Grønt mærke

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
duralinox
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 16:14
Geografisk sted: Silkeborg

Grønt mærke

Indlæg af duralinox »

Grønt mærke circus lever i bedste velgående!
I dag modtog jeg data over min bil fra VW i Wolfsburg, så jeg tog glad afsted til bilsyn FDM i Silkeborg.
De slog den op på typegodkendelsen og fortalte at den kunne de ikke give noget mærke, da den ikke var typegodkendt til det.
Viste dem papiret fra VW, men de bad mig gå ind til VW Silkeborg som ligger i samme bygning.
Jeg spurgte FDM om de mente at VW Danmark havde flere oplysninger om min bil end selve VW i Tyskland havde, og ja det mente de!
VW Silkeborg var oprørte over FDM, og fremskaffede en attest fra Miljøstyrelsen hvor kravende for et grønt mærke var opført.
Tilbage til FDM, og ja de kunne se den overholdt kravene, men igen så længe der ikke direkte i papirerne stod at den var godkendt til Euro4 norm så kunne de ikke hjælpe mig!
Kørte ned til Boyesen bilsyn Silkeborg, og fik stort set den samme besked der, dog fortalte de mig at den ikke engang havde et partikelfilter og derfor var udelukket fra at få et mærke. De ville ikke engang give mig et gult mærke fordi det var bilen for gammel til.
Jeg sagde at uanset den ikke havde partikelfilter opfyldte den alligevel euro4 normen, men igen, når ikke det stod direkte i bilens papirer ville de ikke give mig noget mærke!
Jeg prøver lykken i Tyskland og ser om de er mere forstående.
Jan V.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Grønt mærke

Indlæg af sussi »

Det har du misforstået, 3L overholder IKKE Euro4 normen, men den opfylder 100% betingelserne for at få grønt mærke, det er penslet ud tilhudløshed tidligere bl.a. i FAQ.
Det dokumenteres med COC dokumentet ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
duralinox
Indlæg: 69
Tilmeldt: tors 1. sep 2011 16:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Grønt mærke

Indlæg af duralinox »

Jo da, ved godt det er penslet ud, og har også læst alt om det.
Som jeg læser det skal den overholde Euro4 normen for at få et grønt mærke, og det gør den jo, så forstår ikke jeg ikke kan få det?
Efter at have nærstuderet FAQ var jeg overbevist om at det ville lykkes uden problemer da jeg modtog COC dokumentet, men nej!?
Jan V.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Grønt mærke

Indlæg af Vyffe »

Hvis bilen over holder Euro3-D4 eller Euro4 normen, kan man få et grønt mærkat.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Grønt mærke

Indlæg af ph. »

måske det ville være mere nyttigt med en liste i FAQ over dem som gerne vil udlevere et grønt mærke :)
Besvar