Kim B Olesen skrev:Var det ikke efter grundindstillingen også den kunne starte i stop ?
Er ved at få en FSI registreret
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Er ved at få en FSI registreret
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Er ved at få en FSI registreret
Det kan jeg ikke huskeClayton skrev:Va kost ahhe den1+
Hvad kostede den i Tyskland!?
Den er lige blevet synet og toldsynet i dag. Gik igennem med bravur.
Byt til Brugt.
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Er ved at få en FSI registreret
Hvad koster så'n en i grøn afgift?Riis skrev:Den er lige blevet synet og toldsynet i dag. Gik igennem med bravur.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Er ved at få en FSI registreret
Denne jeg er ved at få registreret har så meget udstyr at den ryger ned på 19,6 km/L derfor bliver grøn ejerafgift, 560,-kr halvårligt. UDEN partikelfilter afgiftAndreasf skrev:Hvad koster så'n en i grøn afgift?
Hvis du finder en "skrabet" model kan du komme over de 20 km/L og derved komme ned på 290,-kr halvårligt. Men jeg vil gerne betale det ekstra for den bekvemmelighed som klima/servo giver.
Byt til Brugt.
Re: Er ved at få en FSI registreret
Så er der udvikling i sagen.
Jeg fik den synes i marts, hvor synshallen sagde de nok skulle værdiansøge den ved skat.dk... Det "glemte" de dog og 2 måneder senere da jeg kontakter dem for at få en opdatering, havde de helt glemt sagen.. ARGH..!!!
Jeg ansøgte så selv, og har i dag modtaget afgørelsen fra skat.dk
De har brugt en lupo 1,4 101hk som grundlag den kører væsenligt kortere på literen end FSI'eren gør, kan det have en indflydelse på afgiften?
Jeg skal af med knap 15.000,- for at få plader på.
Komisk nok fremskaffelse synshallen en straksvurdering da de blev klar over fejlen... Den var på 28.500,- godt jeg ventede.
Synshallen var Esbjerg synshal. Dem bruger jeg så ikke mere. Har lige fået synet og toldsynet en FJ1200 ABS, hos Herning bilsyn, det gjorde de bare godt, nu venter jeg så igen på en afgørelse
Jeg fik den synes i marts, hvor synshallen sagde de nok skulle værdiansøge den ved skat.dk... Det "glemte" de dog og 2 måneder senere da jeg kontakter dem for at få en opdatering, havde de helt glemt sagen.. ARGH..!!!
Jeg ansøgte så selv, og har i dag modtaget afgørelsen fra skat.dk
De har brugt en lupo 1,4 101hk som grundlag den kører væsenligt kortere på literen end FSI'eren gør, kan det have en indflydelse på afgiften?
Jeg skal af med knap 15.000,- for at få plader på.
Komisk nok fremskaffelse synshallen en straksvurdering da de blev klar over fejlen... Den var på 28.500,- godt jeg ventede.
Synshallen var Esbjerg synshal. Dem bruger jeg så ikke mere. Har lige fået synet og toldsynet en FJ1200 ABS, hos Herning bilsyn, det gjorde de bare godt, nu venter jeg så igen på en afgørelse
Byt til Brugt.
Re: Er ved at få en FSI registreret
OK, så blev vi da det klogereRiis skrev:
Thore, jeg har snakket med synsmanden igen. Grunden til at det var nok med typegodkendelsesnummer til din mc, er fordi den ikke er afgiftsbestemt ud fra brændstofforbrug. Eneste sted jeg kunne få de oplysninger er på CoC-dokumentet. Hvis bilen skulle indregistreres som gul-plade bil, ville det heller ikke have været nødvendigt med coc-dokumentet, da den så heller ikke er afgiftsbestemt ud fra forbrug.
Når jeg skriver afgift, er det grøn ejerafgift, der tænkes på.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Er ved at få en FSI registreret
Hvad endte ejerafgiften på har kigget lidt på Mobile der står de til 20,4 med alt udstyret i så må den vel koste 290kr 1/2 årligt
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Re: Er ved at få en FSI registreret
Har du overhovedet læst mit forrige indlæg?homer skrev:Hvad endte ejerafgiften på har kigget lidt på Mobile der står de til 20,4 med alt udstyret i så må den vel koste 290kr 1/2 årligt
Hvis du køber en med alt i udstyr (som jeg gjorde) så ender den på 560,- halvårligt 19,6 km/L
Jeg skrev at afgiften blev knap 15k. Så den kommer ud og trille her efter ferien.
