Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Forummet hvor der snakkes biler
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Atjuh 3L »

Såfremt du er villig til at læse EN MASSE her på forum og nettet i almindelighed, om 3L, og med de ting du tidligere har lavet og med det antal timer du er villig til at lægge i projektet, så kan du roligt købe en A2.

Jeg har tre, og den ene kører ca. 45-50 km. hver vej til mit arbejde. De to andre kører mange meget korte turer, her taler vi om turer på omkring 3 km.
Ja, det koster i diesel og slid på motor, men da jeg er HELT VILD med de her mærkelige småbiler bliver det altså dem der holder i min indkørsel, ikke mindst fordi det er så ligetil at fikse de små biler, og reservedelene er rimelige i pris - et stort plus for mig er at en A2 føles som en noget større bil indeni end den egentlig er, og da den er lavet af alu er der ikke noget rust at bekymre sig om :)

Sidst, men absolut IKKE mindst: Dette forum er simpelthen fantastisk, og det samme gælder de mange mennesker jeg har mødt og som har hjulpet/hjælper mig når der er noget som driller :)

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Qaxius »

Det må løses med et oliefyr.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Atjuh 3L »

Tjah, det er en god måde at løse det på.
Jeg har regnet lidt på det, og det kan for mit vedkommende bedre betale sig at skifte motoren - altså såfremt den brækker sig :shock:
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af ph. »

Det at komme ud til en varm bil, kan slet ikke gøres op i penge! :ugeek: at det skåner motoren og miljøet er kun en mindre detalje
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

... godmorgen til jer ...

Med den information jeg nu har fået læst her i forummet og jeres forskellige indlæg er jeg vist nu dér, hvor jeg i tilstrækkelig grad har fået et indtryk af, hvad det i praksis kan betyde at eje en 3L. Nu har jeg behov for at lade det ligge lidt tid og finde ud af, hvor jeg er med den mulighed. Så med det nok en pause fra mig - og også en tak for jeres input & delen erfaringer/forslag ;)

Venlige hilsner

Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej igen ...

Lupo 3L overvejelserne er fortsat undervejs og i den forbindelse hørte jeg i dag, at det muligvis er sådan, at har en Lupo 3L alufælge så kan der være et problem med at køre med den i Tyskland (skal muligvis være magnesiumfælgene). Er det en "and" eller har i erfaringer med dét?

God dag herfra,

Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Magnesium. jern eller alu, er totalt ligegyldigt.
Når det er det i DK, kan tyskerne være totalt ligeglade.
Jeg er 99,99 % sikker på at det er en and ;)
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af KMDTHY »

100% rap rap :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

100% rap rap :D
Når det er det i DK, kan tyskerne være totalt ligeglade.
Jeg er 99,99 % sikker på at det er en and ;)
Sussi
Hej ;) Tak for jeres tilbagemelding ... Det er også mit gæt ... Tyskerne har næppe noget at sige til, hvad en dansk registreret bil kører med, med mindre det er decideret uforsvarligt sikkerhedsmæssigt. Så jeg lader den flyve :D

Hilsen Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej igen ...

Processen fortsætter og der er dukket et lille spørgsmål op som jeg tænker i vel alle kender et svar på (da i er heldige ejere af en lupo/A2 ;) ).. Den afgift der er på en Lupo er det ca. 680 om året eller er der også en "ikke-partikel-filter" afgift oveni - ca. 1000 kr.? Jeg kan ikke umiddelbart finde svaret på dét ...

Venlige hilsner

Jesper
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af KMDTHY »

evalonxyz skrev:Hej igen ...

Processen fortsætter og der er dukket et lille spørgsmål op som jeg tænker i vel alle kender et svar på (da i er heldige ejere af en lupo/A2 ;) ).. Den afgift der er på en Lupo er det ca. 680 om året eller er der også en "ikke-partikel-filter" afgift oveni - ca. 1000 kr.? Jeg kan ikke umiddelbart finde svaret på dét ...

Venlige hilsner

Jesper
Partikelfilter er med i den pris.

Partikeludledningstillæg Halvårlig 500,00 kr.
Grøn udligningsafgift Halvårlig 130,00 kr.
Sum - 630,00 kr.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej ...
Partikelfilter er med i den pris.
Partikeludledningstillæg Halvårlig 500,00 kr.
Grøn udligningsafgift Halvårlig 130,00 kr.
Sum - 630,00 kr.
Tak for hurtigt svar - så er det på plads.

Hilsen Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Hvis det er en A2 med klima og servo, så er prisen halvårligt:
05-02-2016 Bs betaling CENTRALREGISTRET FOR 05-02-2016 -1.090,00
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Tak også til dig, Sussi.

God aften herfra ... Hilsen Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej igen ...

