383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Låst
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af 3liter.dk »

Her er den mail jeg fik af ham umiddelbart efter udskiftningen:

Hey

Tak for sidst, behageligt møde. Kan sgu godt forstå du og dit firma vokser ;-) Jeg måtte efterfylde med godt en halv liter vand på motorvejen da bilen blinkede rødt en sen nattetime, med speederen trykket lidt længere ned end lovligt.
Som nævnt går motoren bedre efter den bliv timet, ingen tvivl om det, ej heller tvivl om den lyder mere ”ubesværet” på motorvej. Forbruget faldt minimalt 0,1 eller noget i den stil, men det er ikke nemt at regne med når jeg ligger hjem med 2900 o/min over 300 km på fartpiloten.
Jeg har skiftet lmmèn det hjalp så til gengæld meget. Fra 4,2 til 3,8 så den beholder jeg. Sender den anden til dig en af dagene. Jeg lavede log over flowet på min 80 hkèr og log på Pers std. Bil. Min flower lidt mere men ikke bemærkelsesværdigt. Jeg vil lige have skruet den defekte på min igen og lavet en graf over den også. Så kan vil sammenligne de 3 og jeg sende selvfølgeligt billeder af graferne til dig.
Alt i alt må jeg jo skylde dig for:

Taktrem ink. Vandpumpe.
Et kødben på gangstelleren, den skifter stadigt meget hårdt, men det kigger Per på.
Et rep. Kit til sprinkler bagpå
En lmm
En bagerste visker.

Det bliver jo så nok det eneste ikke så behagelige minde fra en lørdag på værkstedet ;-)Sidder og er lidt ”stolt” af du viste mig den tillid at lade mig køre uden at betale kontant. Kunne selvfølgeligt ikke dømme om at smutte men alligevel, det er sgu flot. Kom i øvrigt 3 kvarter for sent, men slap for den helvedes runde, sivede bare ind ,-)
Sender du en regning med Posten, som jeg har en aftale med om at smide alle rude kuverter, direkte i skraldespanden, er kontaktoplysningerne:

xxxxxxxxxx xxxxxxxxx
xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx xx
xxxx xxxxxxxxx

Tak for hjælpen

383CI

Og her Her kan i læse mail korrespondancen omkring problemet:


Hej Jesper

Som du husker skiftede du tektrem og vandpumpe på min bil, ved vores behagelige møde for et års tid siden. Ved den lejlighed mente jeg bilen var lidt for sløv, men den km til at gå bedre efter timiningen af remmen.
Vandpumpen var som du sikkert også husker, jo desværrre utæt, men blev skiftet og remmen genanvendt. Alt sammen meget fint. Nu er problemet så at bilen er blevet langsomt sløvere og sløvere, samtidigt med forbruget er vokset til temmeligt meget for meget. Der er skiftet kat, og diverse filtre, forbruget er ca. 24 km/l ved meget meget pæn kørsel og bilen skal somme tider helt ned i 3. gear for at kommet op af bakker. Ikke tilfredsstillende. ERG ventilen er renset med minimal ændring som resultat, turbo tryk helt ok.
Problemet er, tror jeg, at efter remmen er afmonteret er timingen gået skridende galt. Nu står tallet på 7,7 hvor absolut maks jo er 3 Det er ikke godt og passer jo med de symtomer som den har. Hvis ikke ventilerne åbner og lukker på det rigtigt tidspunkt vil den jo ikke kunne køre som den skal.
Nu er spørgsmålet så hvad jeg og vi gør???
Jeg ser frem til at høre fra dig snarest.

Med venlig hilsen

383CI


Hej,

Vi må jo have den kigget efter, hvornår du herovre igen?




Med Venlig Hilsen
JP-Auto ApS


Som beskrevet har jeg ikke nogle planer på øen, men kan da lave det Hvad siger du til torsdag d. 2 over middag?


/ 383


Hej igen Hr.

Damn, så lige d.2 er kristi flyvedag og dermed helligdag, hvad med en af de andre dage i næste uge? Så må du selv bestemme, så du kan få det til at passe, men gerne over middag, så jeg kan slippe for den satans Vejle bor lige når det er allerværst og for at skulle alt for tidligt op. Bilen er temmelig træls at køre I, jeg sammenlignede den med Pers der ikke er tunet, og dan var faktisk hurtigere og trak bedre. Men dens timing står også på 0,2 så den er helt skarp.

/ 383CI


Hej hr. Jev

Idet jeg jo ikke har hørt fra dig kombineret med min bil faktisk var temmelig træls at køre I, ja så har jeg desværre set mig nødsaget til at søge andre veje, og må erindre om du havde en oplagt mulighed med frit valg af dag endog.
Det korte af det lange er jo at bilen endte med at have en timing på 7,7 efter at have fået skiftet tandrem og senere udskiftet vand pumpen over hos Jer. Bilen brugte alt for meget brandstof og var usigelig træls i optræk og kraftoverskud, eller mangel på samme, og lød temmeligt anstrengt. Specielt efter udskiftningen af vandpumpen hvor mekanikeren jo satte den gamle rem på igen, og sikkert ikke har timet den bagefter.
Nu er remmen så udskiftet, på trods af den stadigt havde 40.000km. tilbage og knasten timet til 0,6 i forhold til de 7,7 der var udgangspunktet. Ved den operation havde jeg samme oplevelse, om end noget stærkere, end da du timede remmen første gang, personligt. Bilen kom til at gå noget bedre og mindre anstrengt. Bilen har fået Bel Aid i 2 omgange både i tank og indsug. Jeg har, forgæves skiftet katalysator, luftmassemåler og renset ERG ventilen, med minimal forbedring, inden udskiftningen og timingen af remmen. Bilens forbrug ved fuldstændigt samme kørselsmønster er gået fra, meget højt sat 23 km./l til 26 km./l målt ud fra trip tæller og påfyldt mængde diesel. Set over de 50.000 km. Bilen har kørt siden besøget har forbruget således været, 2174 liter kontra 1923 liter altså et merforbrug på 250 liter hvis vi regner med udsvinget i sæson forbruget er i samme forhold.
Forbedringen kom først da knastakslen blev timet korrekt. Altså må jeg konstatere at et års frustration over bilens manglende træk og for store forbrug lå i timingen, eller mangel på samme, som jeg mener I har ansvaret for.
Jeg har billeder og videoer af timingen og præstationer før og efter operationen, så der burde ikke være nogen tvivl over hovedet .
Spørgsmålet er nu om det ikke er oplagt for Jer nu at yde en passende kulance, som jo efter min overbevisning burde, som minimum, svare til mine merudgifter til tabet på den gamle rem, ny rem og den ekstra diesel, eller en refusion af min faktura for den oprindelige udskiftning af taktremmen.
Dette vil jeg selvfølgeligt lade op til Jer som værksted, men vil jo nok alligevel forvente at en af Danmarks mest omtalte og anderkendte 3L mekanikere anderkender ansvar og ønsker sagen løst mindeligt.
Jeg glæder mig til at høre fra dig senest fredag d. 17/6 2011

