Er ved at få en FSI registreret

Forummet hvor der snakkes biler
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af VAGtech.dk »

Kim B Olesen skrev:Var det ikke efter grundindstillingen også den kunne starte i stop ?
:idea:
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Clayton »

Va kost ahhe den1+

Hvad kostede den i Tyskland!? :shock:
Hader FB :roll:
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Clayton skrev:Va kost ahhe den1+

Hvad kostede den i Tyskland!? :shock:
Det kan jeg ikke huske 8-)

Den er lige blevet synet og toldsynet i dag. Gik igennem med bravur.
Byt til Brugt.
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Andreasf »

Riis skrev:Den er lige blevet synet og toldsynet i dag. Gik igennem med bravur.
Hvad koster så'n en i grøn afgift?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Andreasf skrev:Hvad koster så'n en i grøn afgift?
Denne jeg er ved at få registreret har så meget udstyr at den ryger ned på 19,6 km/L derfor bliver grøn ejerafgift, 560,-kr halvårligt. UDEN partikelfilter afgift ;)

Hvis du finder en "skrabet" model kan du komme over de 20 km/L og derved komme ned på 290,-kr halvårligt. Men jeg vil gerne betale det ekstra for den bekvemmelighed som klima/servo giver.
Byt til Brugt.
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Så er der udvikling i sagen.

Jeg fik den synes i marts, hvor synshallen sagde de nok skulle værdiansøge den ved skat.dk... Det "glemte" de dog og 2 måneder senere da jeg kontakter dem for at få en opdatering, havde de helt glemt sagen.. ARGH..!!!

Jeg ansøgte så selv, og har i dag modtaget afgørelsen fra skat.dk

De har brugt en lupo 1,4 101hk som grundlag den kører væsenligt kortere på literen end FSI'eren gør, kan det have en indflydelse på afgiften?

Jeg skal af med knap 15.000,- for at få plader på.

Komisk nok fremskaffelse synshallen en straksvurdering da de blev klar over fejlen... Den var på 28.500,- godt jeg ventede.

Synshallen var Esbjerg synshal. Dem bruger jeg så ikke mere. Har lige fået synet og toldsynet en FJ1200 ABS, hos Herning bilsyn, det gjorde de bare godt, nu venter jeg så igen på en afgørelse :D :D
Byt til Brugt.
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Thore J »

Riis skrev:
Thore, jeg har snakket med synsmanden igen. Grunden til at det var nok med typegodkendelsesnummer til din mc, er fordi den ikke er afgiftsbestemt ud fra brændstofforbrug. Eneste sted jeg kunne få de oplysninger er på CoC-dokumentet. Hvis bilen skulle indregistreres som gul-plade bil, ville det heller ikke have været nødvendigt med coc-dokumentet, da den så heller ikke er afgiftsbestemt ud fra forbrug.

Når jeg skriver afgift, er det grøn ejerafgift, der tænkes på.
OK, så blev vi da det klogere :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
homer
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 2. aug 2010 17:26
Geografisk sted: kbh

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af homer »

Hvad endte ejerafgiften på har kigget lidt på Mobile der står de til 20,4 med alt udstyret i så må den vel koste 290kr 1/2 årligt
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

homer skrev:Hvad endte ejerafgiften på har kigget lidt på Mobile der står de til 20,4 med alt udstyret i så må den vel koste 290kr 1/2 årligt
Har du overhovedet læst mit forrige indlæg? :D :D

Hvis du køber en med alt i udstyr (som jeg gjorde) så ender den på 560,- halvårligt 19,6 km/L

Jeg skrev at afgiften blev knap 15k. Så den kommer ud og trille her efter ferien.

Vh Anders
Byt til Brugt.
homer
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 2. aug 2010 17:26
Geografisk sted: kbh

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af homer »

Jo jo havde læst det :D

Men jeg fik vist ikke lige udtrykt mig ordenligt.
Det jeg mente hvordan kan skat bare ned skrive km/l ,når den med alt udstyr i tyskland står til 20,4 km/l
Det lugter lidt af han skal ikke slippe så billigt i grønejerafgift vi sætter den lige en klasse ned .
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

homer skrev:Jo jo havde læst det :D

Men jeg fik vist ikke lige udtrykt mig ordenligt.
Det jeg mente hvordan kan skat bare ned skrive km/l ,når den med alt udstyr i tyskland står til 20,4 km/l
Det lugter lidt af han skal ikke slippe så billigt i grønejerafgift vi sætter den lige en klasse ned .
Tror desværre du er forkert på den. På det COC-dokument jeg har modtaget på min FSI'er er den opgivet til et forbrug på 5,1L/100km. Denne opgivelse er individuel alt efter udstyr som bilen er "født" med. Hvis du kan finde en FSI'er uden servo vil den sikkert komme under de 5L/100km som er det magiske tal for at komme ned på de 290,-/halv år.

Men helt ærligt, (personlig holdning) jeg har intet imod at give 500,- mere om året for at have glæden af servo/klimatronic/elruder osv. Jeg betaler gerne de 560,-
Byt til Brugt.
homer
Indlæg: 30
Tilmeldt: man 2. aug 2010 17:26
Geografisk sted: kbh

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af homer »

Ok viste ikke det stod på coc dokumentet så giver det mere mening, men man kunne jo godt have skat mistænkt for at prøve at få flere penge ud af bilisterne :D
Lupo 3l årgang 2002 sølv udstyr kopholdere og centrallås ikke org. På 6x16" et40 stål med nankang ns-20 165/45-r16 og golf 7 hjulkapsler ,Kommer snart fk gevind
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Riis »

Eneste grund til COC-dokumentet skal anskaffes er for at få bilen brændstofforbrug. Så den kan komme i den rigtige afgiftsklasse.

Min synsmand fortalte at man også komme bruge en online beregner, men anskaffelsen af COC-dokumentet normalt ville være i bilen/ejers favør.
Byt til Brugt.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af sussi »

Riis skrev:Men helt ærligt, (personlig holdning) jeg har intet imod at give 500,- mere om året for at have glæden af servo/klimatronic/elruder osv. Jeg betaler gerne de 560,-
Præcis det samme for min A2, den er også smuttet lige ned under den "magiske" grænse ifølge det COC dokument jeg har modtaget, og det ved Skat desværre også :x
M.v.h. Sussi
smedenaf1972
Indlæg: 295
Tilmeldt: søn 25. mar 2012 19:51
Geografisk sted: Haslev

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af smedenaf1972 »

Hej Riis,


Jeg har hentet/solgt en FSI til JP-auto i Havdrup for ca. 2 år siden, jeg mener at Jesper har fået plader på den så prøv evt. at snakke med han om afgiften.
Husk TDI hvis du vil forbi !
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af reffub »

Hvor fik du fat i dette CoC dokument?
Nu hvor du har fået den på de danske veje, hvad er faktiske forbrug så på sådan en Lupo FSI ?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af sussi »

reffub skrev:Hvor fik du fat i dette CoC dokument?
Søgemaskine i ø.h. hjørne er din ven ;)
viewtopic.php?f=22&t=2339&p=18474#p18474
Sussi
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af Qaxius »

Jeg fik CoC dokumentet hos en sød dame hos SMC importøren.
Jeg havde en kamp med FDM, som kun ville give mig Euro 3 mærket.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
reffub
Indlæg: 107
Tilmeldt: lør 2. maj 2015 07:07
Geografisk sted: Aalborg

Re: Er ved at få en FSI registreret

Indlæg af reffub »

Hvad kan du få den til at køre per Liter?
Besvar