Kinøjser pis

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Kinøjser pis

Indlæg af HolgerA »

Nå, så har jeg fået min lektion i brugen af billige reservedele. P.g.a tidsnød købte jeg et forhjulsleje hos Refako, et sted jeg faktisk handler en del, bl.a. fordi det ligger tæt på og jeg har en god rabataftale. Lejet var af ubestemmelig fabrikat. Da jeg monterede det gled sikringsringen af lejet. Efter at lejet var presset ind ville jeg presse ringen ind med et par skruetrækkere. Sikringsringen var dog lavet af noget meget blødt blik, så det viste sig umuligt. Ringen bøjede sig i alle mulige retninger og det endte med at jeg måtte ta' lejet ud igen. Jeg fik dog pengene retur fra Refako. Et nyt SKF leje blev monteret uden problem.
Derefter kom turen til baghjulene. Et par lejer var blevet købt hjem fra EBay . Straks efter montering begyndte ABS lampe at lyse. Højre baghjul! P.g.a. tidnød kørte bilen en uge med lysende ABS lampe. Nu har jeg lige afmonteret lejet. Det viste sig at magnetringen gik imod ABS sencoren. Heldigvis var sencoren hel men magnetringen var helt smadret. En ring fra et gammelt leje blev monteret og nu kører det igen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kinøjser pis

Indlæg af Kim B Olesen »

Refako plejer nu at være ganske udemærket kvalitet 8-) sikringsringen er jo lavet af snotstål, men hvis man presser den i med det rigtige værktøj er der jo ingen problemer ;) 8-)
Men ja - altid SKF/FAG :mrgreen: :ugeek:
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Kinøjser pis

Indlæg af HolgerA »

Jeg er også godt tilfreds med Refako. De var godt klar over at der var problem med de lejer og jeg fik da også pengene retur uden vrøvl.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kinøjser pis

Indlæg af Kim B Olesen »

Svigerfar købte fjedre til hans Polo 6R der - der er 10 års garanti på de fjedre de har :shock:
Det betyder jo så de holder ca dobbelt så lang tid som de originale 8-) :lol:
Besvar