Med venlig hilsen

383

Hej,

DET lyder godt nok MEGET mærkeligt da man slet ikke KAN skifte/afmontere tandremmen uden at time den rigtigt når man vel at mærke bruger det rigtige værktøj som vi ALTID gør. Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen, men vil lige snakke med Kasper om det på tirsdag, til en anden gang så ring til mig i vores telefontid så skulle vi nok have fået sat en dato fast til at udbedre det, jeg er selv ude fra kontoret igen og skruer selv som da vi startede og derfor er der langt imellem jeg har tid til at besvare mails.

Hvad er årsagen til at i har udskiftet remmen og ikke bare rettet den ind?


Det korte af det lange er at vi jo skal blive enige omkring et eller andet, jeg vender tilbage når jeg lige har talt med Kasper omkring det hele.




Med Venlig Hilsen
JP-Auto ApS



Jeg har ikke glemt dig, vender lige tilbage senere eller i morgen.



Med Venlig Hilsen
JP-Auto ApS


Hej 383,

Jeg har tænkt lidt over det og også talt med Kasper, han siger at det eneste han kan sige i forhold til dette er den naturligvis er blevet udskiftet på samme måde som han altid gør = den rigtige.

Da Kasper jo konstaterede at der i sin tid ikke var eller kunne have været kølervæske på tandremmen vælger jeg at tro det kunne have været løst med en efterjustering som MAX ville have taget 15minutter for en som ved hvordan dette gøres.

Men jeg vil alligevel tilbyde at kreditere den arbejdstid du har betalt for udskiftningen af tandremmen og det gør jeg fordi jeg ikke syntes du kan være tjent med ikke at få svar inden for kort tid når du kontakter os på mail eller telefon og derfor har været nød til at bruge en anden til at justere noget vi burde gøre på garanti.


Vh Jesper.


Hej Jev

Hmm, det er jeg ked af, jeg går ikke efter penge, men allene mit ekstra brandsstofforbrug som følge af Kaspers rigtige montering har jo kostet mig i omegene af 2500kr. Jeg respektere din beslutning om at stå bag din ufejlbare medarbejder, men jeg er bestemt ikke ude på at give nogle skylden eller andet. Hvis jeg skulle have været over til Jer og have den justeret ville det så have kostet over 1000 kr. mere, foruden tiden og irretationen over at have kørt i en bil der ikke fungerede ordentligt i næsten et år.
På den baggrund er jeg ikke tilfreds med dit tilbud, som jeg hermed gerne vil afstå. I stedet vælger jeg at samle al dokumentation i en lang rapport, offentligtgøre den og forhøre mig hos fdm, hvad dem mener. Jeg ville gide dig en chanche for at holde mig skadesfri og vise den gode vilje inden, men kan forstå du mener jeg er galt på den. Jeg har aldrig været for fin til at hverken rode eller skælde ud, tænk på mine beretninger om VW og Mercari, alle veldokumenterede. Således vil jeg også gå lidt videre, mod min vilje, men denne historie, men jeg sender dig rapporten i løbet af næste uge.


Med venlig hilsen

383



Hej 383,

Nu syntes jeg helt ærligt ikke du er rimelig, det er muligvis min skyld din timing ikke er som den skal være, og jeg havde naturligvis rettet dette hvis du var kommet til mig, derudover havde jeg da betalt dine transport udgifter i forbindelse med dette når vi havde konstateret den stod forkert. Det ved du og det ved ALLE andre der kommer hos mig også at jeg aldrig havde stillet spørgsmål ved. Jeg vil aldrig løbe fra en reklamation.
At du venter et år kan vi vel trods alt godt blive enige om ikke er min skyld? At du vælger at skifte en del andre ting er vi vel også enige om jeg ikke bærer skylden for?
Jeg håndtere jo netop sagen som om at der ER sket en fejl og det er derfor jeg tilbyder dig at kreditere tiden.
Jeg har jo ikke en chance hvis folk bare kører videre og så forlanger at jeg skal betale i den anden ende sådan hænger Garantien/reklamationsretten trods alt ikke sammen.
Jeg mener stadigvæk bare den rem skulle have været rettet ind og så ellers ikke lave et større nummer ud af det.
Du må da kunne se at jeg skal have muligheden for at rette fejlen? og at jeg ikke skal betale for at du venter med at få fejlen retten?
Jeg vil ikke afvise der har været veldokumenterede sager fra dig af vedrørende andre værksteder, men jeg syntes helt ærligt ikke der er nogen sammenligning i dette da jeg omgående ville have rettet fejl hvis du var kommet til mig.

Mit sidste tilbud er at kreditere den fulde udskiftning af tandremmen, dele og tid.

