Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

Lad nu være med at komme med alle de uvedkommende og unødvendige kommentarer i salgsannoncer, "DEN DER HAR GRISEN, BESTEMMER PRISEN" ;)
Dette forum skulle nødigt komme til at ligne BILBASEN, dette har der desværre været begyndende tegn til i flere salgsannoncer :twisted:
Og ja 95.000kr. for en Audi A2 1,2 TDI 3L 2003 208.000km, er efter min mening skudt 20-30.000 over målet.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af ph. »

sussi skrev: Og ja 95.000kr. for en Audi A2 1,2 TDI 3L 2003 208.000km, er efter min mening skudt 20-30.000 over målet.
M.v.h. Sussi
Hvor meget har jeres kostet indtil nu ...købspris og rep./service om du vil.. og hvor langt har den kørt
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

Fra sidst i 2001 kørt 270xxxkm.
Nu ved jeg ikke hvad der er standart, men den har:
Rigtigt klimaanlæg, servo, højdejusterbart forsæde, højde og længde justerbart rat, udtagelige enkelte bagsæder, fjernbetjent centrallås, læderrat og gearknop, kopholder, EL betjente spejle og EL betjente forruder (desværre uden comfortluk), tonede bag og sideruder samt kørecomputer der kan en hulens masse som jeg ikke aner en pind om :?
Der er monteret nye bagstøddæmpere, Stødpuder til bagstøddæmperne, Aflægger puder til spiralfjedre bag, Stabillisatorarm+forbindelse+Gummi Bøsninger, nye bærearme, 4 Hjuls udmåling, h. forhjulsleje + støvplade, nummerpladelys, dieselfilter + returventil, gearkasseolie, forrude, bageste bremserør, slanger og hjulcylindere, samt nye bremser, skiver (18mm.), klodser, tromler (stål) og bakker. håndbremsekabler +Arm for håndbremsekabler, afstands- og glidestykker
Desuden er der monteret OE fartpilot.
Den har totalt stået os i ca. 80.000kr.
Og ja, det svarer til prisen på en Aygo eller en skrabet Up, men hold da kæft hvor den er lækker at køre i, det er en helt anden fornemmelse, end at køre i de små "blikkasser" :D :D
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af ph. »

Klart men kostede jo også en hel del mere end en af up's, aygo trillingerne fra ny så er vel ikke helt rimeligt at sammenligne direkte derimellem
Dine bagsæder er ihvertfald ikke helt alm. dansk-skrabet standard udstyr vil tro at en hel del af det nævnte har krævet afkrydsning ved bestilling
Fed bil
men nu du selv vælger at sammenligne den med en japser så gad jeg godt at høre din helt uvildige sammenligning med en Honda civic 2.2Diesel fra 2007 eller en honda jazz benzin fra 2013
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

ph. skrev:Men nu du selv vælger at sammenligne den med en japser så gad jeg godt at høre din helt uvildige sammenligning med en Honda civic 2.2Diesel fra 2007 eller en honda jazz benzin fra 2013
Kender overhovedet ikke de to biler, så det kan jeg ikke udtale mig om :|
Nyprisen på A2 var ca. 270.000, og det var efter der var givet en rabat på 50-60.000 IIRC.
Sussi
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:Lad nu være med at komme med alle de uvedkommende og unødvendige kommentarer i salgsannoncer, "DEN DER HAR GRISEN, BESTEMMER PRISEN" ;)
Hvis du læser opslaget, ser du at sælger går med overvejelser om at sælge bilen - og prisen ser jeg som et forslag - eller et spørgsmål, om den er i rette niveau.
Læser du min kommentar, kan du nok udlede jeg mener det bør være prisen for to biler.
sussi skrev:Og ja 95.000kr. for en Audi A2 1,2 TDI 3L 2003 208.000km, er efter min mening skudt 20-30.000 over målet.
Det er vel ikke stort bedre, at du så sælger vælger at kommentere på det samme, blot i en anden tråd?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

