Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
lupo75
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:20
Geografisk sted: København

Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af lupo75 »

Hej herinde,

Jeg har en lupo 3l fra slut 2004, og her den seneste tid, har jeg nogle gange forladt min bil med nøglerne i for en periode på omkring 45-60 min. hvilket har resulteret i at bilen er løbet tør for batteri, og jeg har efterfølgende måtte smide strømkabler på batteriet. Dette er sket 2 gange den sidste måned, og den har ellers aldrig drillet udover det.

Det skal lige nævnes at der aldrig har lyst nogen som helst lamper i bilen, og at 3 literværkstedet, hvor jeg altid har fået en god behandling har rådet mig til at skifte batteriet, da han kan se at det er et vag varta batteri som man må formode, at bilen er født med. Så det vil sige at det har holdt i godt 13 år. Så mit spørgsmål er om jeg Skal købe et start-stop batteri til 1500,- kr eller kan jeg nøjes med andet. Det er jo trods alt en gammel bil tiltrods for at bilen kun har kørt 215.000 km. og den sagtens klare mange flere km. men det bliver nok uden mig bag rattet om et par år.

Der står dette på mit nuværende batteri Varta 1J0915105 AG - 12v-80 Ah

Det er vigtigt at nævne at jeg sælger bilen om ca. 2 år. Så spørgsmålet er om et batteri til 1000,- kan gøre jobbet for et par år. :roll:

https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-si ... -586p.html

eller

https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-st ... 1240p.html

I er mere end velkommen til at sende mig nogle links til et batteri køb, hvem ved måske er der nogen som er dygtigere til at hurtigt og finde et batteri.

På forhånd tak for evt. konstruktive kommentare ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af 383CI »

Skift, det er ikke værd at døje med.
Jeg køre med et fra TSvansen, det gør et fint og der er 3 års garanti hvor de bytter uden ????? Hvis du får problemer.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
lupo75
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:20
Geografisk sted: København

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af lupo75 »

383CI skrev:Skift, det er ikke værd at døje med.
Jeg køre med et fra TSvansen, det gør et fint og der er 3 års garanti hvor de bytter uden ????? Hvis du får problemer.

Hvilket et hos Tsvansen kan gøre det...? Der står 80 Ah på det originale!

Hvilket et af disse..?

https://www.thansen.dk/bil/autoreserved ... #Batterier

På forhånd tak
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af sussi »

Jeg ville uden tvivl vælge et Varta Silver Dynamic 12 Volt 77 AH, det holder mellem 5 og 10 år :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af Kim B Olesen »

Det til 699 kr er det der passer på lupoer med batteri i motorrum, så mon ikke også det kan gå på din ;)
lupo75
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:20
Geografisk sted: København

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af lupo75 »

sussi skrev:Jeg ville uden tvivl vælge et Varta Silver Dynamic 12 Volt 77 AH, det holder mellem 5 og 10 år :-)

Hej Sussi,

1. Tror du nedenstående batteri passer i størrelse og mål ned i bagsmækken på en lupo 3l. :)

2. hvad er din umiddelbare kommentar til at batteriet ikke behøver og være et start /stop batteri.

3. hvor mange Ah. skal en lupo som minimum have, for at køre pålideligt :?:

https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-si ... -586p.html

på forhånd tak
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af sussi »

lupo75 skrev:
sussi skrev:Jeg ville uden tvivl vælge et Varta Silver Dynamic 12 Volt 77 AH, det holder mellem 5 og 10 år :-)
1. Tror du nedenstående batteri passer i størrelse og mål ned i bagsmækken på en lupo 3l. :)
AUDAE44 Bilbatteri Varta E44 77 amp (577 400 078 3162) sad i min Lupo, og sidder nu også i min A2
2. hvad er din umiddelbare kommentar til at batteriet ikke behøver og være et start /stop batteri.
Ikke nødvendigt efter min menig, det første sorte Varta der sag i Lupoen, holdt 8-9 år.
3. hvor mange Ah. skal en lupo som minimum have, for at køre pålideligt :?:
70-80 eller deromkring
https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-si ... -586p.html
på forhånd tak
Ps. Silver Dynamic skulle være en klasse bedre end det sorte :-)
PPs. Hvis du UDELUKKENDE kører bykørsel, var start stop måske en god idé, men Lupoen har ALDRIG været en bybil, det er jo en decideret pendlerbil :-) :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
lupo75
Indlæg: 7
Tilmeldt: tirs 6. okt 2015 08:20
Geografisk sted: København

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af lupo75 »

sussi skrev:
lupo75 skrev:
sussi skrev:Jeg ville uden tvivl vælge et Varta Silver Dynamic 12 Volt 77 AH, det holder mellem 5 og 10 år :-)
1. Tror du nedenstående batteri passer i størrelse og mål ned i bagsmækken på en lupo 3l. :)
AUDAE44 Bilbatteri Varta E44 77 amp (577 400 078 3162) sad i min Lupo, og sidder nu også i min A2
2. hvad er din umiddelbare kommentar til at batteriet ikke behøver og være et start /stop batteri.
Ikke nødvendigt efter min menig, det første sorte Varta der sag i Lupoen, holdt 8-9 år.
3. hvor mange Ah. skal en lupo som minimum have, for at køre pålideligt :?:
70-80 eller deromkring
https://www.oliebiksen.dk/shop/varta-si ... -586p.html
på forhånd tak
Ps. Silver Dynamic skulle være en klasse bedre end det sorte :-)
PPs. Hvis du UDELUKKENDE kører bykørsel, var start stop måske en god idé, men Lupoen har ALDRIG været en bybil, det er jo en decideret pendlerbil :-) :-)

Elsker fandme folk, der kan give kontant, og korte og præcise svar, tak skal du have for det. :D Jeg køber det omtalte batteri. Du ønskes en forsat god weekend. :D
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Skal til at skifte batteri...eller hvad siger i..?

Indlæg af Søren »

Er spændt på hvornår mit batteri giver op.. Behøver ikke være i år, :lol:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Besvar