Tager du ikke imod dette må jeg jo tage den negative omtale og forsvare mig bedst muligt og så ellers bare tage de tæsk det medfører. (du har IKKE en sag hos FDM det GARANTERE jeg, jeg har jo på intet tidspunkt afvist at udbedre fejlen og har ikke været andet end venligt indstillet overfor at undersøge din vogn)
Jeg vil jo i tilfælde af du hænger mig ud ikke være den første og nok heller ikke den sidste, dem du tidligere har hængt ud har da overlevet og det må jeg jo så også prøve på at gøre.

Lad mig høre hvad du syntes om det.


Vh.
Jesper.


Hej igen

Hermed som lovet min beskrivelse, blandt andet til Lupo sidens læsere og deltagere, og til FDB og hvem ellers der måtte have interesse. Jeg har, med vilje, ikke læst din sidste mail da jeg ikke ønkser den skulle have indflydelse på min beskrivelse, samt det faktum at du jo, efter at have tænkt over sagerne, jo må være kommet frem til et svar og en mening du står ved. Dog vil jeg læse det, inden jeg smider beskrivelsen på lupo siden og linker til den fra min signatur. I denne signatur står såmen allerede en lille appetitvækker

Med venlig hilsen
383

Hej 383,

Der er ALDRIG nogen herfra der har sagt vi ikke kan lave fejl, dette har jeg aldrig et eneste sted påstået hverken på nettet eller andre steder.
Da du mailede til mig omkring problemet fik du svar tilbage at du skulle ringe fordi jeg ikke har tid til at besvare e-mails, dette har du ikke gjort og jeg er altså nød til at have mulighed for at rette fejlen.
jeg tror mere dette bunder i at du hele tiden har ønsket at ”fange” mig i en fejl, alle har efterhånden fået en tur på Lupo klub af dig, og jeg tor også folk godt kan se hvor der virkelig er lavet decideret svineri og så hvor kunden ikke selv har været interesseret i at få rettet eventuelle fejl.

Selvfølgelig kan jeg ikke betale for de ting dig og dine kammater har udskiftet og heller ikke for din ekstra diesel, havde du kommet til mig med den timing så havde vi da rettet dette, jeg har aldrig nogensinde diskuteret en reklamation og havde heller ikke gjort det med dig. Men der skal også være bare lidt rimelighed til.

Havde du ringet til mig havde du fået rettet eventuelle fejl.





Med Venlig Hilsen JP-Auto ApS
SÅ skrev jeg til ham på 3L forum:

Hej, jeg har sent dig en mail men er lidt i tvivl om hvor jeg har sendt den fra og for den sags skyld også til men det var vist en 383charger konto.....
Her er hvad han skrev til mig på 3L forum:

Du har fuldstændigt ret, jeg har ikke læst den. I mit univers ændre det intet hvad du mener, og du beskrev jo du havde tænkt en del over det og fordi jeg har en anden mening end dig, tjaaaa. Det bør jo ikke ændre din.
Du er meget velkommen til at lave en tråd om det du kalder mellemværende. Jeg har ikke et sådan, på samme måde som jeg ikke f.eks. har et mellemværende med VW Randers der sendte mig på gaden med en manglende fjeder i bagbremsen. De nægtede også i første omgang af have lavet fejl, da de skilte dem ad på min foranledning. De var som de skulle være, men kom på bedre tanker da jeg viste dem billeder af deres lort. Den historie misser jeg ikke en lejlighed til at fortælle, hvad der er forskel på den og så historien om taktremmen har jeg svært ved at se.
Det er menneskeligt at fejle, men at nægte eller undvige er direkte dumt. Det er jo uomtvisteligt at min bil kørte af lort, uomtvisteligt I havde lavet remmen og det var den der stod forkert, selvom arbejdet var udført korrekt som du fastholdt. Jeg har ikke rørt maskinen, så det må have været guddommelig indgriben.
Men igen, lav en tråd, så giver jeg igen i den, hvis du ønsker vi skal inddrage hele verden I det du kalder mellemværende. Ligegyldigt hvad vil jeg altid og uden undtagelse referer til sagen ved en hver lejlighed, og måske lige pludselig lave den tråd du snakker om.
Jeg kalder det endnu en historie der bekræfter min signatur og jeg ikke vil undlade at fortælle, også her. Bemærk lige jeg ikke bruger dit navn, for satan hvor er det dårlig stil fra din side af bruge mit rigtige navn i tråden. Helt vildt dårlig stil, men det kan du selvfølgeligt ikke vide så lidt som du beskriver du har tid til at sidde foran computeren og. f.eks. besvare mails. Men jeg har bemærket du har fåt vældig fin tid til at deltage på luposiden igen, sikkert for at skaffe sympati og opretholde status i forhold til dine tiljublende kunder på siden. Bemærk jeg aldrig har brugt hverken dit nick eller rigtige navn, så jeg var tæt på at blive chokeret, men det er jo så ikke første gang i denne sag jeg bliver det.

/ 383Ci

Til det svarede jeg:

Jeg vidste ikke dit navn var hemmeligt, så havde jeg aldrig skrevet det.
Du kan kraftedme ikke give mig skyld for ikke at ville stå til ansvar for noget , når du ikke vil tage imod det jeg tilbyder dig. Du er en kværulant som ikke KAN gøres tilfreds.
Jeg er på lupoklub nu for første gang i lang tid fordi jeg har ferie og derfor tid til det.
Jeg har lavet en sammensætning af hele vores korrespondance i denne sag og jeg tror faktisk at 9 ud af 10 vil give mig ret i at du er riv ravende galt på den det er jo helt ude i hampen den opførsel du har her.
jeg tror det bunder i at du er for stolt til at tage imod mit tilbud.
Hvis du ikke er interesseret i en løsning så gider jeg ærligt talt ikke bruge mere tid på det.!
Og SÅ hans svar:


