Hydraulisk servo på en 3L

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
lupoJacobsen
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 21. aug 2016 10:26
Geografisk sted: Bagsværd

Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af lupoJacobsen »

Hej allesammen:)

Jeg har gået og tænkt på om det er muligt at montere en tandstang med hydraulisk servo fra en lupo 1,4 eller 1,0 ? er det muligt og montere pumpen på blokken?
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af Andreas1972 »

Alt er muligt sæt igang
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af sussi »

Go fornøjelse, du får din sag for :twisted: :twisted: :twisted:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af Andreas1972 »

Der findes vel et sted hvor ac pumpe kan monteres det kan vel bruges med et lille beslag så kan der vel bygges videre der fra :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af sussi »

"Bare" at konvertere fra el. servo til standart styretøj er en kæmpeopgave, så dit projekt er endnu større, men næsten ALT kan lade sig gøre, så bare gå til den, og lav en beskrivelse med foto af projektet, vi glæder os til at se det færdige resultat. ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af ph. »

sussi skrev:Go fornøjelse, du får din sag for :twisted: :twisted: :twisted:
kører 3l audien ikke med hyd.sevo?
så burde det vel også kunne lade sig gøre at bygge det over på en L3l ;) ....evt. med tandstang fra en anden lupo med hyd.servo hvis der er alt for meget forskel på den fra audi'n
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af Skipper »

Såfremt der er plads til den nye tandstang, ser jeg det egentligt som en overkommelig opgave at lave et beslag til servo pumpen, og reservoiret, og så få det skruet sammen.

Jeg syntes det er en rigtig god ide, hvis man gerne vil have servo i en der ikke er født med det.

Helt klart billeder at forløbet!

Jeg hepper...........
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
kasp7627
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 10. okt 2013 05:53
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af kasp7627 »

Jeg har hugget en Lupo FSI op. Den er med hydraulisk servostyring med en elektrisk pumpe til hydraulikken som er monteret bag forkofangeren under venstre forlygte (der hvor man normalt ville montere fyr). Måske kunne det være en mulighed?
Skriv PB hvis der er nogen der er interesserede, jeg har delene liggende.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af Andreas1972 »

men husk der stadig er noget der hedder syn og alt hvad du spænder ekstra på at motoren skal slæbe koster brændstof :D
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Hydraulisk servo på en 3L

Indlæg af Bandit »

Mon ikke det kan tolkes på samme måde som hvis man smider en GTI Bagbro med skive bremser på?
Hvis bare det kommer fra en anden lupo model kan det godkendes?
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar