne vi forvente at blive klogere på teknologierne og udviklingen gennem årene - det vi oplevede var til gengæld showroom efter showroom og intet som helst om det tekniske i bilerne.

Det var sgu meget flot at se på - men det virkede nu mest som at gå ind til en gigantisk VW/Audi-forhandler og se på bilerne og så bagefter gå ud på værkstedet om spørge om tekniske detaljer på Lupo'en.

Men - vi har ikke fortrudt, for trods det skuffede på nogle punkter, så var det stadig en fin køretur og en udmærket oplevelse :-)

Vi tog en røvfuld billeder der ligger på facebook.
Hvis det er lykkedes nogenlunde for mig, så bør de være offentligt tilgængelige, så I kan se dem - også selvom I hverken kender mig eller er logget på facebook ;-)

De ligger her;
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... d54ad3982f

Kan turen anbefales?
Ja, hvis man generelt bryder sig om VAG-biler, så ja. Men forvent ikke det er andet end en stor reklame og et stort showroom.

Go' fornøjelse!
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VW Museum og Autostadt

Indlæg af sussi »

Jeg har tilladt mig at lægge et link til dine billeder på
http://vwnettet.dk
Håber det er OK
M.v.h. Sussi
http://vwnettet.dk/topic/180053?replies=1#post-684967
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: VW Museum og Autostadt

Indlæg af Clayton »

TAK, for de fine pic. nu behøver jeg ikke tage derned :-) meenn der var da lidt om lupoen, ikke nok men noget!!
Hader FB :roll:
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: VW Museum og Autostadt

Indlæg af Søren »

Clayton skrev:TAK, for de fine pic. nu behøver jeg ikke tage derned :-) meenn der var da lidt om lupoen, ikke nok men noget!!

Gad vide hvor mange i Lupo`ens hjem land som selv har en? , syns det underligt der ik var mere om den
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: VW Museum og Autostadt

Indlæg af Andreasf »

Det er helt ok Sussi ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Besvar