Hej igen

Jamen jeg er ikke interesseret i dit tilbud om timeløn for at lave bilen. I mit univers svare det til olien løber af som følge af en bund prop i påstår at have fastspændt. Motoren brander af og du tilbyder at betale for at får skiftet olien, men hvad med motoren der er stået af? Den er der intet ansvar for proppen var jo spændt fast.
Det er påfaldende det lige falder sammen med sagen om min taktrem du får tid, set i det lys du slet ikke havde tid til at tjekke mail for et stykke tid siden, men der er helt sikkert mange der vil blive taknemlig for du deltager på siden igen.
Som jeg sendte mit syn på sagen inden jeg evt. offentlig gør den, syntes jeg du skylder mig at se det du har lavet.
Jeg kan ikke se hvordan jeg kan være galt på det, set i det lys min bil har kørt ringe og brugt alt for meget brandstof efter at have været ved Jer. Det kan vel kortes ned til om det er for meget at forvente bilen er iorden når du som værksted bryster dig af af være specialist og at du som en af de eneste finder det nødvendigt at time remmen. Er det for meget at forvente den så er timet korrekt? I det tilfælde har du ret i jeg er galt på den. I det tilfælde jeg kunne forvente bilen var i orden er min opfattelse en anden.
Jeg er bange for du kommer til at bruge lang tid på det her for jeg kan på absolut ingen måde forventes at forholde mig i ro. Kvaulant eller ej, kan jeg forvente bilen er iorden eller ej?

Med venlig hilsen
383


Her svarede jeg ikke længere da jeg ikke mener det fører noget godt med sig.



Han skrev dog endnu en:

Apropos' stolt. Det kunne jo også være du og I var for stolte ti at erkende der er gået noget galt og ikke ønskede at jeg skulle kunne gå og sige jeg havde en sag hvor 3liter havde fejlet.
Det tror jeg nærmere er tilfældet, men det ville nu ikke have været så slemt i min verden. Det der er slemt er ikke at erkende og rydder op. Det er det jeg har en kæmpe anke imod, ikke den gik galt, fo rærligt talt. Hvis ikke I skulle have ansvaret hvem skulle så? Hvad hvis dem rem i havde genbrugt var sprunget i stedet for, havde jeg så fået en ny rem, men måtte selv finde en motor? For mig ser det sådan ud, for hvordan så med erkendelsen af at det ikke havde været så smart at genanvende remmen?
Men du syntes nok jeg er ude i hampen fordi jeg lægger mere retorik i det end lige umiddelbart kan forstås.

Med venlig hilsen

383
_____________________________________________________________________________________________________________________________SLUT


Jeg vil lade jer selv tage stilling, det pisse ærgeligt det skal gå sådan men jeg er nået dertil hvor jeg simpelthen ikke tror man kan nå frem til noget fornuftigt med manden.
Senest rettet af 3liter.dk fre 29. jul 2011 11:32, rettet i alt 1 gang.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af 3liter.dk »

Og her Mr. 383CI´s redegørelse:

