Hydraulikpumpen

Forummet hvor der snakkes biler
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af MBN »

Hej alle

Jeg er glad for at mit lille problem kan give føde til de "små grå"

Når jeg har målt, har det være i et demonteret stik. Mine stik hele og lukkede og har derfor ikke i første omgang målt mens stikken sidder på. Det er også derfor at jeg i første omgang ikke havde observeret at ledningerne i hunstikken var brun og rød/hvid. Det skal dog prøves at måle mens det er samlet. Resultat kommer senere.

Mine sikringer er pæne og rene uden møg og ir, jeg har forsøgt at komme ind til relæet, men jeg kunne ikke komme til at skubbe sikrings boksen op så jeg kunne få mine fingere der ind. Andre måder at komme ind til relæet på?

Da jeg satte strøm direkte på pumpen var det ved at sætte ledninger på "benene" i hanstikket og satte sort til motoren og rød til den +pol der er ført ud til motorrummet.

Bilen starter stadig hver gang med det låne batteri jeg har i.
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af sussi »

MBN skrev:Bilen starter stadig hver gang med det låne batteri jeg har i.
Skynd dig at købe et nyt batteri ;)
Evt. her:
Bilbatteri Varta E44 77 amp (577 400 078 3162) (varenr: AUDAE44) 1 812,00 DKK + mormor men gratis fragt :-)
Hos Billig Bilpleje
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Hydraulikpumpen - opdatering

Indlæg af MBN »

Hej igen

Efter ca. 14 dage med andet batteri er mit problem kommet igen.

Der er ingen fejlkoder, der er ingen sikringer der er sprunget, lyset tænder i loftet, relæer ser fine og rene ud, oliestanden er som den skal være og alle ledninger i motorrummen er beskyttet i original beskyttelse og bære ikke præ af at være møre.

Når bilen er starten starter pumpen ved ca. 2,9 og stopper ved 4,4 - aflæst i måleblok 20 rude 4.

Mit problem minder en del om denne tråd:

viewtopic.php?f=13&t=4703&hilit=rel%C3%A6+til+hydraulik

Men jeg kan ikke finde et relæ der hedder 373 i Lupoen.

Nogen gode foreslag???
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af Bandit »

Har du prøvet med startkabler igen?
Ulven kommer, ulven kommer
matzen
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons 7. okt 2015 10:59
Geografisk sted: Rødding

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af matzen »

Fik du målt strømmen ud til pumpen, mens der var belastningen på?
Man kan godt låne 12v i ledninger med dårlig forbindelse, men uden at de kan trække en ordentlig strøm. :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af Qaxius »

Jeg har set to mekanikere stå og rive sig i håret over blæseren på en Peugeot 206.
De kunne måle 12Volt på stikket til blæseren og blæseren kørte når de gav den 12Volt direkte t fra batteriet.
Det var krybespænding...

Jeg fandt en brændt 40A sikring på undersiden af sikringsboksen.
De havde lidt røde øre...
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af 383CI »

matzen skrev:Fik du målt strømmen ud til pumpen, mens der var belastningen på?
Man kan godt låne 12v i ledninger med dårlig forbindelse, men uden at de kan trække en ordentlig strøm. :)

Ja du kan godt risikere at måle krybespænding, når der så kommer belastning på trækker du den omgående ned, netop fordi der ikke kan leveres noget strøm.
Det svare til du lægger ledningen du måler på til stel, overordnet.
Det kan skyltes f.eks. skadet isolering på en ledning, støj eller komme af en ledning der er (næsten) helt knækket over f.eks.

Derfor skal du måle spændingen, eller mangel på samme, når pumpen køre, eller forsøger på det og se om den trækkes ned i stedet for at få pumpen til at køre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Svensknøglen
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 25. feb 2011 12:19
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af Svensknøglen »

Hej Alle

Jeg står med samme problem som MBN, og da jeg ikke kan se at der er postet en endelig løsning på problemet, vil jeg gerne fortsætte i denne tråd:

Problem:
Motoren vil ikke starte. Hydraulikpumpen starter ikke, men der er 12v i stikket ud til pumpen - dog hvis jeg måler når hydraulikpumpen er belastet (den står og summer svagt, men pumper ikke) så falder spændingen til 0,06volt. Pumpen kører fint, hvis jeg sætter 12volt direkte til den fra batteriet. Jeg har haft skiftet hele hydraulikpumpeenheden til en anden, men det ændrer ikke på problemet.

Jeg har 1,88volt i clutch travel sensor.

Jeg får 2 fejlkoder, som jeg ikke ved hvorvidt de relaterer sig til det aktuelle problem:
01612: Valve for Clutch Actuator (N255), 36-10 Open circuit - intermittent.
00841: Transmission Hydraulic Pressure Sensor (G270), 35-10 intermittent.

Tyder ovenstående på en løs/dårlig forbindelse et sted i ledningsføringen ? Er der nogle der kan hjælpe mig til hvor jeg starter med at fejlsøge/måle efter for dårlige forbindelser (gerne lavpraktisk / udførlig forklaring) ?

Mvh
Esben
Svensknøglen
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 25. feb 2011 12:19
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af Svensknøglen »

Problem løst

Relæ #53 (nummer 2 fra venstre, øverst) var brændt sammen (se billeder). Der må åbenbart have været en lille forbindelse gennem relæet, således at der kunne måles 12volt ude v. hydraulikpumpen, men for svag en forbindelse til at der kunne løbe strøm nok igennem til at drive pumpen.
Relæ #53 brændt !!!
Relæ #53 brændt !!!
image1.JPG (109.16 KiB) Vist 5885 gange
Placering af relæer inde bag sikringsboksen
Placering af relæer inde bag sikringsboksen
image2.JPG (128.9 KiB) Vist 5885 gange
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af Vyffe »

Fedt fedt fedt, godt du fandt fejlen. Tak for tilbagemelding :-)

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af KMDTHY »

Lækkert med tilbagemeldinger :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
MBN
Indlæg: 72
Tilmeldt: fre 28. sep 2012 08:52
Geografisk sted: 9500 Hobro

Re: Hydraulikpumpen

Indlæg af MBN »

Hej alle

Jeg ved godt at jeg ikke har fået givet en tilbagemelding.
Jeg har haft skilt relæ 53 ad for at se om det var der problemet lå, men jeg kunne ikke se eller måle nogen fejl på relæet.
Jeg har dog siden skiftet det og køre nu igen med det gamle batteri. Da jeg ikke har oplevet problemet siden jeg skiftede relæ 53 må jeg indtil videre gå ud fra at det var der problemet var.
Jeg køre dog stadig med mine hjælpe ledninger, da jeg ikke er sikker, og jeg kan slet ikke fremvise billeder af et brændt relæ i stil med Svensknøglen.
VH
Morten Bo

Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Besvar