Andreasf skrev:Det er vel ikke stort bedre, at du så sælger vælger at kommentere på det samme, blot i en anden tråd?
Jo absolut, her er titlen "ordet er frit" og her kan enhver skrive, hvad han vil, indenfor rimelighedens og anstændighedens grænse, uden at "ødelægge/spamme" andre personers indlæg. Og netop denne og tidligere meningsudvekslinger om pris på en bil, hører ikke hjemme i en salgsannonce, men passer fint i "ordet er frit".
Jeg holder da helt med dig i at 95.000 er alt for meget, men der er ikke nogen grund til at spamme en salgsannonce med en masse unødvendig snak om hvad en bil er værd, eller hvor prisen burde ligge, hvis man ikke vil give den pris som forlanges så kan man jo bare ignorere annoncen.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af ph. »

sussi skrev:
ph. skrev:Men nu du selv vælger at sammenligne den med en japser så gad jeg godt at høre din helt uvildige sammenligning med en Honda civic 2.2Diesel fra 2007 eller en honda jazz benzin fra 2013
Kender overhovedet ikke de to biler, så det kan jeg ikke udtale mig om :|
Nyprisen på A2 var ca. 270.000, og det var efter der var givet en rabat på 50-60.000 IIRC.
Sussi
nej det ville naturligvis kræve at du prøvede en tur i en eller begge :geek:
og de 270k var vel i vanlig skrabet dansk version?
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:Jeg holder da helt med dig i at 95.000 er alt for meget, men der er ikke nogen grund til at spamme en salgsannonce med en masse unødvendig snak om hvad en bil er værd, eller hvor prisen burde ligge, hvis man ikke vil give den pris som forlanges så kan man jo bare ignorere annoncen.
Dvs. man kun kan sælge ting til den udbudte pris?

Mit indlæg kan også opfattes som et forsøg på forhandling, ligesom det faktisk var ment som et praj til, at 95k nok er liiiige i den voldsomme ende - for jeg ser faktisk ikke opslaget som en decideret salgsannonce, men mere en føler.

Der er også andre end mig der har reageret - men ja, jeg var den første.

Næste gang nogen sætter noget til salg til en så hamper overpris (se, nu nedgører jeg rent faktisk hans annonce, til gengæld i et forum hvor det er tilladt) - så skal jeg huske at oprette en tråd, hvor jeg udstiller annoncen, og hvor opretteren af annoncen måske slet ikke ænser hans annonce bliver diskuteret, hvis hans eneste formål og interesse i lupo3lklub.dk er at få solgt en bil.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af ph. »

Jeg er grundlæggende af den holdning at salgstråde bør være indrettet så det kun er sælger som kan skrive i tråden
spørgsmål om bilen, kommentarer om prisen osv. må så tages vis pb, mail, tlf...
og trådstarter kan så evt. rette/tilføje i ann. hvis han/hun ønsker at tilføje eller rette noget
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af doktorfrank »

Jaahh, bum, bum
Man kan sige både for og imod. Og der er ikke noget, der helt sort eller hvidt. Det er da sådan set et forslag, at en annonce er en annonce, og det er så dét. Meeen på den anden side er det jo osse rart med en kommentar i ny og næ (måske mest det første), så man oplever, at der er nogen derude, der i det mindste har set annoncen - eller oven i købet vil hjælpe til med at få et salg igang.
Hjælpsomhed er godt! Som nu her forleden, hvor jeg forsøgte at være hjælpsom og antydede, at de hjul, som Silver annoncerede, var en del under dagsprisen. Det var så hjælp til selvhjælp, idet det endte med (ret hurtigt faktisk) at jeg osse købte dem. Jeg har da osse set hjælpsomhed udmønte sig i seriøse tekniske korrektioner til udbudte varer (som sælger måske slet ikke havde lyst til at få afsløret).
Måske er det lissom med TV: Hvis man ikke lie bryder sig om det, der dukker op på skærmen, kan man vælge en anden tråd. Eller nåed.
:shock:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