Hermed min beskrivelse af oplevelserne i forbindelse med udskiftning og timing af taktrem på et her meget anderkendt værksted.
Alle udsagn i denne beskrivelse er selvfølgeligt veldokumenterede, regninger, mails, billeder og video. Beskrivelsen er udelukkende byggende på egen erfaringer og en sag mellem mig og det værksted, jeg mener fejlbehandlede min bil. Dog mener jeg det er vigtigt at det ikke kun er VW og perlestensmekanikere der risikere at få beskrevet uforståelige hændelser af skeptiske kunder.
Absolut ingen andre kan drages til ansvar eller til grund for mine udtalelser.
Ansporet af den megen snak om skift at taktremme og timingen af dem her på siden for et års tid siden, samt det faktum at min bil snart ramte 360k km. Valgte jeg at prøve om jeg kunne mærke forskel efter en sådan timing. Det kunne jeg bestemt, desværre viste det sig at være til den dårlige side, set over tid. Jeg husker ikke den fuldstændigt krystalklare historik, men i hovedtræk er historien sådan her.
Jeg skulle i anledning af konfirmation i den anden enden af landet, alligevel i umiddelbar nærhed af en meget anderkendt Lupo værksted. Efter aftale holdt dette værksted åbent den dag jeg alligevel var i nærheden og udskiftede takremmen og vandpumpen samt foretog en timing af knasten og lidt andre småting. Alt sammen på regning og i skønneste orden. Jeg deltager i konfirmationen og køre senere de +300 km. Hjem mest af motorvejen. På vejen blinker min kølevandsindikering og jeg stopper på nærmeste resteplads og efterfylder med vand, og fortsætter hjemkørslen i en bil der køre en smule bedre end før remmen blev udskiftet, og altså inden timingen.
I løbet af den næste tid efterfylder jeg kølervæske et par gange, men en smule skepsis. Det har aldrig været nødvendigt før, jeg har kørt næsten 300k af bilens 365k km. I bilen og kølervæsken er blevet udskiftet men det har aldrig været nødvendigt at efterfylde.
Et stykke tid senere er skjoldene pillet af motoren og jeg og vi ser der løber en smule kølervæske ud af den vandpumpe værkstedet skiftede. Jeg kontakter værkstedet der indvilger I at skifte den på garantien næste gang jeg er i nabolaget.
Jeg husker ikke helt om det er før eller efter denne udskiftning bilen begynder at blive lidt sløvere, bruge lidt mere diesel og gå en smule mere anstrængt, men det sker i hvert fald et sted i forløbet, og bliver kun værre.
Sagen er den at jeg skal hjælpe som frivillig til et stort anlagt racerløb for klassiske biler, så i den forbindelse kommer jeg så igen i værkstedets nabolag. Jeg køre selvfølgeligt forbi og får vandpumpen udskiftet som aftalt.
I denne forbindelse genanvendes taktremmen, hvilket værkstedet ikke lægger skjul på, men ellers ser jeg ikke hvad der sker eller udføres på bilen. Jeg sidder på kontoret og drikker kaffe.
Over tid bliver bilen sløvere og sløvere, bruger mere og mere brandstof. Jeg er faktisk i tvivl om det ikke skete allerede efter udskiftningen af remmen første gang, men husker det ikke helt skarpt. Jeg forbinder dog ikke tingene med hinanden og får en ny luft masse måler med fra værkstedet anden gang jeg er der, da jeg mener symptomerne på bilen lugter meget af den er defekt. Jeg kan ikke helt tjekke tallet fra måleren med vagcom, da min bil jo er pumpet til ca. 80 hk men den er snigende begyndt at køre som den ikke er det alligevel.
Hjemvendt med ny vandpumpe og lungerne ødelagt at benzinos fra de klassiske biler, skifter jeg luftmasse måleren og sender den anden retur med posten til værkstedet. Denne udskiftning giver absolut ingen forandring i bilens køreegenskaber eller det fortsat for høje brandstofforbrug.
Jeg acceptere den køre lidt dårligt, men kan ikke forstå det. Turbotryk er fint, lmm signal fint, men bien bruger for meget og er for sløv.
Der er en smule forskel på optrækket når udstødningen på bilen nar den er spændt løs på bagsiden af turboen. Katalysatoren er næste bud, bilen har rundet 380k km. Så der er pustet noget udstødning gennem denne. Jeg kontakter en bekendt her i nabolaget jeg vad har flere Lupo`s stående og henter en brugt katalysator derude. Den bliver udskiftet, men forskellen er tæt på ikke eksisterende. Altså var det heller ikke katalysatoren der var årsagen til bilen køre ringere end en standard vogn og bruger mere brandstof. Der kommer lidt for meget udstødning bagud i indsugningen, så ERG ventilen ryger af og bliver grundigt renest. Ej heller det hjælper en pind.
Nu er der jo gået en del tid, bilen køre langt, ca. 50k km. Om året og frustrationen er temmelig stor. Nu er der så, her på siden, debat om ”man” kan se timingen af knasten udlæst med vagcom. Jeg er ikke i tvivl om min står rigtigt, det er jo udført på et værksted der bryster sig at af have det rigtige værktøj, gør tingene rigtigt og er meget anderkendte. Tvivlen nager dog lidt. Hvis ventilerne åbner og lukker lidt forskudt vil bilen jo få åndenød og dermed trække og køre dårligere.
Jeg finder omtalte måleblokke for knastens timing. DAMN stor var min forundring, der var sgu en oplagt fejlkilde. De værdier der skal ligge mellem -3 og 3 ifølge redme filerne der følger med vagcom ligger på min bil på 7,7 ja du læste rigtigt 7,7 på en bil der er timet af anderkendt værksted og burde ligge på 0 så er jeg sgu klar over fejlen er fundet. Bilen kan ikke trække vejret, på forståeligt dansk. Desværre er der ikke tid til at begynde at rode med det samme dag.
Specielt en bakke på vejen mellem Hobro og Skive giver bilen store problemer, den døjer med at trække ordentligt og må ned i 4. eller helt ned i 3. gear med 100km./t så for en sikkerheds skyld køre jeg ud og tagen er tur hen afvejen mens jeg optage turen på video, for at se om det er anderledes når timingen bliver rettet til igen.
Jeg kontakter værkstedet på mail for at finde en løsning. Der er lang svartid og da svaret kommer bliver jeg forhørt om hvornår jeg næste gang er i nærheden, for selvom forståelsen af problemet er meget lille vedgår ”man” at der skal kigges på tingene. Jeg tilbyder at køre derover en valgfri dag i ugen efter, men høre absolut intet tilbage.
Herefter vælger jeg, sammen med en amerikanerbil kammarat selv at gøre noget ved sagerne. At skifte taktremmen der nu har kørt 50k. km. Og forsøge at time den korrekt på de mærker der er.
Det lykkes at ramme en timing på 0,6 og bilen køre nu markant bedre, ca. 3 km./ l længere og køre nu igen på alle områder bedre end en ikke tunet.
Jeg beretter denne historie til værkstedet der lover at vende tilbage med en forklaring og et eventuelt tilbud om kulance. Eller som værkstedet beskriver, vi skal jo finde ud af et eller andet. Personligt har jeg foreslået en tilbagebetaling af regningen for udskiftningen af taktremmen i første omgang.
Alene mit merforbrug i diesel udregner jeg meget forsigtigt til 2500kr. over de 50k km. Bilen har kørt. Så er der katalysatoren og luftmassemåleren, men dem holder jeg udenfor. Endeligt er der irritationen over bilen har kørt træls, men den er jo ikke målbar.
Det var sikkert ikke nødvendigt at skiftet remmen, den kunne sikkert være timet uden, men den havde jo kørt 50k km. Så for en sikkerheds skyld skiftede vi den, nu vi var i gang med at finde mærker og lukke op.
Stor var/er min forundring da der kommer svar fra værkstedet. De fastholder at udskiftningen af remmen, både første og anden gang er udført fuldstændigt korrekt og at jeg ikke burde have skiftet remmen, men ladet dem time den på garantien. Min forundring bliver ikke mindre af at jeg jo netop tilbød dem selv at rette fejlen og endog at komme på en valgfri dag. Netop dette at jeg ikke havde modtaget svar rettidigt anføre værkstedet som den eneste grund til at de ser sig store nok til at betale timeløn for udskiftningen af remmen jeg foretog sammen med kammeraten. Man vælger at se fuldstændigt bort fra det faktum min bil har kørt træls i næsten et år, at jeg har skiftet det ene og andet for at finde fejlen jeg aldrig drømte om kunne henføres til det anderkendte værksteds fejl og at alene det ekstra dieselforbrug beløber sig til 2500 kr. Dette tilbuds vælger jeg at afstå og mener ikke at have mere at snakke med værkstedet om fremadrettet.
Udskiftningen af remmen er udført korrekt er værkstedets ræsonnement. Hvordan timingen så kan ende på 7,7 er der ingen forklaring på.
En mekaniker jeg snakkede om i anden forbindelse mente remmen kunne have givet sig i forbindelse med den kølervæske der løb ud da vandpumpen var utæt. Remmen blev jo genanvendt, men også dette bud blev slået hen som værende utænkeligt fra værkstedes side. Mekanikeren der foretog udskiftningen af vandpumpen havde jo set der ikke var kommet væske på remmen.
Igen, værkstedet og mekanikerne har udført arbejdet korrekt er resuméet.
Jeg ser således ingen anden mulighed eller anledning end der er sket en guddommelig indgriben i min bil, da dem kom til at køre træls. Da den så kom til at køre som den skulle hjalp det at arbejdet blev udført med samvittighed.
Desværre kan guderne så også fejle er mit ræsonnement!!
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af KMDTHY »

Ja 383CI har altid været god for en omgang diskussion.

