Problemer med sædebetræk

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Problemer med sædebetræk

Indlæg af mwh »

Jeg er i gang med at forsøge at afmontere betrækket i vores Lupo, for at få det vasket. Det er mørkt betræk.

Jeg har søgt på forummet, og læse følgende tråde flere gange:
- viewtopic.php?f=13&t=2180
- viewtopic.php?f=13&t=2371&hilit=sædebetræk-
- viewtopic.php?f=22&t=207
- viewtopic.php?f=13&t=580

Indtil videre har jeg fået afmonteret bunden af bagsædet, men jeg har problemer med ryglænet. Så vidt jeg kan forstå, skal ryglænet afmonteres, før betrækket kan komme af. Korrekt? Hvordan gør man det? :)

Hvad med forsæderne? Kan betrækket kun komme af, hvis sæderne afmonteres? Forsæderne har airbags i siderne, så det vil være rart at slippe for at pille sæderne helt ud.

På forhånd tak :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Kim B Olesen »

Ryglænet på bagsædet har jeg ingen erfaring med, det er det eneste jeg ikke har haft i vaskemaskinen ;)
Forsæderne skal ud, ellers bliver det noget op ad bakke for dig 8-) der sidder måske noget plastic du skal fjerne i skinnerne i bunden af bilen !
Ellers sidder der kun en skrue midt i foran sædet, når den er ude kan du skubbe sædet helt tilbage og vippe det lidt op, så sidder der et stik til airbag under hvert sæde der skal skilles ad, så har du sædet ud :)
Husk lige at afmontere en batteripol for en sikkerheds skyld ;)
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af mwh »

Tak for det :) Så slapper jeg lige af med det ryglæn på bagsædet.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Rasbi »

Kim B Olesen skrev:Ryglænet på bagsædet har jeg ingen erfaring med, det er det eneste jeg ikke har haft i vaskemaskinen ;)
Forsæderne skal ud, ellers bliver det noget op ad bakke for dig 8-) der sidder måske noget plastic du skal fjerne i skinnerne i bunden af bilen !
Ellers sidder der kun en skrue midt i foran sædet, når den er ude kan du skubbe sædet helt tilbage og vippe det lidt op, så sidder der et stik til airbag under hvert sæde der skal skilles ad, så har du sædet ud :)
Husk lige at afmontere en batteripol for en sikkerheds skyld ;)
Hvor længe holder de betræk sig fine efter de er blevet vasket? Brugte nemlig noget skumrens på mine forsæder, så de blev pæne men efter en uge var de grimme/nusede igen..
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Kim B Olesen »

Du køber lige en spray med tekstil imprægnering i Tsvansen (til 79 kr så vidt jeg husker) og giver dem inden du tager dem i brug, så holder de rigtigt fint :)
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Rasbi »

Tak for tippet 8-) Det vil jeg prøve en dag..
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Vyffe »

Der er ikke noget problem i, at vaske bagsæderyglænet. Mindes ikke der var noget svært i det?
Men ja det skal afmonteres. Mindes der sidder en hvid nylonklods i hver side som sæddet skal ud af.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Søren »

Og pludselig er jeg glad for at ha kørt med sæde overtræk næsten siden bil køber :lol:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Thore J »

Hmm... synes nu også at det var lige til at adskille sædet...

..eneste problem var da jeg skulle have fjedrene på igen - Der smuttede min fjederkrog og jeg huggende den dybt ind i venstre håndflade :cry:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
mtkn
Indlæg: 84
Tilmeldt: ons 20. okt 2010 19:56
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af mtkn »

Thore J skrev:Hmm... synes nu også at det var lige til at adskille sædet...

..eneste problem var da jeg skulle have fjedrene på igen - Der smuttede min fjederkrog og jeg huggende den dybt ind i venstre håndflade :cry:
Av av.... Ja de sidder godt stramt de kroge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af Mdo227 »

Hvis det minder bare en anelse om et normalt lup bagsæde, så er der nogle plast lister som er kilet ind i bagsæde ryggen, de kan tvinges ud med en flad skruetrækker, men nu har jeg ikke nær-studeret 3l bagsædet så meget
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Problemer med sædebetræk

Indlæg af mwh »

Bagsædet er blevet vasket (mangler stadig ryglænet), og i går vaskede vi betrækket til forsæderne. Der var en stor forskel at se på bagsædet, og forsæderne var endda mere beskidte.

Ved at bruge et stykke snor til at trække i diverse retning var det forholdsvist nemt at montere de forskellige metalstænger med en spidstang. Det største problem var at samle betrækket i bunden af ryglænene.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Besvar