Så har jeg besluttet mig for at købe en Lupo 3L'er og er for øjeblikket ved at kigge på én, der virker til at være ganske fin mekanisk. Hydraulikpumpen lader til at virke, tandrem er skiftet for ca. 30.000 km siden, den skulle have fået service ved serviceintervallerne, venstre forhjulsleje er blevet skiftet for ca. 1 år siden ... Den har dog kørt ca. 390.000 km og er fra 2001 - kan jeg spørge jer, om der er noget her jeg især skal være opmærksom på ... ?

Dertil har den en smule rust ved højre bagskærm - noget jeg gerne vil have lavet så det ikke fremover kan ses, dvs. så den får helt samme farvenuance og overflade "fornemmelse" som originallakken. Ved i om det i praksis er enkelt at lave selv - eller om der skal en autolakerer til (og hvad vil det sådan cirka koste)?

Tak for mulig hjælp/forslag :)

Hilsen Jesper
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Et P.S.: Sælger siger, at bilen kører 6-700 km på en optankning ... Det kan selvfølgelig være, at vedkommende fylder tanken jævnligt eller kører til ... men umiddelbart lyder det lidt lavt. Det kan ikke tyde på, at der er "noget" som ikke helt er som det skal være?

Venlige hilsner

Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af sussi »

Fyld tanken, tryk på den sorte knap og hæld 10 liter ekstra på, kør pænt, så kører den 11-1300km på en tank.
Hvis du kører morfar at det er højsommer, kan du snige dig op på over 1500km på en tank.
Så den forhandler aner ikke hvad han snakker om :lol:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Wow ... 1500 km på en tank v. højsommer :roll: Kræver godt nok, at jeg bliver ved med at køre efter sommertilstande, men det lyder umiddelbart heller ikke så ringe ;)

Tak for svar Sussi! Netop som jeg skulle til at kigge herind på forum igen har jeg fået nogle billeder af bilen og jeg vil sige, at den lakmæssigt ikke er pæn så den er desværre næppe aktuel - ØV! Så ... jeg vil poste et "købsopslag" her én af dagene og på DBA og så håber jeg, at der viser sig nogle gode Lupo købsmuligheder.

Venlige hilsner

Jesper
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af Rasbi »

Inde i det indlæg som vi kalder FAQ får du et meget godt billede af hvad de oftest fejler. Der er også en tråd der hedder "køb af ny brugt 3L".

Jeg synes en fejludlæsning og kontrol af alt det mekaniske bør man gøre som minimum.
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
evalonxyz
Indlæg: 19
Tilmeldt: lør 27. feb 2016 15:28
Geografisk sted: Aarhus - generelt Jylland

Re: Tips/hjælp ved evt. køb af Lupo/Audi 1.2 TDI

Indlæg af evalonxyz »

Hej Rasbi,

Tak for dit feedback. Jeg har læst tråden "køb af ny brugt 3L" og der er jo en del at være opmærksom på :? ;) .. hvilket var min primære grund til at spørge, om der var noget jeg specielt skulle se efter ved én der havde kørt så relativt langt og var fra 2001. I mellemtiden fik jeg så set nogle billeder af bilen og den vil skulle have omfattende lakarbejde før den er i en stand som dét jeg søger.
Jeg synes en fejludlæsning
Det giver mening, men hvordan gør jeg det i praksis? Jeg bor i Aarhus - ved du om der er én her som evt. kan hjælpe med dét?
og kontrol af alt det mekaniske bør man gøre som minimum.
Uh ... Det ved jeg, at jeg ikke selv kan gøre bortset fra, at jeg nok har en fornuftigt god observationsevne hvad angår om en bil virker "sund" (vibrationer, fejllyde, bilens "balance" o.lign) .. Vil en mekaniker kunne gøre det? Og, igen, omkring Aarhus - har du et tip om, hvem det kunne være? Jeg kender selv én, Tom Steinmeier, Silkeborgvej 161, som i tidens løb har repareret en del Lupo 3L'ere - han virker fornuftig, med et kendskab til bilerne og meget reel. Men måske der er én her, der virkelig har styr på 3L'ere?

Jeg skal i øvrigt ud at kigge på en anden Lupo her i eftermiddag og ejeren kommer kørende i den til vores mødepunkt, dvs. jeg ikke kan tjekke hydraulikpumpen ved åbningen af fordøren. Er der en anden måde at tjekke dét?

@Sussi: Jeg ville gerne lave et opslag (en tråd) her i forummet om køb af en Lupo - så andre her kunne byde ind, hvis de havde en fin Lupo de gerne ville sælge - men jeg kan se, at salgsunderforummet er meget lidt brugt (faktisk ikke). Vil det være ok, hvis jeg laver opslaget i "generel bilsnak" underforummet?

Venlige hilsner

Jesper
Besvar