Dog lyder det til i har skudt ved siden af hinanden.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
magnussen
Indlæg: 237
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 09:55
Geografisk sted: nordsjælland

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af magnussen »

hmmm ja ikke alle kan gøres tilfredse.....

Min lupo kommer stadig til 3liter.dk og får skiftet T-rem........


ikke for at blande mig for meget, men 3liter.dk har gjort hvad han burde i denne sag.
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af ph. »

[quote="magnussen"]hmmm ja ikke alle kan gøres tilfredse.....

quote]

...ikke alle der vil gøres tilfredse
eller måske de er mere tilfredse når de har noget at være utilfredse over
jeg ved det ikke

men det er da tankevækkende at gennemlæse #2 krydre det med info fra #1 og holde det op mod 383ci's "faste tekst" signatur eller hva det nu kaldes

man kan så vælge at brække sig af grin eller harme men mage til frelst ... skal man vist lede længe efter for at finde
#Bemærk jeg aldrig har brugt hverken dit nick eller rigtige navn#
Hmm nææh men hvis man følger bare lidt med herinde kan man næppe være i tvivl om hvilket "meget anerkendt Sjællandsk værksted" på Sj. du henviser til ;)
din Holdning til 3literværkstedet har været åbenlys længe så dem har du NÆPPE besøgt
du har selv tidligere skrevet at du har aftalt tid til remskift hos jev...

undrer mig dog over at du farer i flint over at jev bruger dit fornavn En gang i en tråd
på Smallblock er du flere gange nævnt med fornavn og enkelt(e) også med efternavn
så hvor "hemmeligt" du mener dit navn bør være ved jeg ikke men...
Senest rettet af ph. fre 29. jul 2011 09:43, rettet i alt 3 gange.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af 383CI »

Hmm, det er da med en smule bedrøvelse jeg nu ser privat mail offentliggjort. Det er dårlig stil i mit univers, i øvrigt er det jo slet ikke det hele der er der, alle mails, videoer af bilens træk osv. er jeg ikke med til at understøtte min påstand, men fred med det.
Jeg har netop ikke, af hensyn til freden, lagt beskrivelsen her på siden, men nu må jeg jo så gå ind i det med næb og klør.
Jev ville vist også lave en redegørelse for det, det bliver spændende at se den.
Igen bemærker jeg jo det fantastiske forsvar der er for netop 3liter. Det opstår aldrig når VW har lavet noget lort, eller for den sags skyld andre.
Jeg gider ikke finde mails lige nu der dokumentere at jeg kunne få timeløn for at fikse den. For mig at se svare det ti lat give mig brugt olie til en motor der er brand af som følge at forkert olie påfyldt at et ansvarligt værksted.
Jeg er skide lige glad med pengene, det er stilen og flugten fra ansvar kjeg angriber. Om det så er marcari, VW eller 3Liter der gør det, gør ingen forskel for mig, men åbenbart for det sædvanlige jubelkor herinde!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af 383CI »

Så må jeg jo lige klippe klistre som en gal. Vi tager den fra en ende af
Her er den mail jeg fik af ham umiddelbart efter udskiftningen:

Hey

Tak for sidst, behageligt møde. Kan sgu godt forstå du og dit firma vokser Jeg måtte efterfylde med godt en halv liter vand på motorvejen da bilen blinkede rødt en sen nattetime, med speederen trykket lidt længere ned end lovligt.
Som nævnt går motoren bedre efter den bliv timet, ingen tvivl om det, ej heller tvivl om den lyder mere ”ubesværet” på motorvej. Forbruget faldt minimalt 0,1 eller noget i den stil, men det er ikke nemt at regne med når jeg ligger hjem med 2900 o/min over 300 km på fartpiloten.
Jeg har skiftet lmmèn det hjalp så til gengæld meget. Fra 4,2 til 3,8 så den beholder jeg. Jeg har skiftet LMM igen som følge af det for store forbrug og det faktum de 600 en standdard bil skal flowe ikke er ti lat regne med når bilen er pumpet. Sender den anden til dig en af dagene. Jeg lavede log over flowet på min 80 hkèr og log på Pers std. Bil. Min flower lidt mere men ikke bemærkelsesværdigt. Jeg vil lige have skruet den defekte på min igen og lavet en graf over den også. Så kan vil sammenligne de 3 og jeg sende selvfølgeligt billeder af graferne til dig.
Alt i alt må jeg jo skylde dig for:

Taktrem ink. Vandpumpe.
Et kødben på gangstelleren, den skifter stadigt meget hårdt, men det kigger Per på.
Et rep. Kit til sprinkler bagpå
En lmm
En bagerste visker.

Det bliver jo så nok det eneste ikke så behagelige minde fra en lørdag på værkstedet Sidder og er lidt ”stolt” af du viste mig den tillid at lade mig køre uden at betale kontant. Kunne selvfølgeligt ikke dømme om at smutte men alligevel, det er sgu flot. Kom i øvrigt 3 kvarter for sent, men slap for den helvedes runde, sivede bare ind ,-)
Sender du en regning med Posten, som jeg har en aftale med om at smide alle rude kuverter, direkte i skraldespanden, er kontaktoplysningerne:

Det er fuldstændigt korrekt, bilen virkede da den kom fra værkstedet. Fejlen/fejlene opstod, som beskrevet senere.