Vh Anders
Byt til Brugt.
Re: Er ved at få en FSI registreret
Jo jo havde læst det
Men jeg fik vist ikke lige udtrykt mig ordenligt.
Det jeg mente hvordan kan skat bare ned skrive km/l ,når den med alt udstyr i tyskland står til 20,4 km/l
Det lugter lidt af han skal ikke slippe så billigt i grønejerafgift vi sætter den lige en klasse ned .
Men jeg fik vist ikke lige udtrykt mig ordenligt.
Det jeg mente hvordan kan skat bare ned skrive km/l ,når den med alt udstyr i tyskland står til 20,4 km/l
Det lugter lidt af han skal ikke slippe så billigt i grønejerafgift vi sætter den lige en klasse ned .
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Re: Er ved at få en FSI registreret
Tror desværre du er forkert på den. På det COC-dokument jeg har modtaget på min FSI'er er den opgivet til et forbrug på 5,1L/100km. Denne opgivelse er individuel alt efter udstyr som bilen er "født" med. Hvis du kan finde en FSI'er uden servo vil den sikkert komme under de 5L/100km som er det magiske tal for at komme ned på de 290,-/halv år.homer skrev:Jo jo havde læst det
Men jeg fik vist ikke lige udtrykt mig ordenligt.
Det jeg mente hvordan kan skat bare ned skrive km/l ,når den med alt udstyr i tyskland står til 20,4 km/l
Det lugter lidt af han skal ikke slippe så billigt i grønejerafgift vi sætter den lige en klasse ned .
Men helt ærligt, (personlig holdning) jeg har intet imod at give 500,- mere om året for at have glæden af servo/klimatronic/elruder osv. Jeg betaler gerne de 560,-
Byt til Brugt.
Re: Er ved at få en FSI registreret
Ok viste ikke det stod på coc dokumentet så giver det mere mening, men man kunne jo godt have skat mistænkt for at prøve at få flere penge ud af bilisterne
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Re: Er ved at få en FSI registreret
Eneste grund til COC-dokumentet skal anskaffes er for at få bilen brændstofforbrug. Så den kan komme i den rigtige afgiftsklasse.
Min synsmand fortalte at man også komme bruge en online beregner, men anskaffelsen af COC-dokumentet normalt ville være i bilen/ejers favør.
Min synsmand fortalte at man også komme bruge en online beregner, men anskaffelsen af COC-dokumentet normalt ville være i bilen/ejers favør.
Byt til Brugt.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Er ved at få en FSI registreret
Præcis det samme for min A2, den er også smuttet lige ned under den "magiske" grænse ifølge det COC dokument jeg har modtaget, og det ved Skat desværre ogsåRiis skrev:Men helt ærligt, (personlig holdning) jeg har intet imod at give 500,- mere om året for at have glæden af servo/klimatronic/elruder osv. Jeg betaler gerne de 560,-
M.v.h. Sussi
-
- Indlæg: 295
- Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:51
- Geografisk sted: Haslev
Re: Er ved at få en FSI registreret
Hej Riis,
Jeg har hentet/solgt en FSI til JP-auto i Havdrup for ca. 2 år siden, jeg mener at Jesper har fået plader på den så prøv evt. at snakke med han om afgiften.
Jeg har hentet/solgt en FSI til JP-auto i Havdrup for ca. 2 år siden, jeg mener at Jesper har fået plader på den så prøv evt. at snakke med han om afgiften.
Husk TDI hvis du vil forbi !
Re: Er ved at få en FSI registreret
Hvor fik du fat i dette CoC dokument?
Nu hvor du har fået den på de danske veje, hvad er faktiske forbrug så på sådan en Lupo FSI ?
Nu hvor du har fået den på de danske veje, hvad er faktiske forbrug så på sådan en Lupo FSI ?
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Er ved at få en FSI registreret
Søgemaskine i ø.h. hjørne er din venreffub skrev:Hvor fik du fat i dette CoC dokument?
viewtopic.php?f=22&t=2339&p=18474#p18474
Sussi
Re: Er ved at få en FSI registreret
Jeg fik CoC dokumentet hos en sød dame hos SMC importøren.
Jeg havde en kamp med FDM, som kun ville give mig Euro 3 mærket.
Jeg havde en kamp med FDM, som kun ville give mig Euro 3 mærket.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior