A2 Umulig at åpne

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

A2 Umulig at åpne

Indlæg af olefredrik »

Bilen har stået en stund. Batteri er udgået. Sentrallås så kun lås på førerdør, denne vil ikke tage nøkkelen.
:oops:
Tenker lave et lille hull I bagklap (bakluka) og få fatt I wire til nødåpneren.

Andre bud? :)
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af Skipper »

Hvis du har vejhjælp, så kan de "bryde ind" for dig.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
wizeazz
Indlæg: 94
Tilmeldt: søn 3. jan 2016 05:56
Geografisk sted: Holbæk

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af wizeazz »

Hvis du er en af de få med anhængertræk så kan man ofte slippe afsted med at koble strøm på den vej og låse bilen op.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af olefredrik »

Ville gjerne have anhængertræk :)
Er det mulig å få til A2 3L ?
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af Skipper »

Ja, men i danmark må vi kun bruge den til cykel etc. Ikke anhænger. Måske i gerne må i norge? Det er OK i tyskland og holland
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af doktorfrank »

Jeg tror, at det er muligt at komme om bag frontdækslet med de fire ringe, så du kan komme i motorrummet. Går det galt med plastic'en har jeg et ekstra, som du kan få. Fra motorrummet kan du nok få gas på systemet via hovedkablet på startmotoren.
Hvis det bliver nødvendigt, kan jeg tage foto af, hvor præcis låsepalen er placeret. Men det er selvfølgelig lettere, hvis du kan lure det på en tilsvarende A2.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af sussi »

Du kom først med ideén Frank :-) :-)
Og ja den trænger til en gang fransk vask og strygning ;-)
Dscf0155.jpg
Dscf0155.jpg (88.65 KiB) Vist 7241 gange
Dscf0153.jpg
Dscf0153.jpg (103.22 KiB) Vist 7241 gange
Dscf0154.jpg
Dscf0154.jpg (116.03 KiB) Vist 7240 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af olefredrik »

Tak for bildene! God ide.

(Kan eventuelt sette mig i sofaen og ringe vejhjælp og fortelle en falskhed :roll: og så la de 'bryde ind' i denne deiligt lille dog usædvanlig uvillige vogn. Godt nok min egen goof.)
Vognen er jo flott, med belyst sminkespejl på førersiden og det hele :) så vidt jeg kan huske fra den gang jeg kunne komme ind.

Hmm. Tror det vil være klokt at føre en ladekabel-stik ala Ctek til udsiden når jeg en gang kommer ind.

Det er kun 1.4 der kan ha anhængertræk fra mod 2003, i Norge.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af CJohansen »

Hvad med at kravle under den, og sætte strøm til nedefra??????????
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af doktorfrank »

God ide ... der kræver værkstedsdonkraft (lav) og bukke, så det ulidelige bundskjold kan blive demonteret.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af olefredrik »

Jeg gav den ett sidste forsøk med nøkkel, uden at tro på det (og da går det jo aldrig).
Noen runder med lithium grease og noen timer med sol OG SÅ : mer kraft på nøkkelen enn man vil være bekjændt af :oops: istedenfor at brække istykker gav sylinder pent efter og døren kunne la sig åbne :)

Jeg føler mig en smule dum men ikke så dum som da jeg ikke kunne komme ind :) så da går det jo den riktige vej.

Har du centrallås:
Smør låssylinder jævnlig.
Lav lademulighed udendørs.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af sussi »

Ja både sommer- og vinterklargøring indbefatter smøring og motionering af dørlåse. :D :D
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: A2 Umulig at åpne

Indlæg af olefredrik »

Om man er riktig ille ude så er det en lille mulighed at lave ett lille hull I bagklap, bagenfor nummerpladen, og gå ind med ståltråd.
Lav hullet under høyre skiltlys 5-10cm under skiltlyset gå ind og ned med ståltråd.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Besvar