Hej,

Vi må jo have den kigget efter, hvornår du herovre igen?

Med Venlig Hilsen
JP-Auto ApS

Som beskrevet har jeg ikke nogle planer på øen, men kan da lave det Hvad siger du til torsdag d. 2 over middag?

Det fik jeg jo så intet svar på. Det manglende svar skulle jo også være begrundelsen for jeg kunne få timeløn for at lave bilen selv, med hjælp.




Hej,

DET lyder godt nok MEGET mærkeligt da man slet ikke KAN skifte/afmontere tandremmen uden at time den rigtigt når man vel at mærke bruger det rigtige værktøj som vi ALTID gør. Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen, men vil lige snakke med Kasper om det på tirsdag, til en anden gang så ring til mig i vores telefontid så skulle vi nok have fået sat en dato fast til at udbedre det, jeg er selv ude fra kontoret igen og skruer selv som da vi startede og derfor er der langt imellem jeg har tid til at besvare mails.
Jeg ringer ALDRIG om den slags, der kunne jo komme et efterspil der skulle dokumenteres, som i dette tilfælde.

Hvad er årsagen til at i har udskiftet remmen og ikke bare rettet den ind?
Det svarede jeg også på, ville ikke køre med en rem der tilsyneladende gav sig, den havde jo været pillet af en gang. De mekanikere, og det er i flertal, jeg har snakket med ville aldrig genanvende en tandrem, som 3Liter gjorde, så derfor.


Jeg har tænkt lidt over det og også talt med Kasper, han siger at det eneste han kan sige i forhold til dette er den naturligvis er blevet udskiftet på samme måde som han altid gør = den rigtige.
Jamen set i det lys, at udskiftningen er udført rigtigt, ja så har I jo ikke lavet en fejl, så er den jo ikke længere. Ingen, ud over guderne ved jo så hvorfor min bil er blevet ringere.
Hej 383,

Nu syntes jeg helt ærligt ikke du er rimelig, det er muligvis min skyld din timing ikke er som den skal være, og jeg havde naturligvis rettet dette hvis du var kommet til mig, derudover havde jeg da betalt dine transport udgifter i forbindelse med dette når vi havde konstateret den stod forkert. Det ved du og det ved ALLE andre der kommer hos mig også at jeg aldrig havde stillet spørgsmål ved. Jeg vil aldrig løbe fra en reklamation.
OK, men det er du DÆLEME tæt på når du beskriver det hele er gjort rigtigt, men godt trukket i land. Du har aldrig nævnt du ville betale min transport og bro f.eks. men hvad med min tid og det ekstra brandstofforbrug?
At du venter et år kan vi vel trods alt godt blive enige om ikke er min skyld? Det blev værre og værre, jeg var jo helt sikker på remmen var korrekt instillet, så jeg skiftet lmm og katalysator inden jeg gik til taktremmen, Jeg har, tor det eller ej, også andet at bruge min tid på og troede egentligt bare min bil var ved at være træt. At du vælger at skifte en del andre ting er vi vel også enige om jeg ikke bærer skylden for?
Igen, taktremmen skulle jo være lavet efter alle kunstens regler af en af de eneste der timer den og gør et stort nummer ud af at fortælle det. Jeg er /heldigtvist) ikke mekaniker, så jeg må jo forsøge mig lidt frem

Jeg håndtere jo netop sagen som om at der ER sket en fejl og det er derfor jeg tilbyder dig at kreditere tiden.
Jeg har jo ikke en chance hvis folk bare kører videre og så forlanger at jeg skal betale i den anden ende sådan hænger Garantien/reklamationsretten trods alt ikke sammen.
Igen, der er en meget velbegrundet årsag til jeg kørte videre, den er jo lavet af en af de dygtigste mekanikere og rent faktisk forsøgte jeg jo talrige andre ting inden jeg endte med det måtte, meget mod forventning, at være remmen. Fejlen kom snigende som beskrevet, om remmen gav sig eller hvad aner jeg ikke. Hvad hvis remmen var sprunget inden for et år? Så havde jeg jo kørt videre indtil den sprang, havde garantien så ikke dækket, eller havde jeg bare fået en ny rem og besked på selv at finde en motor og få den skiftet.
Jeg mener stadigvæk bare den rem skulle have været rettet ind og så ellers ikke lave et større nummer ud af det.
Ok, altså køre videre med en brugt og genanvendt rem igen, selvom flere med papir på at være mekanikere havde sagt det modsatte og de aldrig ville genanvende en rem.
Du må da kunne se at jeg skal have muligheden for at rette fejlen? og at jeg ikke skal betale for at du venter med at få fejlen retten? Havde fejlen ligget et af de andre steder som var langt mere nærliggende havde jeg jo fundet den noget før og friholdt dig for omkostninger.
Nu er der 300km over til dig, så jeg kommer jo ikkelige forbi. Jeg vil ikke afvise der har været veldokumenterede sager fra dig af vedrørende andre værksteder, men jeg syntes helt ærligt ikke der er nogen sammenligning i dette da jeg omgående ville have rettet fejl hvis du var kommet til mig. Hvad faen er forskellen? Absolut intet for mig at se, der er sket en fejl som følge af du har haft bilen, du svare ikke på mine henvendelser om at komme over og jeg er ved at få en blodprop af frustration over at køre i en lorteæske der endog er tuner og køre ringere end en std. Vogn.


Mit sidste tilbud er at kreditere den fulde udskiftning af tandremmen, dele og tid.
Som nævnt drejer det sig ikke om penge, om end det ville have været passende allerede fra start, som jeg jo faktisk foreslog, men du har tilsyneladende ændret mening.