En af grundene til dette indlæg, er bl.a. en tidlige sælger der i sin salgstråd skrev:
"For god ordens skyld vil jeg gøre opmærksom på at min Lupo er til salg, og at interesserede kan henvende sig - evt. På privat email. Jeg ønsker ikke at deltage i Lupoklubbens diskussionsklub."
Det er tit sådan at en tråd ender langt fra tråstarters overskrift, men heldigvis som regel i an god/humoristisk tone, som dog for nye medlemmer, somme tider kan virke stødende, så nogle gange skal man nok lige gennemlæse sin kommentar inden man trykker på udfør, men hvis folk ikke kan lide lugten i bageriet, må de jo bare finde en anden bager ;)
Dette er en generel betragtning der gælder alle tråde og alle medlemmer incl. mig selv, jeg er også somme tider "faret i blækhuset", og skrevet en længere smøre, hvorefter jeg har trykket på "Annuller" :oops:
M.v.h. Sussi (sur gammel mand på snart 70 :D :D :D
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af ph. »

doktorfrank skrev:Jeg har da osse set hjælpsomhed udmønte sig i seriøse tekniske korrektioner til udbudte varer (som sælger måske slet ikke havde lyst til at få afsløret).

Måske er det lissom med TV: Hvis man ikke lie bryder sig om det, der dukker op på skærmen, kan man vælge en anden tråd. Eller nåed.
:shock:
Hvis man i første omgang har henvendt sig til sælger i en pb og ann. ikke er ændret ...og man stadig gerne vil "afsløre" sælgers "fusk/plat/..." så må man jo så enten rette henv. til en af de grønne (admin) ..som så kan gå ind i problematikken...
eller oprette en tråd om det
ja! det er så lidt mere besværligt end at skrive det i salgstråden men langt de fleste som sælger noget herinde skulle da også gerne selv rette ann. ved første henv. ;)


og på tv er det jo ikke i ens egen udsendelse at der dukker ting op som man ikke har lyst til at bliver debateret i det program
danielvagn
Indlæg: 41
Tilmeldt: lør 6. aug 2011 20:58
Geografisk sted: Hørsholm

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af danielvagn »

Nu har jeg sat bilen "rigtigt" til salg, mit første indlæg var mest en føler, personligt fortrækker jeg at ligegyldige kommentare bliver udeladt fra annoncen, det kan godt være prisen findes i den høje ende, men mener nu stadig at det ca er prislejet dog er den sat 10.000 lavere, og hvordan det end måtte være, skal der altid være plads til lidt forhandling, da jeg endnu ikke har prøvet at sælge en bil uden afslag.
Vores Audi er så også lidt speciel da det er en tysk bil, så der er langt mere udstyr end en standard bil.
Ikke at det er afgørende for prissættelsen, men når man ikke er presset til et salg vises det naturligvis også i prisen, og hvad der siges JA til.

Tænker også at mange har tendens til at sammenligne med en Lupo, hvilket er meget skævt da køre oplevelsen i en Audi er fantastisk i sammenligning, og ja jeg har haft 2 lupo'er inden, både en fabriks ny i 2002, og 1½ år inden audien.

Som note kan jeg sige at jeg ikke kun er på forumet for at sælge bilen, har læst mange af teknik trådene, og fundet rigtig meget hjælp, men er ikke online 24/7 ;)

Man har selvfølgelig ret til sine meninger, også om min prissætning, men skriv i PB eller andet, bare ikke i min annonce :)
Audi A2 2003 1,2 TDI 3L 210.000 km.
Skoda Superb 2010 1,9 TDI Greenline 275.000km
Har VAG-COM så kan evt kontaktes, hvis lidt hjælp kunne ønskes.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Unødvendige indlæg i bl.a. salgsannoncer

Indlæg af sussi »

100% enig :D
Og ja, din bil er næsten nøjagtig magen til min, og hold da kæft, for en lækker bil, alle vil bare køre i den, selv når vi har gæster i helt nye biler, og vi så skal et eller andet sted hen, så vil alle have lov til at køre A2 :D :D
M.v.h. Sussi
Besvar