Tager du ikke imod dette må jeg jo tage den negative omtale og forsvare mig bedst muligt og så ellers bare tage de tæsk det medfører. (du har IKKE en sag hos FDM det GARANTERE jeg,
OK, men så har du jo intet at frygte. Jeg har jo på intet tidspunkt afvist at udbedre fejlen og har ikke været andet end venligt indstillet overfor at undersøge din vogn)
Jeg vil jo i tilfælde af du hænger mig ud ikke være den første og nok heller ikke den sidste, dem du tidligere har hængt ud har da overlevet og det må jeg jo så også prøve på at gøre.
Du har fuldstændigt ret, hvis der sker mærkværdigheder eller folk løber fra ansvar er jeg ikke for fin til at fortælle det og lade læseren selv vurdere. Sjovt nok er der ingen der har brokket eller forsvaret når historierne om VW og deres kundehåndtering er kommet frem.

Lad mig høre hvad du syntes om det. Det skinner vist tydeligt igennem!

Der er ALDRIG nogen herfra der har sagt vi ikke kan lave fejl, dette har jeg aldrig et eneste sted påstået hverken på nettet eller andre steder.
OK sådan læser jeg det ellers, har snakket med Kasper og det er gjort på den eneste måde, nemlig DEN RIGTIGE.
Da du mailede til mig omkring problemet fik du svar tilbage at du skulle ringe fordi jeg ikke har tid til at besvare e-mails, dette har du ikke gjort og jeg er altså nød til at have mulighed for at rette fejlen. Igen, det er sgu meget rart at have skriftlig dokumentation for hvad der foregår.
jeg tror mere dette bunder i at du hele tiden har ønsket at ”fange” mig i en fejl, alle har efterhånden fået en tur på Lupo klub af dig, og jeg tor også folk godt kan se hvor der virkelig er lavet decideret svineri og så hvor kunden ikke selv har været interesseret i at få rettet eventuelle fejl.
Interesseret i at fange i en fejl?? Skulle jeg virkeligt køre rundt i en bil jeg var ved at få en blodprop over for at fange dig i en fejl, som jeg på intet tidspunkt troede du/I havde lavet? Indtil jeg fik kigget det rigtige sted. Det er langt ude. Jeg ville gerne have løst sagen mindeligt og har netop derfor ikke lagt det her på siden, men nu må vi jo så tage den. Jeg skrev vist også noget om du kom til at bruge noget tid på den sag.

Selvfølgelig kan jeg ikke betale for de ting dig og dine kammater har udskiftet og heller ikke for din ekstra diesel, havde du kommet til mig med den timing så havde vi da rettet dette, jeg har aldrig nogensinde diskuteret en reklamation og havde heller ikke gjort det med dig. Men der skal også være bare lidt rimelighed til.
Nej det siger du jo, i mit univers svare det til at give kunden ny motorolie til en motor der er brændt af, som følge af forkert oliepåfyldning. Du får noget nyt olie, men at din motor er stået af, og de deraf følgende omkostninger, har vi ikke noget med at gøre.

Havde du ringet til mig havde du fået rettet eventuelle fejl.

Jeg vidste ikke dit navn var hemmeligt, så havde jeg aldrig skrevet det.
Ok, det må jeg jo så tro på, men hvorfor faen skulle ”man” så bruge nicks, om end det ikke er hemmeligt hvem jeg er.
Du kan kraftedme ikke give mig skyld for ikke at ville stå til ansvar for noget , når du ikke vil tage imod det jeg tilbyder dig. Du er en kværulant som ikke KAN gøres tilfreds.
Jo jeg er meget nem at gøre tilfreds, bare ”folk” vedkender sig deres ansvar og min bil køre som den skal.
Jeg er på lupoklub nu for første gang i lang tid fordi jeg har ferie og derfor tid til det.
Det er der sikkert rigtigt mange der er glade for. Sjovt nok falder det jo så lige sammen med ”min sag” her på siden. Tror vi begge ville have ønsket du havde mere tid foran computeren da jeg skrev om fejlen første gang og ikke mindst til at svare mig om hvornår jeg kunne bruge en hel dag på at køre til øen og få det rigtige udførte arbejde rettet. Helt sikkert på min egen diesel, som jeg lige læser overstående.
Jeg har lavet en sammensætning af hele vores korrespondance i denne sag og jeg tror faktisk at 9 ud af 10 vil give mig ret i at du er riv ravende galt på den det er jo helt ude i hampen den opførsel du har her.
Den glæder jeg mig til at se, nu er der jo lukket op men bemærk lige det ikke er mig der har lagt teksten ud.
jeg tror det bunder i at du er for stolt til at tage imod mit tilbud.
For stolt? Over hvad da? Jeg har jo netop ryddet op og selv lavet bilen efter det I havde lavet rigtigt.
Hvis du ikke er interesseret i en løsning så gider jeg ærligt talt ikke bruge mere tid på det.

Min lupo kommer også ud til Jev og får skiftet tandrem og vandpumpe inden for kort tid... (har bestilt tid)
Jamen jeg er da ikke i tvivl om 99 uf at 100 er iorden, min var så bare ikke!
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
3liter.dk
Indlæg: 188
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 22:23
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: 4622 Havdrup

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af 3liter.dk »

Jeg har med de to første indlæg sagt det jeg vil sige.
og jeg syntes ikke der behøver gå mere børnehave i den end der allerede er gået.

Det aller aller aller sidste jeg vil sige i denne sag er at mit tilbud stadig står ved magt, send mig en mail med dit konto nr så vi kan få dette ud af verden og komme videre.
venlig Hilsen

JP.
3liter.dk
Clayton
Indlæg: 373
Tilmeldt: tirs 6. jul 2010 21:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af Clayton »

latterlig tråd...
Hader FB :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: 383Ci - Den utilfredse kunde hos JP-Auto.

Indlæg af sussi »

Styregruppen for http://www.lupo3lklub.dk/ er blevet enige om at:
Emnet hermed er uddebatteret, og der er nu lukket for yderligere indlæg.
Yderligere diskussion offentligt i forum kommer bare til at ligne et skænderi som ikke gavner nogen.
Resten må I tage mellem jer selv og ikke her.
M.v.h. på gruppens vegne
Sussi
Låst